lördag 21 mars 2009

Spacklat,...

slipat, målat, målat, målat & åter målat
är vad jag har sysselsatt mig med sen senaste inlägget!

Ser ni den hemska aprikosgula färgen
på elementet och rören i hörnet?
...RYYYS...
Den är sedan i dag ett minne blott!!!
(Ursäkta den mörka bilden,
men jag trodde att den skulle bli bra...
klicka på bilden så ser ni ordentligt!)
Det är klart att det "lilla" arbetet inte är allt
som har hänt i nedre hallen den här veckan.
Det är nämligen så att
ALLT... precis ALLT...
som är vitt på bilden har gått ifrån
ickevitt till vitt :-)
Egentligen är det en vit som är gråtonad eftersom
jag inte tycker om när det vita gulnar.

Dessutom har jag grundmålat något annat idag...
som ska bli svart i morgon!
Det ska lutas så där lite nonchalant mot väggen ;-)




Det här är ytterligare något som ska sättas upp!



Jag återkommer om några dagar med en
fullständig rapport om det ljuvliga underverket,
(dvs hallen),
måste bara göra klart först ;-)

Bråttom, bråttom, bråttom...suck...

9 kommentarer:

Snuttan sa...

wow
Vad det kommer att bli fint

Ha en underbar söndag
Kram
Åsa

Gårdsromantik sa...

Hjälp så snyggt det kommer att bli!
Jag älskar handskurna träornament!

Kika in hos mig - TÄVLING med fina priser!

Kram Maud

Elzie sa...

Kommer att bli finfint. Och det där krusidulliga ska bli intressant att se. Kan inte i skrivande stund komma på vad det är, hi, hi.
Jaha, nu är det upp till bevis idag för ditt lag. Slår dom inte ens lakers så är det verkligen k-r-i-s!!
Ha en bra söndag.
Kram Elzie

Erika sa...

Gillar verkligen magnolia bilden du visade. Är det en tapet? Har själv fortfarande inte fått till det sista piffet emd mitt magnolia tyg.

Elzie sa...

Nu tror jag det spökar. Att Leksand får stryk av Lakers var väl det sista man kunde tro. Dom har ju alltid vunnit tidigare. Ja, nu gick det åt skogen för ditt lag. Så nu står vi på samma ställe där vi var i höstas, ha, ha.
Hoppas du inte deppar ihop alltför mycket.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Kommer att bli så fint i hallen. Gillar din panel som du har. Nu har jag nog tubbat gubben till att hjälpa mig med panel i hallen när jag ska fixa där på påsklovet. Fy bubblan för snön som kommer idag. Vill inte ha mer.

Ha en bra vecka!
Kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Ojojojoj; det kommer att bli supersnyggt:)
Kram Lallis

Monika sa...

WOW, vilket jobb! Vad du är duktig! Allt målande tar verkligen tid. Ser jättefint ut. Blir spännande att se det färdiga resultatet :o)

Ha det gott!

Kram

Monika

Taklyftet sa...

Här går det undan och fint blir det!
Jag såg att du blivit arbetslös, trist i dessa tider fast då har du ju desto mer tid att fixa hemma ;-)
Jag önskade jag också hade mer tid, fast kanske inte bli av med jobbet på kuppen. Jag vill att vårt bygget ska vara klart snart... allt tar sån tid och jag är så otålig.
Kram
Jenny