onsdag 8 april 2009

Etapp 1 färdig :-)

Nu är den första
trappetappen
färdig :-)




Jag började måla
kl. 08:00 igår...
kl. 11:00 andra strykningen...
kl. 14:00 tredje och sista strykningen!

Vi var oroliga för att trappstegen skulle bli hala,
men dom är alldeles halkfria nu!

Jag målade med BECKERS PLUS...
och än så länge är jag sååååå nöjd sååååå ;-)

Övermålningsbar efter 3 timmar,
luktfri och alldeles lagom med blänk.





Ni ska inte alls bli chockade och
äcklade av det fula golvet...
det kommer att målas senare,
hann inte före påsk,
dessutom är orken borta just nu.

Ni får göra som jag gör,
låtsas att det inte finns ;-)

Är det det som kan vara
selektiv syn kanske?

GLAD PÅSK
på er där ute i cyberrymden,
och ha det riktigt mysigt & skönt
i finvädret som vi har blivit lovade :-)

Psst...
ni ska få se den totalt osminkade etapp 2 senare
...suck...
måste samla mod inför att visa det eländet först
...fniss... ;-)

14 kommentarer:

Nettan sa...

Wow, så snyggt det blev !
Som pricken över " i " =0)

Och golvet, nä det ser jag inte ;0)

Kram Nettan

Diverselådan! sa...

Blev verkligen jättefint i trappen.
Vaddå golvet???
Tingeling! /Annette

S o F sa...

Det är väl bara helt fantastiskt vilka förändringar man kan uppnå med färg.
Det syntes ju redan i ditt tidigare inlägg med trappan, att det skulle bli fint, men det blev ju ännu finare än vad man kunde tänka sig.

Strålande resultat, grattis!

Ha det gott!

Elzie sa...

Gu va snygg den blev.
Önskar dig och de dina en riktigt skön påsk också.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej
Kanon snyggt så vill jag också ha....!!! Lär mig!!!!!!
Ses i morron på bornvägen.....

Kram kram

Hanna & Hugo sa...

Hej

Vilken underbar trappa, golvet blev verkligen superfint!!!
Spännande att få se slut resultatet sen när det andra oxå är målat =)

Kramar Maria

Erika sa...

Den färgen är väldigt lik vår väggfärg. Trivs jätte bra med den. Trappen är jätte snygg med den färgen.

Ska ni slipa eller måla golvet? Vi har slipat ett liknande golv, så härligt att få "nytt" golv.

Wickans värld sa...

Wow, så snyggt det blev! Nu kan du det där med att måla trappor... jag har en trapp som jag är sååå less på!! Hoppas du förstår piken!! =)

Glad påsk!!

Det vita dårhuset sa...

Men vet du?
Om jag fick vrida tillbaka tiden skulle jag ALDRIG måla golven vita utan behålla det trärent som du har det!!!

Tycker att det är såååå snyggt när det bryter mot det vita...

Blir nog det till slut hemma hos oss också ;-)

Skitsnygg hall har du!!!!!!!!!!!!!!

Kramen och glad påsk!/Erika

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt!!!! Din gråa färg gillar jag. Skulle passa bra på en sak som ajg ska ha i min hall.

GLAD PÅSK!
Kram Ullis

Chubby Chieque sa...

He he... en envis j...l svägerska...

Vi känner ju dig och när vi läste ditt förra inlägg, så sa vi att den kommer inte undan. Ta några dagar §:-) och den är färdig.

Kramar mas och Glad Påsk på Er.

Sandra sa...

Hej och Glad Påsk kära kusin! Din mamma skvallrade om din blogg och nu har jag suttit här och bara tappat hakan! Sååå fint ni har hemma! Verkligen jättefint! Blev jätteinspirerad trots att jag är helt ohändig själv :) Gissa om jag kommer att hänga på din blogg framöver! Hihi Ha det bra och krama om familjen!
/Sandra A

Sussi sa...

Snyggt blev det minnsan i trappen!
Tycker ändå att trägolvet är fint till. Om inte vädret är bra ute får ni sitta i hallen och njuta istället.
Glad påsk!
Tingeling Sussi

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilket golv??!? ;)

Trappan blev kanonfin och den däringa tapeten är verkligen snygg!

Jag förundras över all Din energi... Give me some!!

Ha en fortsatt Glad Påsk!

Kram
Flisan.

Ps. Väggordet ovanför dörr satt som en smäck där!! Snyggt :)