onsdag 30 juli 2008

Tillbaks till bloggen igen...

efter ett veckolångt besök av mycket goda vänner,
semesterfärden ner till svärfar med familj på västkusten
och den lilla trippen över till Danmark!
Vi har varit hemma några dagar,
men en trasig bil med
DUBBEL bensinförbrukning
i 70 mil...
en envis förkylning och en kliande och rinnande ögoninflammation
i denna värmen har inte gjort mig på allerten precis!!!

Nu i eftermiddag har jag och familjens äldsta prinsessa
handlat 10 liter VIT utefärg och ÄNTLIGEN...
(vi är nu inne på 3:e sommaren sen vi köpte dom)
har vi börjat med grindarna som ska sitta här i början på bilden :-)
Om ni trycker på bilden så blir den större
och ni kan se dom grundmålade grindarna
på var sida om trappen.
Anledningen att det har blivit dags beror på
...mitt tjat givetvis...
men även att svärsonen tog deras låga bil
över den skarpa kanten som har blivit mellan
asfalten och "grusgräset".
Det blev inget vidare helt avgasrör efter
den skrapningen kan jag ju säga...fniss...
men det hördes att det var dom som kom iaf ;-)
Det ska väl förhoppningsvis vara lite svårare att
ta den lätta vägen över gräsmattan när man måste gå ut
för att öppna och stänga grindarna... eller vad tror ni?!
Jag ska verkligen inte ta ut glädjen i förskott
för vi har bara börjat projektet...
men vi har allt material hemma...
så nu är det bara vädret som kan stoppa oss :-)

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Skoj att höra att ni haft det bra, men dubbel bensinförbrukning låter inte så kul för plånboken. Ska bli jätte spännande att se hur det blir.

Kram Ullis

Hem och Harmoni Marie sa...

Lycka till med projektet! Låter som när vi ska fixa nåt här hemma...jag tjatar och sambon förhalar... hi hi.

Ha det gott, kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Inte något vidare med förkylning och ögoninflammation... Mitt i sommaren! :(

Härligt att påbörja något som hela tiden fått stå åt sidan. Sådana projekt har vi gott om här hemma. Tror att det blir kanon med grindar där!!!
Erat hus är så fint tycker jag!!!

Ha det så gott, och krya på dig!!!
Kramis Hanna

Elzie sa...

Nej men Skorpan!!! Tänk om jag vetat om att ni var så nära. Ni kunde väl hört av er så ni fått en kopp kaffe i alla fall!!!
Kommer att bli jättefint med de grindarna. Ja, projekten avlöser varann även om det ibland kan ta lite tid *s*.
Hoppas du har det gott. Hälsa gubben.
Kram Elzie

Monika sa...

Men du det där låter inte alls roligt med kliande ögon och förkylning och allt!

Hoppas det snart går över för dej!

Grindarna kommer att pryda sin plats förträffligt i början av bilden ;o) Dom är jättevackra.

Krya på dej nu...


Kramisar

Monika

rosenfröjd sa...

Jag gillar er entre så otroligt mycket. Som en liten dröm kan man säga. Håller tummarna för att inte vädret lägger krokben för målningen.

Jo, jag såg att lampan är på väg. Ser verkligen fram emot det. Jag hör av mig när jag fått den.

Ha en toppenhelg!

Kram/
¨M¨

Chubby Chieque sa...

Tack att för hälsningar!

Jo då, vi väntar på ungarna när kommer i 08.

Hoppas att P kommer att stanna en natt så bröderna kan umgås en stund.

Ska du inte med? Vi ses...

stina sa...

Välkommen tillbaks....trist att du inte är frisk!
Det är ett underbart vackert hus ni har å det kommer att bli så fint med grind!
Kram Stina

Anonym sa...

Det gjorde ont i plånboken kan jag tro... dubbel bensinförbrukning!

Jomen, jätteskönt att komma hem mellan varven. Det jag saknar efter några dagar i husvagnen är den egna stoooora och sköna sängen, diskmaskinen, kaffemaskinen + svängrum. ;)

Och förkylning + ögoninflammation - låter inget kul alls. Krya på dig!
Kramar från Klara

Bettans Bravader sa...

inte är det målarväder precis.vi har en del kvar på huset men det mesta blev klart innan semestern.Japp de e samma jag men i nya mundering ha ha.
Finns en anledning till att jag bytt namn får se om det funkar.Dubbel bensinförbrukning 1vilken mardröm.Gubben glatt räknat ut att vi kom under litern med husbilen!!
Såååå när e holken ledig?! ha ha
Kram

Dalatorpet sa...

Tjusning och rusning kan man kort o gott beskriva hur det är att ha hus med projekt på gång. :-) Vilket vackert hus ni har!!!!!! drömmen är att ha en allé som ni har *suckar*