torsdag 10 juli 2008

Lagerrensning...suck...

Under minst 3 års tid har älsklingen sagt under höst-vinter & vår att i SOMMAR... då...då ska minsann förrådet rensas ut på allt SKRÄP som finns där inne!!!
SKRÄP??!!
Jag har minsann inget skräp där ute... hmhm... beror i och för sig på hur man definierar skräp... det är ju för sjutton mitt lager!!!
Nu i veckan blev det iaf "äntligen" lagerrensning...samtidigt som min PMS slog ut i full blom...fniss...men det blev "bara" 2 STORA utbrott... och en del småtjafs naturligtvis ;-)
Jag kan ju inte bara tigandes se på hur han ratar allt "bra-att-ha-vid-ett-senare-tillfälle-i-livet-saker",eller...?!

I en kartong märkt med bebiskläder hittade jag iaf den här klänningen som jag har haft en hel del "ågren" över vart den tog vägen efter att mina flickor har fotograferats i den... vilken lättnad när den bara låg där :-)
Det syns nog inte hur liten den är i verkligheten, men jag var inte mer än ett par månader när jag fotograferades i den... mamma hade t.o.m fållat upp den för att den inte skulle vara så lång.




I en annan kartong hittade jag äkta 70-tal!!!



Väldigt dålig bild på härligheten...fniss...men ni får väl försöka njuta av färgprakten ändå ;-)
Min mamma sydde långkjolen till mig 1975 när jag hade gått ut 7:an och skulle få vara med på bröllop.
Eftersom jag älskar matching redan från födseln så blev det verkligen ett seriöst letande av en topp som passade till den ljuvliga långkjolen... men icke fanns det något som ens kom i närheten av att passa färgmässigt.
Av en slump kom det fram i den allra sista butiken som fanns att vi letade efter något i gult... och voila... inga problem...
-"Skicka bara ner en bit av tyget med posten så färgar vi den i exakt rätt nyans och ringer när den är klar för att hämtas."
Vilken tur att man inte var ute i sista minuten den gången ;-)
Varför skicka tygbiten med posten?
Jo, för att vi hade åkt några mil till ett samhälle med fler butiker att leta i.


Utstyrseln var med på 2 bröllop den sommaren... och sen har mina flickor klätt ut sig i det här under ett antal år, så den kom verkligen till användning :-)

7 kommentarer:

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Gu' va' härligt med såna minnen!!! Tänk vad ett använt klädesplagg kan trigga igång "arkivet"!!!! Jättekul!!!//Linda

Dubbelörn sa...

Underbart med minneslådor o sådana kan man ju inte slänga!!

Snacka om flash back när man ser dina 70-tals kläder o färger *gapskratt*

KRamar

Marie sa...

Vilken söt klänning, tur att du hittade den, sådana minnen vill man ju bevara.
Hihi, känner igen de där 70-talsfärgerna! Var ju klädd i de färgerna som liten och har sedan som lite äldre förfasat mig över hur mamma kunde klä oss så. Men, vad klär jag mina egna barn i nu, jo gärna lite retro kläder med mönster och 70-talsfärger, hihi.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

MiaMaria sa...

Hej!

Men så härligt att hitta dessa kläder, vilka minnen...tur att du började rensa!

Ha´det så gott!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Ljuvliga minnen för dig som dyker upp!!!
Vilken tur att mannen stod på sig om rensning i "skräpet"

Vill önska dig en ljuvlig helg!
Kramiz nilla

Sallys hus sa...

Hallå!

Ha ha...vist är det mysigt med en del sparade plagg.

Jag har en gul pyjamas med bruna nallar på a´la 70-tal som jag hade ....båda mina barn är fotade i den också...jätte kul!

Vilka fina trädgårdsbilder!
Den där röda soffan ser helt perfekt ut att sitta i med en kopp kaffe och en heminrednings tidning...:)

Förlåt jag vet inte om jag svarat dig...kommer du fortfarande inte in på min andra sida???
När jag kollar inställningarna så är det inga problem.....

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Minnen är ju så härliga! Din klänning är ju så söt!:)

Kram Annica