fredag 11 juli 2008

Ogräs... eller...?

Kan någon tala om för mig om det här är ett ogräs, eller om det kan vara fingerborgsblommor som håller på att växa sig stora och vackra?



Det är fullt av dom här små plantorna utanför en rabatt som det växte en vit fingerborgsblomma i förra sommaren... men inte en enda har visat sig i rabatten...

Är det ett ogräs som jag odlar, eller... ?
Jag har nämligen flyttat några stycken tll rabatten för någon vecka sen, men om det är ett ogräs som jag vårdar ömt så kommer jag ju att...fniss...känna mig något snopen i slutändan :-)


Jag har fått en award av Linda som har bloggen
Lantliv i lägenhet? !
Hennes motivering gör mig jätteglad
och stolt ända in i hjärteroten :-)
Tack för den, Linda!


Hennes blogg är det alltid lika spännande att kika in till när man sätter sig vid datorn... för där är det både fina bilder och "raka rör" om allt möjligt här i livet!
Det är meningen att jag ska utse 7 stycken i min tur, men det finns så många bloggar som jag har nöje utav så jag kan inte... eller vill inte... peka ut några speciella utan den som vill får den utav mig istället.
Ha en riktigt skön helg alla ute i cyberrymden!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Japp det är fingerborgsblomman som spridit sig

Elzie sa...

Hej du! Och att du var så nervös, det märktes inte. Nåväl, vi brukar inte bita folk, varken jag eller gubben *s*. En trevlig stund hade vi i alla fall och god mat. Gubben pratade länge om den där laxen, ha, ha.
Nu är vi hemma igen och allt är som vanligt. Hängde ut tvätt förut och den har blivit sköljd åtskilliga gånger eftersom vi haft både åska och regn!!!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Mjuka sa...

Det ser ut som fingerborgsblommor!!
Ha en fin lördag
kramar M

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till utmärkelsen. Hittade faktiskt hit från Lindas blogg. Kul med en till bloggare från Dalarna.

Ha det bra!
Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Birgitta!

Haha, jag skulle precis säga att det nog inte är fingerborgsblomman, men såg att några andra sagt tvärtemot...
Hihi, ja du. Vad vet jag egentligen. Tyckte bara att bladen såg lite väl ljusa ut... Fast det kommer från en person som rivit upp ogräs, massvis, bara för att lämna en enda kvar som sedan blev den underbaraste fingerborgen... Men då tyckte jag iaf att det såg ut som det, fast den var på andra sidan huset mot vad de växt, så det kunde ju inre vara trodde jag...

Låt det vara så får du se nästa sommar. Inte värre än att du kan riva bort det då...

Ha en härlig söndag!
Kram Hanna

Beas sa...

Åhhh...tyvärr har jag faktiskt ingen aning. Jag är otroligt dålig på sånt. Jag river upp egna planterade växter och låter ogräs växa kvar om jag inte noggrannt skriver upp och fotograferar plantorna på plats på en gång när jag planterat dem. :-(

stina sa...

Hejsan! Jag är nog inte till någon större hjälp .....men låt den du va det kanske är ett vackert ogräs!!!
Kram stina

Lisas torp sa...

GRattis till utmärkelsen!!

..och tack för titten och uppmuntran hos mej!

Det är nog fingerborgsblomma (digitalis). Har själv haft såna som vuxit i gruset och ja, lite överallt! Det blir en bladrosett första året, sen blommar den andra året, så det är bara att ha tålamod, eller flytta plantorna där du vill ha dem. De är ju så jättevackra och dekorativa.

Vilka nostalgiska kläder du visar. Den lilla rara klänningen var du säkert jättefin i.:)

Ha det gott!
Kram
Lisa