fredag 4 juli 2008

Kryddigt värre...

är det i älsklingens örtalåda ;-)


Den står på en hylla precis bredvid grillen,
som står på altanen alldeles utanför köksingången.
Jag hittade den gamla loppislådan under altanen häromveckan
och tänkte direkt på att älsklingen "behöver" nog en örtagård...
och varför inte ha den i den här lådan?



En söt liten vattenkanna passar in bra bland allt grönt :-)




Den bystiga...men blyga...terrakotta-kvinnan
hukar sig mellan plantorna...

Jag önskar alla besökare en riktigt skön helg!!!

I morgon blir det släktträff,
och på söndag kommer en bloggerska hit!

Jag har fjärilar i magen och tittar mig desperat
omkring bland röran här hemma...
och undrar varför jag aldrig kan hålla min stora trut
utan låtit henne semestra här uppe utan att behöva träffa mig!!!

Eftersom jag trivs med henne via datorn
så kan det ju inte bli så mycket fel "in real life"... eller...?

Välkommen till mig på söndag Elzie...
ser fram emot det första mötet ansikte mot ansikte;-)

8 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jättefin örtlåda!! Det är en sådan man drömmer om att fynda på loppis :)

Mvh Jenny

MiaMaria sa...

Hej!

Vacker örtlåda...

Kul med en massa träffar i helgen ha det så gott!
MiaMaria

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fin planering!

Kul med bloggträff, hoppas att ni får det trevligt tillsammans!

Kram!

Hagbacken sa...

Hallå där...vilken ursnygg låda du planterat i! Hoppas ni får en trevlig släktträff och att vädret håller sig bra!

Kram Linda

korsvirke o stockrosor sa...

Vilken härlig kryddlåda, ha en trevlig blogg träff
Hälsningar Trine

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilken jättesnygg låda!!! Den vill jag ha! :)
Och när du säger en liten kanna så har du så rätt... Hihi, den var verkligen mini!

Vad kul att träffa en bloggis på riktigt! Jag är säker på att ni kommer att gilla varandra i verkligeheten med. Ska bli spänande atrt höra om det sen! :)

Ha det så gott!
Kram Hanna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

ååå nej inte en missad tävling till...jag tror jag svimmar snart...*LER*

Kul med bloggträff!!
det gick säkert bra....

underbart loppisfynd.

Kram Nilla

Anonym sa...

Jätteschysst kryddträdgård. Smidigt att den är portabel också, så man ka nflyta den vid behov.

Om du eller någon av dina läsare vill vara med i en liten tävling i min blogg så är ni hjärtligt välkommna. Jag tror det tar ca 3 sekunder att deltaga.

http://wonderings.blogg.se/2008/july/taaaaaavling.html