tisdag 27 maj 2008

Smällkaramell :-)

Nu ska vi ta en liten titt på vad som finns i familjens
yngsta prinsessas rum, och hon är en riktig
smällkaramell
...fniss...när det gäller färger :-)




Jag är faktiskt alldeles oskyldig till den gröna...ryyyys...färgen
som hon har på väggarna, men handen kunde jag inte neka till att
få följa med hem när jag såg den på Åhléns i vintras!

Jag gillar inte det som han gör på bilden,
men den är så häftig med sina "CD-skivor" som bildar motivet...
och så matchar den färgmässigt där inne ;-)


Det här tyget bara älskar jag...
och då är det väl klart att min "smällkaramell"
ska ha det i sitt fönster som gardiner som går från tak till golv!


Ljuslyktan passar perfekt i både form och färg mellan fönstren :-)





Hon har en ljusslinga runt fönstret som är
pricken över i
när den lyser :-)

Nu hade inte jag tid med att vänta till i kväll med att ta en bild på den, så ni får tänka er bilden istället... men som dom sanna inredningsentusiaster ni är så är ju det ingen konst, eller hur...fniss...?

För några år sen skulle det här ha varit i något av familjens allmänna rum, men jag klarar inte av så mycket färg längre i alltför stora doser någon längre period så det är perfekt att få frossa loss i hennes rum istället.

Nä, nu väntar jobbet till väldigt sena kvällen så jag får surfa runt hos er andra en annan dag istället, men tack för alla besöken och kommentarer (som läses flera gånger om)!!!

16 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Underbart rum...ungar är så härliga.Min stora är likadan...massor av färg.tur att dom får göra som dom vill...hihihi..

Kram nilla

linnea-maria sa...

Vilken färggrann tös! Väggfärgen gick verkligen inte av för hackor! Lite miami-grön...
Ha en skön vecka /linnea-maria

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Här var det färgsprakande härligt!!
Men visst är det väl charmigt med lite färgklickar också!? ;)


Kramisar
Flisan.

Sånt är Livet sa...

Kanon,begåvad dotter !!
mönster å färger som var på 70-80 talet e tillbaka ,såg detta på påslakarn i en affär,mina döttrar skulle gå i taket av lycka . Jag har ju en grön hall om än inte den gröna färgen ./Lisbeth

Änglahem sa...

Det var färggrannt så det sprakar om det! Måste bli pigg som en mört i det rummet.....precis vad jag skulle behöva bli nu...*snark*, kommer på stört så jag blir lika pigg o färgsprakande som tösen din!

Kram, Ulrika

My White Cottage sa...

Man blir glad av att titta på bilderna! Härligt! Kan tänka mig att ljusslingan är fin på kvällen när den är tänd.

Kramar Jenny

Elzie sa...

Här var det färgglatt ska jag säga. Ja, jag säger bara att det är tur att det inte ser ut så här hemma i alla fall. Missförstå mig rätt nu Birgitta. Jag gillar färg, men detta var nog i mesta laget för min del *s*. Tur att smaken är olika och att dotera gillar det desto mer. Gardinen gillade jag, den var färgglad och grann.
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

NICOLINAS BONING sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Min Skattkammare sa...

Hallå Nicolina!
Visst är det läckert, verkligen, och roliga detaljer! Men som du säger.....man orkar inte längre med så mycket olika färger på en och samma gång. Jag orkar inte ha radion skrålandes heller längre som jag hade förr! Är det åldern.......fniss?!
Vad roligt att du var med i tidningen, och fin är du på bilden också! Man kunde ju läsa det mesta och jag tycker att det var bra skrivet.
Nu kommer värmen.....i morgon skulle det visst bli 27 plusgrader, orkar inte riktigt med det heller längre. Hör du vad jag gnäller....?! ;o)
Massor av kramar
Kicki

Ljuva ro sa...

Roligt med lite färg oxå, det livar upp!

Dubbelörn sa...

Färger behövs som accenter, men det handlar mycket om rum när man plockar in färger.

När vi bodde i stan hade vi ett vardrum på 40kvm, fänster åt tre håll, gavellägenhet. Vi hade starka färger, lite orientaliskt så där. Rummet klarade av det o världen utanför kunde man ändå glömma ;).

Sen vi flyttade ut på landet o har en så vacker natur utanför så känns den inredningen alldeles för stark. Nu är det ljust som gäller men fortf med färgaccenter.

Livet får ju inte bli alltför trist o enhetligt heller *skrattar*.

Kramar

Maria sa...

Färgglatt och härligt i dotterns rum!!

Wickans värld sa...

Det var ett färgglatt rum. En sån där hand skulle jag haft för mina smycken! Ska kolla om det finns kvar på Åhle´ns. Tack för tipset!

Elzie sa...

God morron på dig! Ja du. Igår blev jag väldigt besviken här. Gubben ringde och sa att han måste flytta fram sin semester en vecka så nu får vi bara 3 veckor ihop. Gillar jag inte alls. Och förstår inte VARFÖR när det alltid funkat åren innan. Så vi kommer inte att åka upp till Dalom förrän tidigast till helgen. Konstigt att han inte skulle jobba så vi missar Dalhalla också, grrr!
Kan förstå att det är tråkigt på jobbet nu. Är alltid så när man går och väntar på något. Hur lång tid har du kvar?
Hoppas du har en solig coh fin dag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Vi var utanför Dalhalla senast vi var uppe. Såg helt fantastiskt ut. Och visst är det Rhapsody vi ska titta på. Ska verkligen bli en upplevelse.
Sundborn har jag varit på två gånger. Ett helt underbart ställe och så ligger det ju så otroligt fint. Hade gärna bott där själv *s*.
Vovven ska in och ta stygnen idag och så ska hon få vattengympa. Jag skulle följt med men jag ska passa lilla barnbarnet istället så gubben får åka själv.
Nu ska jag gå ut och hänga upp tvätt. Härligt att torka ute.
Elzie

MiaMaria sa...

Hej!

Det blir till att damma av symaskinen...och gasa på....

Ditt ros tyg är ju bara så vackert...nu såg jag det igen...
Vart har du köpt det??????

HA´det så gott, här har solen gömt sig...trist!!!!!

MiaMaria