fredag 23 maj 2008

Färdigpiffat...

är det minsann inte hemma i köket!!!


Jag hade STOOORA planer inför min lediga fredag!

Nya köksgardiner av det mönstade tyget...

och stolsdynor av det enfärgade :-)



Jaha, och vad bidde det då av det hela?

INGENTING :-(

Men en alldeles dagsfärsk matchande orkidée inköpt i den ljuvliga butiken

Slott & Koja

bidde det iaf ;-)

Tack för kommentarerna på mitt förra inlägg... ibland vet man inte om man är för personlig och då är det skönt med respons på det man har skrivit... för man vill ju inte göra bort sig precis ;-)

Ha en alldeles underbar helg i det (förhoppningsvis) sköna vädret... och jag hoppas verkligen att det INTE kommer mer snö här hos oss nu!
Jag såg nämligen idag att det kommer små små knoppar för första gången på min pion, och jag är såååå förväntansfull på att få se den blomma :-)

15 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

KLart att man skall kunna vara personlig! Så mycket intressantare och vardagsnära!

Kul att maken skrattade så gott!

Kram Maud

silje-sin sa...

Så flott orkidè du har kjøpt deg! Ønsker deg en riktig god helg! klem fra silje.

Lilla Blanka sa...

Hej Birgitta!

Tyget ser jättefint ut..det kanske blir nåt av dem så småningem :)

Jag tycker det är roligt att läsa lite personliga inlägg då och då, det gör att man känner att det finns en person bakom bloggen. Tycker det var både modigt och bra av dig att skiva det du gjorde.

Hoppas du får en jättefin helg, och du, tack snälla goa för dina snälla ord hos mig!!!

Kram
Mia

Sånt är Livet sa...

Vilket tyg !! ursnyggt ,det där kan vänta på sej.men skriver du snö ??!! å kärevärld snö... å jag som funderade på om jag kunde bada igår i Varberg ha ha ett avlångt land eller en galen kvinna i Varberg ha ha /Lisbeth

Änglahem sa...

Åhhh....vilket vackert tyg!!! Så ljuvligt....vill ha!!! Vad snyggt det kommer att bli med gardinerna i blommigt och dynorna i den härligt gröna!...Du har så bra smak, ditt hem faller mig precis i smaken!! Men orkidéen är ju så fin, som du säger fint färgstämt!! Det är viktigt*hihi*...jo men det är det!

Hoppas på en skön söndag för dig vännen!

Kramar, Ulrika

Hemma hos Razzel sa...

Skönt att se att det finns fler som har stora planer för helgen men som, precis som jag, upptäcker på söndagkväll att nästan inget planerat blev gjort!
Men å andra sidan har man ju för det mesta gjort annat - även om det inte är något att ta på -så kanske man ägnat några timmar på familj och vänner och det är ju egentligen ännu mer värdefullt!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tyget är jättefint, så där somrigt & härligt! Ska bli kul att se när Du har skapat klart :)

Hoppas att Din helg har varit skön :)

Kramar
Flisan.

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!!

Hoppas att du haft en toppenhelg! Här har det varit sköna dagar i solen med massor på schemat!

Vilken vacker blomma!!!

ha det gott, kram!

Karin Krut sa...

Här dyker jag upp som en knopp från ingenstans ;) Hörde att ni fått en del snö "fniss"
Ha en skön söndag kväll
kram Krutan

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Birgitta!
Ja du. Jag älskade verkligen ditt förra inlägg. härligt och precis lagom personligt. Men det har jag ju sagt... :-)

Vilka fina tyger du skaffat. Ska bli kul att se dem på plats sen, när du har tid och lust!
Din orkidé passar ju alldeles perfekt till!!!

Önskar dig en härlig ny vecka!
Kram Hanna

Ann-Catrin sa...

Godmorgon birgitta!

det är ju det som är så härligt... att få läsalite om personen bakom bloggen. det ger extra kryddning och jag tycker det är befriande!!

Tänk så vackert tyg du köpt.. det blir kanon...
kram på dig A-C

Elzie sa...

Vilka fina tyger du fått tag i. Ser riktigt somrigt och fint ut. Här har vi fått täcka pionerna flera nätter p g a nattfrost. Inte alls kul. Dessutom har jag en del som är utspridda lite överallt så det är ett evigt dragande och slitande *s*.
Jag hoppas att du har en bra kväll.
Kram Elzie

MiaMaria sa...

Så vackra tyger...
Så somrigt jag älskar rosor....har letat rostyg som en galning...köpte tillslut ett fast jag skulle nog kunnat leta lämgre...svårt att hitta det rätta.
Ditt tyckte jag var perfekt....det skulle jag vilja ha....

Hoppas din helg varit bra....

MiaMaria

Sallys hus sa...

Hallå där!

Va skoj att få se dig på bild!!!
Linslus där!!
*gapskratt*

Suck....så sär är det ofta för mig också...jag tänker att jag ska hinna så mycket...så blir det ingenting...
Har också varit o köpt gardintyg.....synd att vi bor så långt ifrån varrandra. Annars hade vi ju kunnat ha gardin-sy-kväll i hop.....:)

????????????????

Kan man bli utkastad från nåns sida så där????
När jag kollar hos mig står det att du fortfarande är inbjuden....
Jag har inte petat bort dig...jag lovar o svär!!!

Jag kan ju prova att ta bort dig och skicka en ny inbjudan....
kram katarina

Dubbelörn sa...

Tygerna är ljuvliga. Blommönstret påminner om min vaxduk där ute fr Au Maison.

Härligt att läsa lite mer personligt om er. Du har helt rätt i det du skriver. Jag känner likadant, inte vill jag styra o ställa helt på egen hand. Vi är ju fler som bor här, inte bara jag. Kära mannen måste ju också passa in i inredningen, eller hur? *gapskrattar*

Vi har nog alla haft ups o downs i våra förhållanden. Det viktiga är ju ändå att man kan hitta tillbaka till det där som gjorde att man fastna för varandra ;).

Brukar också få klartecken fr min kära om det jag publicerar. Det bjussar han på säger han. Han vet ju ändå hur det eg förhåller sig här hemma... *fniss*

Varma kramar till dig