torsdag 1 maj 2008

Sista april...

När vi gick från bilparkeringen till TV-inspelningen, som gick av stapeln i går kväll, hade vi vackra Siljan på vänster sida.




Otroligt vad mycket folk det kom, men det var ju ljummet och skönt, så det kanske berodde på vädret, eller så...




kan det ha berott på
TEAM CANS!!!


Ståpälsen fanns på kroppen även i går när underbart härliga
O FORTUNA framfördes :-)



Järnvägsspåret går alldeles bredvis läktaren... och gissa om det var typiskt att det kom ett tåg precis när det var andra tagningen av en låt, och den "roliga" lokföraren lade sig på tutan i 15 sekunder innan han släppte sin "leksak"...hmmmm...undrar om det kommer med på TV på lördag?

Jag kan berätta för dom som undrar att sonen mår bra... och att morsan är orolig när han inte är i närheten på kvällarna, men det är väl så det kommer att vara här framöver så jag får jobba på det här med att släppa taget om honom iaf...suck...men lätt är det inte!

Den rosa tvålen är införskaffad, men älsklingen säger att den inte matchar speciellt mycket ändå så jag får väl fortsätta att leta efter en något mildare nyans av den härliga färgen :-)
Pssst... jag håller med honom om matchningen, men säg inte det högt så att han får veta att han hade rätt den här gången... oxå... det händer att han har det, men det är inte ofta ;-)

Ha en fortsatt skön ledighet och på återseende!

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad härligt med tv - inspelning - syns du måntro någonstans?
Bra att sonen mår bra.

Karlar skall man aldrig erkänna sina misstag för - det får man äta upp i evigheter. ;-)

KramMaud

Anonym sa...

Skön att Jonte mår bra. Nu förstår jag oxå att man blir orolig eftersom din svågersdotter börja försvinna på kvällarna med! waaaahhh!!! och kaxig unge!

Kul att Ni kunde åka och närvara på tv inspelningen. Mycket folk. Hmmm... blir du inte svimfärdig? *fniss...

Hälsa familjen och ta hand om dig själv så syns vi snart, hoppas jag.

P.S.
Vi flyttar sista maj. Egentligen den 14:e men, som sagt vi åker i NY så kanske vi får nöja oss med att flytta när vi kommer tillbaka. Men innan dess ska jag operera mig (liten ingrepp) sa Herr Doktorn. VI får väl se §:-(

BAMSE kram,
//chie, Lasse och Lizah (som är ute hela kvällen. Sov över hos min bästis) Dóhhh!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket kul galej!! Så snygg tapet i inlägget under och den kroken var ju som gjord för att hänga på den, avckert! Mari.

Husbilsresan sa...

Häftigt med tv-inspelning....jag gillar verkligen den kören...och jag hoppas dom vinner körslaget!
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Änglahem sa...

TV-inspelning?? Vad spännande! är det något som vi alla kan se? om såfall....ser vi dig någonstans då månntro?!! En liiiten glimt av Birgitta? jaaaa...?!

Skönt att höra att sonen mår bättre, att du är orolig när han inte är hemma, måste väl vara fullt naturligt?!! Klart det måste vara jobbigt för dig.

Ha det gott!
Kramar/Ulrika

Nygammalt sa...

Du är verkligen med i hetluften! ;)
Kul!

Skönt att höra att din son mår bra, vad sjukt det var. Vart är världen på väg?

Kram.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Skönt att höra att sonen mår bra...kan tänka att du är extra orolig nu! Inte undra på....

men tvinspelning....wow...älskar denna kör.de kommer att ta hem rubbet!
Håller tummarna!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Gott att höra att sonen mår bra!

Så häftigt att få se Team Cans live - mina absoluta favvisar! Jag röstar sällan i TV-program men alltid i Körslaget o då på TC så klart. :)

Härligt att du bestämt dig... nu återstår såklart frågan vad du ska bli när du blir stor...

Den frågan har jag inte heller fått svar på än nej. Mitt drömyrke kan jag aldrig få, det är barnmorska det. Har handeksem som håller sig lugnt bara jag inte är i vatten. Överläkaren på hud hade mig till att praktisera inom vården så att jag inte skulle gå o gräma mig i framtiden. Han sa att med mina händer kommer jag inte igenom en undersköterskeutbildning ens - jag klarade inte tre fulla dagars praktik inom äldrevården innan händerna var fulla med blåsor. Så det var bara att slå ur hågen.

Den här veckan har varit full av lediga dagar. Tjänstledig tisdag, ledig torsdag o fredag o så söndag också. På söndag ska dottern, svärdottern o jag på Bo&Levamässan i Kalmar. Håll tummarna för uppehållsväder!
Ha en skön helg! Kram, Klara

Anonym sa...

Glömde ju... visst heter yngste sonen Jonathan :)

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Läste nu om sonen din, skönt att han mår bra nu!

Vilken vacker bild på Siljan!

Ha en go fredag!

Kramar
Flisan.

Elzie sa...

Vad kul att vara med på tv-inspelning. Och Cans kör är så jätteduktig. Trodde man inte när det satte igång.
Skönt att sonen är på bra. Oroligt sånt där, jag vet precis hur det känns.
Ha en skön fredag.
Kram Elzie

Hagbacken sa...

måste ha varit underbart...förstår att du fick ståpäls av deras framförande...blir lite avundsjuk...*s*