fredag 15 februari 2008

Mer blommor :-)

Jag tänkte ge en liten rapport om min Allahjärtansdag-dag...
som bestod i en snabbfika på jobbet med älsklingen som hade köpt varsitt vaniljhjärta åt oss, och inte hade han med sig något drickbart heller..fniss...
-"Näe,han ville inte ha något,ville jag?!"
Jag klarade mig utan naturligtvis ;-)
Därefter var det dags för årsmöte med Unionen (facket)...och sen gick alla andra hem...men jag hade ju bestämt med älsklingen att vi skulle äta pizza på min middagsrast, så jag fick njuta av hans sällskap ytterligare en timme!
När jag kom hem efter jobbet ca 23:30 stod det en vacker blomsterbukett på bordet...



och jag skuttade glatt in till sovrummet för att checka av om dom möjligtvis var inhandlade av mannen i mitt liv?
Icke, sa en mycket sömndrucken röst... det var familjens yngsta prinsessan som hade fått den av någon som hette något som jag inte hade hört förut.




Synd för henne att hon ska tillbringa helgen till fjälls med mormor och kusin... men tur för mig som får njuta av dom vackra blommorna istället :-)

Pssst... Jag är verkligen glad för vaniljhjärtat som han hade på alldeles eget initiativ varit ner till personalrestaurangen och införskaffat... det händer minsann inte varje dag ;-)

10 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Fniss... ja men det lät lite mysigt i allafall...man kan inte kräva för mycket..tanken är den som räknas!!
Och vilken tjusig bukett du fick!!
Underbar är bara förnamnet.
Men du det behöver inte bli så dyrt att åka til London.. finn smycket lågprisflyg dit""
Kramar A-C

husnummer30 sa...

Hi Hi! Vaniljhjärtan är verkligen supergoda!!!

Och en helt fantastiskt bukett! Någon vad väldigt snäll.

Ha en riktigt bra helg! //Jill.

mittiminvillervalla sa...

Goa du! Du är garanterat en söt och vacker person på alla vis! Det vet jag! Tyckte det där med spegeln var ett bra budskap till våra unga. Ja, för oss också för den delen! :o)

WOW! Vilka vackra blommor!Närbilden på rosen får en nästan att smälta! Rosor är speciella helt klart!

*Småler* Min gubbe gav pussar tillbaka! Alltid något! ;o) Nu bor vi så till att det blivit onödigt långt att åka till någon blomsterhandel, så min är förlåten! På nåt sätt är dom rätt "träskalligt" mysiga ändå eller hur?! ;o) (hahaha! fattar knappt att jag skrev det där!!)

På tal om det du skrev hos mej så borde det självklart finnas "pappografi" också! Hoppas det kommer snart!


Mys & Må

Kramisar Monika

MiaMaria sa...

Alltid något ett hjärta betyder mycket....även om det är godsaker och så smakar det bättre än blommor....fniss....

VAckra blommor din dotter fått så att du kunde få njuta av dem.

Ha´en skön helg!
Miamaria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hihihi, ja du SKA vara glad! Det var gulligt gjort tycker jag. För mig gick det så att jag blev utan helt o hållet.(lite mitt eget fel) När vi åkte för att handla mat tog han en röd miniros och en ask chokladhjärtan och la i vagnen. Hmmm... (Den som jag körde runt med och det jag sedan skulle stå o betala i kassan...) Näää, det behövs inte, sa jag. Då tog han sakerna och ställde tillbaka det igen. Ok, det är tanken som räknas sa han.... Hahaha, vad romantiskt va??!!

Vilken tur att dottern fått så fina blommor så att du har att njuta av i helgen!
Sköt om dig & trevlig helg!
Kram Hanna

Sallys hus sa...

Det där lät ju jätte mysigt...vaniljhjärtan på jobbet och mystiska blombuketter när mankommer hem.....fniss...
kan inte ens föreställa mig hur det kommer att bli när det kommer blommor till dottern från sånna man aldrig hört talas om...
Skickar dig en stor kram så här en dag efter!
Katarina

Änglahem sa...

Tihi....mystiska blombuketter mitt i natten hm.. men det verkar ju vara en gullig kille som ger en sån fin bukett. Synd om dottern att hon inte var hemma när hon blir så uppvaktad, men tur med en mor som har kameran framme så de blir förevigade.
Vaniljhjärta är ej att förakta, mums!

Trevlig Helg!
Kram
Ulrika

Vårt lilla hem sa...

Ett vanlijhjärta går minsann inte av för hackor! Det är ju bland detgodaste som finns, så fint av honom att köpa varsitt till er :)

Hihi, du är ju underbar på att berätta! Det är en mycket vacker bukett din dotter har fått!

Kram på dig! Jenny

Wolf sa...

Hallo B(abe)

Kul med bakelser och blommor.

Ja hade jag inte fått den här f-dömda sjukskrivningen som jag fick 7,25 i morse hade jag varit i full fart med Bibloteket, men det får vänta tills det är löst. Slappnar av med att blogga lite under tiden. Därav ett svar till dig.

det var på håret igår ... nu får de inte vika ner sig de stackars blåvita.

Ha en bra helg,

Kram
Wolf

Smycka dig sa...

ooh vaniljhjärtan är så goda fick själv avnjuta ett på dagen. vackra blommor att njuta av i helgen;0)
Ha en bra helg
Kram
Lotta