onsdag 13 februari 2008

Blommor :-)

Jag vill bara visa vilka vackra blommor vi hade hemma veckan efter bröllopet, och samtidigt skicka en "allahjärtansdag-hälsning" till er där ute i cyberrymden!

Den här alldeles vårljuvliga buketten fick brudparet... och eftersom dom var hemma hos oss i några dagar efteråt så fick även vi njuta av den :-)


Den här härliga färgbomben... som bestod av 50st tulpaner i olika färger... fick vi av goda vänner som kom långväga ifrån för att vara med på bröllopet :-)




I kyrkan hade vi 2 st likadana buketter med liljor och trollhassel ståendes på golvet... den ena följde med oss hem och den andra åkte med min mamma hem, så att även hon fick njuta av dom vackra blommorna :-)



Jag är ju ingen mästerfotograf... så bilderna är inte dom skarpaste och mest konstnärligt tagna bilderna som har visats i bloggvärlden...skratt... men jag hoppas att ni iaf får en känsla av dom underbara blommorna ;-)

24 kommentarer:

Änglahem sa...

Åhh...vilka underbart vackra blommor!!! Ljuvliga!

Mysig Alla Hjärtans Dag!

Kram
Ulrika

Skatan sa...

Men så mycket vackra blommor! Självklart är det bra med byggmaterial hemma ;-)

Kan vara bra att ha...

Kram.

Maria sa...

Den tulpanbuketten var precis i min färgglada smak!

MiaMaria sa...

Så vackert!!!!!!!!!

HA´det så gott!
Miamaria

Randi sa...

Vilka underbara blomsteruppsättningar! Visst är det härligt med ALLA färger i en tulpanbukett!!!
Önskar dig också en skön Alla Hjärtans Dag!
Kram Randi

Dubbelörn sa...

Älskar stora buketter med tulpaner. När jag bodde i Stockholm så köpte jag alltid flera knippen på Hötorget. Här ute är priserna lite högre så buketterna blir inte lika stora ;).

Kramar

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå så härligt med massa fina blommor hemma!!

Största kramen på alla hjärtansdag//Pernilla

Elzie sa...

Underbara blommor men doften från de där liljorna vill jag gärna slippa. En av våra vårdtagare hade en bukett med 4 stora liljor (som slog ut i olika takt!!) och jag kunde knappt gå in till henne p g a doften. Usch!

Jaha du, ikväll gäller det. Jag hoppas att du inte håller alltför hårt i tummarna för att det ska gå åt helsefyr *s*.

Ha en härlig Alla Hjärtans Dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Ljuvliga blommor ni fick njuta av - den lilla vårbuketten är för söt.
Jahaja - då har din karl tänkt färdigt och det är dags igen ;) Lycka till med byggandet!

Trist att ni får vänta så länge på besked om jobbet. Osäker om jag läst dig rätt... vill du vara kvar eller hellre få gå?

Semlor är bara för mums! Fler lär det bli! ;)
Sköt om dig, kram!

My White Cottage sa...

Underbara blommor!!! Önskar dig en alldeles underbar Alla Hjärtans dag!

Här skiner solen från en klarblå himmel, hoppas den gör det hos dig också!

Massor av kramar från Jenny

Jessan sa...

Underbara blommor! Och många alla-hjärtans-kramar från mej! /jessan

Smycka dig sa...

tack för besöket alltid lika trevligt..när du tittar in. Blommorna var ljuvliga speciellt den lilla uppsättningen, det är så fint att dekorera med pärlor... tycker förståss jag som gillar smycken;0) men i grund och botten är jag florist så ränderna går aldrig ur en..hi hi
Ha en mysig alla <3 hjärtans dag
Kram Lotta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härliga vårbuketter...i dag skiner solen...känns vekligen som vår!!!

Välommen in att fira Alla Hjärtans dag hos min "Nya" blogg...bjuder på hembakta cupcakes!!
Kram Millan

Wolf sa...

Halloj B,

Jag hoppas att du har en trevlig alla hjärtans dag, själv är jag nyss hemkommen från hufvudstaden. Har varit på rättegång, men det som var kallad dök inte upp. "trodde inte att de skulle heller", fast istället hade jag tid och shoppa lite presenter till frugan och barnen, så de kompenserades av att husets herre var frånvarande =)

Men men, fina blommor! Det behöver man nu efter att ha upplevt denna enormt tråkiga vintern.

Hoppas att "gubben" din visar sin uppskattning för dig nu när det skall vara en värmens och kärlekens dag.

Kramar
Wolfie

Wolf sa...

Halloj B,

Jag hoppas att du har en trevlig alla hjärtans dag, själv är jag nyss hemkommen från hufvudstaden. Har varit på rättegång, men det som var kallad dök inte upp. "trodde inte att de skulle heller", fast istället hade jag tid och shoppa lite presenter till frugan och barnen, så de kompenserades av att husets herre var frånvarande =)

Men men, fina blommor! Det behöver man nu efter att ha upplevt denna enormt tråkiga vintern.

Hoppas att "gubben" din visar sin uppskattning för dig nu när det skall vara en värmens och kärlekens dag.

Kramar
Wolfie

mittiminvillervalla sa...

Jisses! Vilka blomster! Så vackert!
Man vill böja sig fram och bara lukta på blommorna! Som Ferdinand! ;o)

Ha en underbar alla hjärtans dag!

Kramisar Monika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att ha så där mycket blommor på en gång! Det är så sällan man har den mängden...
Men det är ljuvligt!
Önskar dig en Härlig Alla Hjärtans Dag!
Kram
Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Visst känner jag av de underbara blommorna! Vilken tur du hade att få hem dem...

Hoppas att din alla hjärtans dag varit full av romantik! ;-)
Kram Hanna

Husbilsresan sa...

Vilka ljuvliga blommor!Tulpanbuketten var ju helt underbar...så vackert med så många i olika färger!
Ha en mysig alla hjärtans-kväll.
Kram/Gunn

Lime sa...

Kikar in för att önska dig en fin Alla Hjärtans Dag.

Wickans värld sa...

Vilka härliga blommor! Ja, känslan av det vackra förmedlar du helt ok!!

Hoppas din dag varit bra!!

Kram

Marie sa...

Vilka underbara blommor!

Hoppas du haft en mysig Alla Hjärtans Dag!
Kram Marie

Elzie sa...

Jaha damen! Snart går nog din önskan i uppfyllelse. Blev så arg igår. Man KAN inte börja spela hockey i 3:e perioden!!!
Ha en skön fredag.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Det gör inget att du inte är någon mästerfotograf vi ser att blommorna är alldeles underbara. Hoppas din valentin dag var bra /linnea-maria