måndag 11 februari 2008

Mardrömmar!!!

Det är meningen att min "målarhörna" ska bli städskrubb istället...


men älsklingen har inte varit speciellt villig att ta mina diskussioner på riktigt allvar tidigare... bara tvärnekat att sätta upp en vägg som provisorium :-(
Men efter middagen i går så nappade han med hull&hår på min lilla kommentar... som jag inte ens kommer ihåg vad den var...
Som det är nu så har vi INGENSTANS att ha städattiraljerna, strykdoningarna mm... det är fullt bakom halvöppna dörrar kan jag ju avslöja... och den där fula dammsugaren är framme på golvet jämt!
Det är klart att jag fick i gång hjärtbankandet av förväntan... men som den rara hustrun jag är, så tyckte jag att:
-"Det är väl ingen brådska den här månaden"...fniss...
men älsklingen sa att:
-"Det är klart att vi kan börja titta på det hela iaf" :-)
Sagt och gjort... en liten snabbkoll om han fortfarande var med på mina redan utarbetade planer.. vilket jag fortfarande inte är riktigt säker på att han är... sen lämnade jag hela projektet för kvällen... trodde ni, va...fniss...hjärnan fortsatte gå på högtryck naturligtvis ;-)
När radion slogs på i morse så var älsklingen totalt slut efter alla mardrömmar som han haft i natt...skratt...för den stackarn har handlat material i storpack eftersom man inte får handla byggplattor en och en längre... utan nu är det 3-pack som gäller på ALLT!
Även om han förstod att det inte var riktigt så illa, så har han kollat upp så att vi inte måste handla en massa material som bara blir över efter att skrubben är klar... och näe, det är klart att drömmen inte stämde!
Över och över förresten... det är väl alltid bra att ha byggmaterial hemma, eller...? ;-)

17 kommentarer:

Beas sa...

Vilken smart idé du kom på, den där hörnan är ju perfekt för en liten städskrubb ju. Fiffiga lisa, det är du det.

Kram Bea

MiaMaria sa...

Det var ju smart......
Här ska det också fixas till en skrubb för gubben eller städsakerna....fniss.

HA´det så gott1
Miamaria

Anonym sa...

Man måste vara listig som en räv för att få gubbarna att vakna.
Det kommer säkert att bli jättebra.
kram ewa

Solsjö - Under en vind sa...

Vad spännande!!!

Ha det gott, kram!

Maria sa...

...men vilken mardröm!! Men lite byggmaterial hemma kan ju aldrig vara fel, när fruar får infall menar jag...

Randi sa...

Så smart du är - det blir säker urbra!
Ha en skön dag.
Kram Randi

Philura sa...

Så samnt som det är sagt....man vet ALDRIG när extra byggmaterial kommer till användning.
Cathrine

Smycka dig sa...

ibland ska fröet gro hos maken själv innan de förstår så bra ens ideer är... vi har faktiskt samma problem hemma, vår dammsugare trängs ibland under sängen eller i vår klädgarderob och skurhinkarna vet jag aldrig var jag har för de ska ju helst inte synas...men kanske en dag att allt får en förenad plats. lycka till med planerna:0)
Kram
Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Smart ide av dig!!!
Det kommer att bli helt underbart fint.
Ja det är alltid bra att ha lite...brädor liggandes...hihi...Man vet ju aldrig vad man får för ideer.å det ska ju ske snabbt...fniss...

kram Pernilla

Elzie sa...

Var glad du att gubben tar fram hammaren. Min gör det - fast ute!!! Härinne behövs ingenting göras *s*.
Ha det gott.
Kram Elzie

Änglahem sa...

Hihi...ja det är inte klokt vad vi kan sätta myror i huvudet på våra älsklingar! Stackarn....men som du säger, alltid bra att ha material hemma till nästa gång frugan får för sig något! eller...?

Vilka vackra bröllopsfoton du visade i förra inlägget!!! Vilket vackert brudpar och allt runt omkring ser ljuvligt ut! Alla nöjda och glada, förmodar jag.

Kramar
Ulrika

Wickans värld sa...

Vilket härligt bröllop!! Hoppas dom har det härligt på sin bröllopsresa!
Ska bli spännande att se din städskrubb sen! Kanske jag får ideer till vår skrubb!!

Annika sa...

Vilken härlig karl du har som nappar på dina ideér, hos min brukar de för det mesta gå in genom ena örat och ut genom det andra (fast det är kanske nog så tur ibland, fast det var inte jag som sa det).
Ska bli spännade att se slutresultatet, vilka fina bröllopsbilder du bjöd på i förra inlägger =)

Kram Annika

Maria sa...

Ni verkar ha ett så stort hus, har ni verkligen inget städskåp?

Nygammalt sa...

Ja vad ska man säga...kvinnlig list ;)

Fint bröllop du visade, tack för att du delade med dig!
Vad stolt jag blir över dig med nagalarna...själv är jag dock inte lika stark.
Kram.

Ann-Catrin sa...

Hej Birgitta!!
man får inte vara dum inte.. snilleblixt du fick.. det där kommer attbli super!!!
kramar A-c

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom för att önska dig en riktigt mysig Alla hjärtans dag imorgon!!! Kram!