tisdag 8 januari 2008

Utmanad!

Jag ha blivit utmanad av dessa 3 "bloggerskor" att avslöja 7 saker om mig själv...



Jag har visserligen redan avslöjat en del vid förra utmaningen i december, men det finns ju massor av saker om en själv att delge den övriga världen ;-)
Varför ska det bara vara den egna familjen som har den "stora förmånen" att vet hur man är...skratt...?!


Då kör vi:

1: Jag är väldigt öppen och högljudd när jag kör om vad jag tycker om mina medtrafikanter...läs motståndare...

2: Jag läser ALLTID slutet på böckerna när jag har kommit en bit in i handlingen...älskar lyckliga slut... blir själv olycklig i flera dagar om dom inte får varandra. Om jag läser slutet så ställer jag in mig på det och är förberedd. Tokig strategi? Ja lite, men den funkar för mig iaf:-)
3: Jag HATAR när älsklingen talar om för mig hur jag ska göra innan jag ev har frågat honom om råd!

4: Jag tänker ständigt på "omstruktureringar" både när det gäller möblering och färger vart jag än befinner mig.

5: Jag har ett j-a humör när jag är stressad...men det går fort över. Enligt älsklingen så är det mitt fel att han har tinnitus...hmmm...har ingen aaaning om hur det kommer sig, för det kan ju inte ha med alla år som han har befunnit sig på bullriga arbetsplatser. Men det påståendet visste var det tog...

6: Otroligt envis och övertalande när det är något jag verkligen vill.

7: Ibland när jag har övertygat älsklingen om behovet av ett projekt (ofta stort) och vi står där upp till knäna i en massa arbete och svett, så tittar jag på mannen i mitt liv och tänker samtidigt som jag biter ihop käkarna att:-"Din dumma...PIIIIP...varför måste du gå på allt jag säger??!!

...SKRATT... Det där sista har inte älsklingen en aning om... så det kommer jag att få äta upp framöver, men vaddå...övertalningsförmågan får väl jobba lite hårdare framöver ;-)




Om ni antar utmaningen så ska ni ...
1: Länka till den som har utmanat dig.
2: Berätta 7 sanningar om dig själv.
3: Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4: Lämna meddelande till dom du har utmanat.
Over and out för nu väntar jobbet...

26 kommentarer:

Elzie sa...

Det verkar som om du och jag är rätt lika, ha, ha!! Jag har också ett hett humör emellanåt. Dessutom ser jag "barsk" ut (enligt jobbarkompisarna) så dom var lite rädda för mig i början. Tyvärr gick det över *s*.
Hur gick det igår? Såg lite om det på nyheterna. Ingen höjdare precis.
Ha det så gott vännen.
Kram Elzie

Elzie sa...

Ha, ha!! Det där med böckerna stämmer också. Hurdana ÄR vi???
Vore roligt att få höra av dig.
Kram Elzie

Radhusdrömmar sa...

Känner igen mig i en del av punkterna. Bla det där med envis och så det där med omstruktureringar vart jag än är. Jag kan tom gå och smygvrida på blommor hemma hos folk för blommorna har dragit sig mot fönstret.... lite knäppt!

Ha det gott!

Kram Johanna

Wolf sa...

Halloj Nicolina,

Fy dig att utsätta mig för liknande :-) Jag hade det jättesvårt att komma på något som inte var för hemskt att avslöja he he. Men nu är det gjort.

Ha en bra dag

Kram
Wolf

Blommiga Karin sa...

Känner igen mig i det att jag gillar att kolla på omstruktureringar här och där och allra helst hemma=)
Kan oxå ha ett dåligt humör vid stress eller hunger,men det går fort över...som tur är för omgivningen.
Det sista tror jag de flesta med kvinnlig list och pyssel och prjekt arbeten till sina män...upplevt samma sak.Fniss!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi, kul att läsa ännu fler sanningar om dej! Du verkar ha bra koll på dej själv och hur du fungerar och reagerar... Men det kanske man vet egentligen, bara man tänker efter lite...hi,hi
Kram
Marie

Ann-Catrin sa...

oh vad roligt att läsa lite nya sanningar om dig...kan nästan se dig framför mig när du och maken står och sliter med ett av alla projekt...känner liksom igen det där!
Största kramen A-C

Randi sa...

Jättekul läsning! Du har ju en skön förmåga att beskriva dig själv också!
Kram Randi

Sånt är Livet sa...

Nu börjar det bli kul,ju fler utmaningar dessto intressantare ha ha ,man e ju lite "snäll" vid första utmaningen,Du verkar vara en kvinna i sina bästa år med mycket kvinnligt förnuft å list,det räcker långt. Men en Violet ?? he he /kram Lisbeth Ps jag har inte gjort "blomtesten" är nog en taggbuske DS

Maria sa...

Hej Birgitta!
Roligt att läsa mer om dig och lustigt, jag har precis gjort samma utmaning idag...

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

He he, det är sååå kul att läsa om andras små egenheter ;)

Vad kul att dottern ska gifta sig!!!

Kramisar
Flisan.

Orr Anna sa...

Jag antar utmaningen! Har lagt in på min sida nu. Kram Anna

Änglahem sa...

Det här blir roligare och roligare, underbara sanningar du delar med dig idag!

Blir lite orolig när jag läser din punkter.....det kunde varit jag!

Medtrafikanter?, gillar motståndare bättre*fniss*.

Kramar
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Hihi du är underbar!!!
Kram
Mia

Min Lilla Vrå sa...

Jag antar utmaningen:-)
Ska ta tag i det under dagen:-)
Kram

Mitt Lantliv sa...

Kul att du kikade in, ja det stämmer att det är en IKEA. Din beskrivning passade in sååå bra ;-)
Så kul med bröllop, längtar tills den dagen...
Kram S

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för glada morgonskratt!!! Du är härlig du! Kram!

En inredoholic sa...

Hihi.. du är ju go du : )

Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hahaha...*flabbar*
Så bra saker du berättar...något stämmer på mig oxå...hihi..
Kram Pernilla

faster atta sa...

Jo, du har rätt!! De turkosa lyktorne passar bra här hemma, nu har jag ju insett att det är en hel del turkost och INTE grönt som finns bland det vita... ti-hi...

mittiminvillervalla sa...

:o) Roliga saker att få veta om dej! Blir själv totalt galen om mannen lägger sig i för mycket utan att jag bett om det. Är nog lite som en trotsigt barn, KAN SJÄLV! *skratt*

Ha det fint!

Monika

Anonym sa...

Fler "sån är jag" om dig - härligt!

Envis som synden och "tjatigt övertalande"... det är jag det. Läser första stycket och sista sidan av en bok för att avgöra om den är värd att tas med hem. Jag ger medtrafikanter diverse extranamn när de är "i vägen". Tre av sju som blev ganska lika där. ;)

Ha en fin dag!

stina sa...

ja du jag antog utmaningen! Är det förresten ok att jag lägger till dig i min länklista?Kram stina

Dubbelörn sa...

Du är ju helt underbar! Gode Gud det kunde ha varit mina sanningar??!! Finns det fler som jag?! Lika underbara, vill säga... *gapskrattar*.

Den enda punkten jag inte kan skriva under på är punkt 2. Vill aldrig veta slutet på böcker el filmer!!

Men himmel jag i en bil o sonen som ska ta körkort. Snacka om föredömme... Gaffa är vad som gäller ;)

Kramar

Käranån sa...

Du milde tid.. du skrämde halvt ihjäl mig med att utmana mig!! Jag vill genast be om ursäkt att jag bröt reglerna o inte utmanade nån, men de var redan utmanade de jag hade tänkt på...hoppas du inte blir arg o ger mig tinnitus....
Kram A-S

Smycka dig sa...

Hoppsan jag råkade utmana dig men du behöver ju inte anta utmaningen, då du redan har fått mig att skratta igenkännande....
Ha det bra tittar in igen snart...
Så fint det blev i köket..
Kram Lotta