söndag 20 januari 2008

Mållös ;-)

Jag har fått en ny award...

och jag är alldeles mållös över dom snälla orden ;-)

Det är inte ofta det händer, men när det händer är det nästan alltid när någon säger något snällt om mig... och jag inte riktigt vet vart jag ska göra av mig själv för jag blir så generad och glad.

Tack snälla Elzie, Karin, Jenny, Ann-Catrin, Annika, Lisa, Lotta och Hanna :-)

Nu önskar jag att jag kunde med det här att lägga in så att det var bara till att trycka på namnet så kom man till den bloggen, men som det otekniska snillet som man är så vet jag inte alls hur man gör... tager tacksamt emot support i form av en lättfattlig beskrivning...för då hade ni lätt kunnat kika in till dessa härliga bloggare som jag själv är in till ofta.

Det är meningen att jag ska utse 8 st i min tur, men jag tycker det är jättesvårt att göra det, så jag gör som flera andra har gjort... skickar den till alla andra bloggar som jag läser och njuter av, den är ni värda!

Tillägg efter ett par kommentarer: Jag menar inte hela adressen (för det kan jag), utan när jag skriver in bara förnamnet på bloggaren och klickar på det så kommer man till den personens blogg... Hoppas ni förstår min konstiga förklaring på mitt problem.

Over and out!

15 kommentarer:

Beas sa...

Grattis - du är verkligen värd alla awards i världen.

Jag vet tyvärr inte heller hur man gör för att få namnen klickbara, skulle verkligen vilja veta det jag med.

"Det är bara att gå in och ändra i HTML-inställningsläget" har jag fått höra lite snabbt.

Jaha?
Typ.

:-)

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Birgitta!

Jag fick denna beskrivning av Linda som har bloggen Mitt hem är min borg....
"Skriv din text.. Markera det du vill ska bli länkat.. (sätt markören framför första bokstaven i ordet och dra över allt som du vill markera) T.ex. mitt hem är min borg.. Gå sedan in på ikonen länk som sitter i verktygsfältet precis ovanför, typsnitt och lägg till en bild t.ex. sitter i samma fält.. Då kommer du in i en pop up fönster, där står det http://.. Där skriver du resten av adressen och trycker på ok.. Då ska det du markerade få röd text.. KLART!!"
Det var rätt så enkelt när man väl fått till det... Men jag behövde lugn och koncentration omkring mig för att få till det... :-)
Lycka till!
Och du; GRATTIS! Du förtjänar dem alla!
Kram Hanna

Ardisia sa...

Grattis Birgitta. Såklart är du den som "Make my day" också ;)

Skulle ha hjälpt dig med länkandet men Hanna hann före mig. Lycka till nu, det är inte svårt när man vet hur man ska göra.

Hoppas ni slipper magsjukan nu. Så spännande med bröllopet.. Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det kommer bara att stå exakt det du skriver dit. Vill du bara ha ett namn så skriver du bara namnet adressen som du klistrar in syns inte i den färdiga texten. Du kan ju även använda det till bakåtlänkar i din egen blogg, om du tex skriver om något du gjort förr så kan du markera ordet så att det tar en tillbaka till tidigare inlägg. Är du med än? Linda förklarade nog bättre än mig... :-)
Och din ljusstake var verkligen fin, går inte att jämföra med mitt misslyckande..
Lycka till nu med länkandet.... Kollar in sen för att se hur det gått!

Lallis sa...

Grattis, vännen.Vad kul!
Kram Lallis

Elzie sa...

Som sagt, du är värd precis varenda award som finns!!! Och tack för att jag fick lära mig något nytt också.
Förresten! Hur gick det i fredags? Igår gick ju resultatet din väg i alla fall *s*.
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Det är du värd tusen gånger om...
kramar A-C

faster atta sa...

Grattis!!! Det låter lite krångligt det där med länkningen i inlägget, men kanske lika bra att en annan lär sej oxå.... jag börjar när jag ser att du har klurat ut det....ti-hi...

MiaMaria sa...

Grattis!!!!!!!!!!
Miamaria

Wolf sa...

attans vad illa det gick för LIF mot Bofors... reta de dig mycket på jobbet eller??

Kram
Wolf

Katarina sa...

Hej:)
Grattis till din fina utmärkelse!!
Hihi, visst är det svårt när man måste låtsas vara lite datakunnig nu när man bloggar, jag brukar tjoa på barnen ibland, ler*
Du har en supermysig blogg, jag kikar ju som sagt gärna in här..ofta:)

Ha en bra Söndagkväll !
Kram Katarina

Stämningsfullt sa...

Grattis! det är du verkligen värd!

Maria sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen!Det där med att göra namnet till en länk går till så som Hanna ovan beskriver...så nu kanske du hajjat...annars kan jag gärna förklara mera... Ha en bra kommande vecka!

Maria sa...

Hej igen Birgitta!
...och nu har du fått en till utmärkelse och en bakelse därtill!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Grattis min kära birgitta!!!
Den är du verkligen värd....pussssss!!!
Kram Pernilla