fredag 4 januari 2008

Avslöjandet...

kommer här!!!

Nää, vi ska inte öppna pub...

och inte fyller någon av oss jämt heller...

och det är absolut inte 5-årsransonen som står i källaren!

Systembolaget fick behålla sina varor för vi åkte till Tyskland :-)

Där fick älsklingen lite jobbigt ett tag i butikerna...fniss...

men det har jag skrivit om i ett tidigare inlägg i september.



trumvirvel...TAAADAAA...trumvirvel...

Våran äldsta prinsessa ska nämligen gifta sig :-)

Just nu håller hon på med bl a sin D-uppsats på högskolan,

så gissa vem som är bröllopskoordinator?

Just det, lilla mamsen har fått den stora äran ;-)

Älsklingen och sonens kostymer är redo,

min och yngre dotterns klänningar väntar bara på att få träs på,

skorna är putsade och klara och

jag penslar på stopp&väx för glatta livet

på mina stackars nedbitna naglar.

För en gångs skull tror jag att vi har läget under kontroll...fniss...

just nu iaf...fniss...

6 kommentarer:

Sallys hus sa...

Nämen du va rooooligt!

Oj oj... och hon vågar låta dig vara koordinator!!!!!
Skrattar......
Jag antar att det är dags snart eftersom allting verkar vara klart!

Ååå... jag kan inte ens se framför mig att min lillsessa skulle gifta sig....
Det måste verkligen kännas "vuxet"
Jag menar ens barn är ju ens barn hela livet...har svårt att förstå att mina barn en dag komer vara vuxna och gifta sig.......fast jag hoppas att jag den dagen precis som du får ha ett finger med i spelet....så att dukar, blommor och ljus matchar menar jag...
Hi hi...

Nu får du allt lova att berätta mer om denna stora händelse.
Kram katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så roligt! Man får gratulera både till dej och din dotter och hennes blivande make! Bröllop är ju något alldeles speciellt, så nu får du väl mycket att stå i förstår jag...Det blir något att se fram emot...Och att du får den äran att vara koordinator, så kul att få ordna det för sin dotter.
Kram
marie

Änglahem sa...

Sååå himla roligt!!! Var det ingen som tänkte på detta?

Måste vara roligt att vara koordinator, eller? gäller väl att man litar och kommer väl överens!
Skönt för bruden att slippa den stressen uppå uppsatsskrivande.

Skönt att den lille elake försvunnit, hoppas den håller sig borta oxså!!

Skön helg!
Kram
Ulrika

Wickans värld sa...

Å va kul!! Här är dottern verkligen gammaldags - hon säger att det är HAN som ska fria! Men HON har bestämt präst o kyrka!! =)
Har sagt till henne att det är ju skottår i år o då "får" tjejerna fria!!

Grattis till er!!

Jessan sa...

Åh så roligt!!!! Det hade jag inte en tanke på att det kunde vara...Grattis till alla inblandade! Bröllop är såååå roligt!Blåsiga Lördagskramar / Jessan

Dubbelörn sa...

Så roligt!! Känns ändå lite konstigt att ha så vuxna barn ;) Har flera vänner i min ålder som också har vuxna barn, vigslar o barnbarn... Själv var man sen i starten o går fortf med en tonåring här hemma o bröllop känns verkligen så långt borta... *skrattar*