lördag 26 januari 2008

Hoppas...

att ingen missförstod mig i det förra inlägget.
Det var bara på skämt som jag sa det där om uteslutandet!



I det här fönstret har jag inte tagit någon som helst hänsyn till älsklingen och hans inredningsidéer, utan det är bara jag som har fått min vilja igenom...fniss...inte för att jag brydde mig i att ens fråga om råd ;-)

När jag kom hem med växterna blev det en blixtommöblering bland mina fönster och just dom här vita krukorna och lyktorna hamnade i det här "skabby chic"-fönstret.

Har ingen gardin uppsatt...hmhm...inte ens fönsterfoder, men dom kommer väl upp vilket år som helst... tror jag... ;-)

45 kommentarer:

Karin Krut sa...

Det är jättefint med vita krukor i fönstren. Vad gör det om det inte finns några lister och foder det kommer du nog att trimma din man till riktigt snart :)
Ha en skön kväll
Kram karin

mittiminvillervalla sa...

Vilken snygg soffa!
Vill gärna ha nåt liknande! En vit eller ljus soffa skulle aldrig funka i detta hem! :o)

Här dras vi med några riktiga monster till skinnmöbler! Skulle göra nästan vad som helst för att få dom möblerna att gå upp i rök!
Men nix, äkta hälften anser att vi kan ha dessa möbler i miiiiinst tio år till! Huuu! Hemska tanke! ;o)

Ditt fönster med alla blandade krukor gillar jag också skarpt!

Tack snälla du för att du förgyller mitt liv med dina snälla kommentarer! :o)

Kramisar Monika

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj, här har jag hunnit missa några inlägg, hur gick det till?

Gillar din nya soffklädsel, och även jag gillar lila. Fast jag är nog lite mer åt rosa. Tex i sovrummet, där jag gärna skulle ha ljusrosa detaljer och så. Men Gubben vill inte ha rosa...

Har inte heller gardiner i köksfönstret nu. Men å vad det känns skönt utan! Men även där blev jag utbuad av Gubben...
De kan de där karlarna. Har åsikter om allt, men inte speciellt intresserat av att göra nåt själv heller... O tur är väl det! ;-)
Kram på dig tjejen!
Hanna

Ninis74 sa...

Jättefint!
Ha en underbar natt!
=P

MiaMaria sa...

Det kommer säkert upp foder runt fönsterna innom kort....fnisss...

Här går det lika fort......

Ha´det så himla gott!
Miamaria

Beas sa...

Skönt att se att det är fler som har "kommer väl någon gång i framtiden" projekt och att även du styr och ställer över fönsterbrädena. Det enda maken tillför dem här hemma är termometrar. :-D

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket mysigt arrangerat fönster! Hoppas att din helg varit toppen! Kram!

My White Cottage sa...

Härligt fönster! Fodret kommer garanterat upp en vacker dag, men du visst är det lite märkligt att man ofta får någon sån grej kvar... Här är det likadant!

Ha en skön söndag!
Kram Jenny

Anonym sa...

Varför låter det så härligt när du säger ett slitet hus i dalarna... och fönstret är ju fint. gillar det gröna kontra de vita krukorna. Finfint.

ha en bra dag.

/Deesajn
www.metrobloggen.se/deesajn

Elzie sa...

Vilka fina krukor du har. Den i mitten skulle inte sitta fel *s*. Hoppas du och "äktingen" har en bra söndag.
Det gick ju bra igår!!!
Kram Elzie

Änglahem sa...

Charmigt i ditt fönster! Inte kan man låta gubben styra och ställa för mycket inte. Men soffan med lila kuddar är super fint!
Vårt allrum/matrum blev omgjort i somras och jag gick med på både tapet och matmöbel som älsklingen ville ha. Visst är det snyggt MEN inte hos oss.....tapeten måste bort jag är lätt förtvivlad över detta. Aldrig mer att jag låter mig ändra mitt kännande för vad som är praktiskt och modernt. Har iaf lärt mig att lita på mig själv efter detta.
Nu närmar sig bröllopet! Hur är det med nerverna? men du har väl läget under kontroll va...?
Fint det blir med islyktor!

Ha en skön sön em!
Kramar
Ulrika

Radhusdrömmar sa...

Vad fint du gjort i fönstret!
Jag gillar när man har någon annan färg än vitt som man kan bryta av med.

Gillar dina lila detaljer.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Johanna

Vårt lilla hem sa...

Härligt shabbyfönster!! :)

Såklart man ska samsar om inköpen, gäller ju att ge och ta lite. Här hemma har vi för det mesta lika smak, fast det är klart, alla små pryttlar och burkar och grejer som jag älskar kankse inte uppskattas lite mycket av kära sambon :)

Iallafall jag tycker er soffa med de fina kuddarna i är jättesnygg!


Kraam! Jenny

Marie sa...

Vad fint du har gjort i fönstret! Visst är det konstigt att t.ex foder och lister har en tendens att inte komma upp med en gång!!!! Vi har fortfarande lister som saknas i trapphuset och hallen, känns inte sådär jätteprioriterat!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

Mysigt det blev i fönstret. Blommor brukar trivas i gamla hus.
Det är kul att fixa till i fönsterna.
Ha det så gott
kram ewa

husnummer30 sa...

Hi Hi - ibland ska man inte fråga utan bara göra! Det är inte ens säkert att dem märker att man har gjort något (egen erfarenhet...)

Visst är det fint med gröna blommor och vita krukor! Gillar verkligen att du har olika sorters krukor - det blir mer spännande så.

Ha det bra! //Jill.

Lilla Blanka sa...

Hihi jodå det trodde jag väl, att du skämtade såklart ;)
Det blev jättefint i fönstret, det kan ändra "totalutseendet" bara genom att flytta om lite bland grejerna..!
Kram
Mia

Jessan sa...

Jättemysigt fönster och snygg soffa! Själv har jag en mörkröd soffa som jag älskar! har inte visat den än för jag har inte lyckats få till nåt bra kort. men det kommer! kram Jessan

Nygammalt sa...

Vad fint du har gjort hemma hos dig. Det bästa med att vara ensam är ju att man får bestämma allt själv! =) Sa just till min mamma att jag alrig kan bli sambo igen nu när jag får ha preciiiis som jag vill *fniss*

Kram.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

jösses så mycke jag missat.På helgen är det älsklingen som ÄGER datorn..grrr...
Du sitter ju där hela veckorna..precis som om jag inget annat gör...hihi..
Vad snyggt det blev med den svarta soffan.Vitt i all ära men vit soffa, jag vet inte?!?!
Här hos oss saknas oxå lister å foder...förstår inte att det ska var såååå svårt att såga till det.Snart får vi väl ta saken i egna händer...hihihi.
Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ibland fixar man och donar utan att fråga någon...Ibland förresten,...för det mesta är väl mer rätt att säga. Ibland kan det tom vara så att ingen märker något... så vad gör det då?
Det blev väldans fint i ditt shabby fönster!!!
Kram
marie

Ann-Catrin sa...

Du har så snyggt i fönstert du.. sinne för det vackra..
kramar A-C

Wickans värld sa...

Inga fönsterfoder?? Jag har ca 7 cm bredvid dörren i mitt arbetsrum som inte har nån tapet.. Inga golvlister alls där inne... Så är det i ett rum till också, tror jag (inga golvlister) Å det är nåågra år sedan vi renoverade... hm....

Det ser snyggt ut i fönstret ändå!

Sånt är Livet sa...

kort komentar,då det är väldigt svårt att sitta,(ryggskott).Utesluten ha ha jag har nog aldrig varit inbjuden ens .Du e rolig du.Soffa i svart e du galen,Nu skojade jag oxå he he Kram/Lisbeth

Taklyftet sa...

Jag hoppas att dotterns bröllop löper väl. Läste ditt inlägg om prestations ångest i december och känner igen vad du kände. Vintermörker, husbygge och jobb gjorde att jag inte har orkade blogga på ett ta och så får fort man var inne och kikade på allas vackra hem man fick prestations ångestför över den extrema röra man har. Fast man ska inte bry sig utan bara göra det man känner är kul och bra för sig själv.
Ljuset börjar återvända och orken börjar återkomma.

Kram Taklyftet

Lisas torp sa...

Jättefint med de vita krukorna för att inte tala om blommorna!
Du ska se att fodren snart sitter där också!!

Ha det gott!

Kram

Lisa

Elzie sa...

Ja du Nicolina! Det är upp och ner här i världen. Tack och lov ovanför ETT viktigt streck, än så länge!!
Hoppas du har en bra onsdag.
Kram elzie

Annika sa...

Så fint du hade i fönstret, jag med har äntligen kommit på att man behöver inte alltid ha gardiner uppe, även utan foder =)
Blev xa förtjust i de hängande ljuskopparna, älskar att tända ljus.

Kram Annika

Malin - I min trädgård sa...

Hej! Ny blogg för mig! Murgröna är så vackert tycker jag, och passar så bra till det vita. Väldigt fint arrangerat i fönstret!

Hoppas det är okej att jag länkar.

Sallys hus sa...

Ha ha...det är så skönt hos dig.....jag älskar hus som inte är klara.....då släpper min panik lite över allt som aldrig blir klart hos oss.
Det ser så hemtrevligt och fint ut där i fönstret!
Kram Katarina

♥ Pia... sa...

Hej...här har du en till som inte är helvit:)..jag är kärringen mot strömmen..har ...svart kylskåp och spis plus fläkt...visserligen vill jag ha vitt numen ..det är för dyrt att byta stupikvarten:)..soffan min är vit..MEN den skulle behöva vara svart...gubbe som läser trycksvärtsfärgade tidningar.och vit hund som är ute och lortar ner sej..hoppar upp i ...just det..vit soffa..och inte minst..små barnbarn som kommer då & då ...det kanske är snart en tur till ikea för min del som gäller och införskaffa svrta överdrag..din soffa var läcker..lila..helt ok..föredrag själv mer åt det ljungfärgade...fint i fönstret hade du med...ha en trevlig och härlig dag..PIA

Ljuva ro sa...

Det är snyggt med svart mot allt det vita! Har en svart rya o en svart fond i mitt TV-rum! Ibland får man kompromissa, ibland bara köra på, du har gjort det fint i fönstret!

Skatan sa...

Rådgöra med maken? Förstår ingenting ;-) Jag bara "gör"...stackarn. Han har gett upp. Insett att han vackert bara får hänga med...

Foder? Nä...inte jag heller. Kanske nästa år att skatan blir med foder!

Kram.

Maria sa...

Det är ju jättebra att det kan fixa sig vilket ÅR som helst med ert fönsterfoder. det brukar ju vara så med sådana där små projekt som blivit kvar att de har en förmåga att bli kvar väldigt länge!

Wickans värld sa...

Nu har du fått en utmärkelse till!! Hann inte först till dig!
Kolla in på min sida...

Kram

Brunkullan sa...

Gillar också lila! Och till det svarta var det ju jättesnyggt!
Cult ljusstaken har jag också, och en massa olika brickor till. Bla just de du har här och även ljuslyktan:-D

Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jätte fint..visst är ikea bra!! Vi förvandlade nyss vår soffa med ett över drags tyg, Vitt med svarta blommor, blev rätt ok. Det är ju billig förvandling....

Elzie sa...

Jaha, däng igen. Snart är dom därnere där du önskar att dom ska vara!!
Hoppas du får en bra helg. Här ska jobbas både lördag och söndag. Bah!
Kram Elzie

Anonym sa...

Antar att du jäktar på för fullt inför bröllopet. Hoppas bara att du inte tar ut dig alldeles! Tänker på dig! Kram, Klara

mittiminvillervalla sa...

:o) Måste bara tala om att jag saknar dej! Hoppas du har det bra!

Kramisar Monika

Nygammalt sa...

Hej Birgitta!
Hur går det med naglarna =) För mig går det katastrofalt...

Har bröllopet varit eller stundar den snart?
Kram.

Anonym sa...

Ha, trodde nästan att sambons syrra hade skaffat blogg. Hon heter Lina och hennes man kallar sig Nico...alltså Nicolina...lustigt.
Nåja, jag väntar på att du ska uppdatera lite...
Själv skriver jag förfullt. Ska iväg på en Asienresa på onsdag och då ska jag försöka blogga lite under resans gång...så kika gärna in.

Mvh Deesajn

Lallis sa...

Så fiiint! :)

Skriver till dig som jag skrivit till några andra webbvänner:

Jag har varit ganska så urkass på att besöka den senaste tiden, men det har varit ganska så mkt här hemma.
Vi ska skiljas. Nej, det är inte massa sura miner. Vi kommer ganska så bra överens nu. När vi vet att det kommer att bli mycket bättre för oss båda.
Men det är ändå väldigt mycket.
Bara så du vet att jag finns här och jag tänker på dig .
Stor kram från mig till dig

Jessan sa...

Tittar in på en liten hälsning...Hopas allt är bra med dej! Kramar Jessan

Mallan sa...

Såå fint!
Kram Malena