tisdag 15 januari 2008

Före & efter :-)

Nu när jag ändå har börjat visa lite grann av eländeshallarna så kan jag väl fortsätta med att visa loppisbokhyllan/skåpet som står i den övre hallen som oxå är ofärdig.
Det som ser ut att vara gråa väggar är visserligen det... men det ska spacklas mer för att dölja glasfiberväven helt och sen ska det tapetseras och panelen målas och...suck...men vem har bråttom?!
Jo, jag egentligen... men till hallarna och trappen ska vi ta hjälp av hantverkare för annars kommer det aldrig att bli gjort, så det får vackert se ut på det här viset tills dess med spruckna panelskivor, sladdar överallt, fult trägolv, glasfiberväv, mm...men i mitt huvud ser jag redan hur fint det kommer att bli... så jag står ut fram tills det blir verklighet...fniss... vem vet, jag kanske har hunnit göra om många gånger innan det blir verklighet och då har jag hunnit njuta av varenda förändring som har ägt rum ;-)


Mitt 190 kronors-fynd =o)

Så här blev den när penseln hade dansat

fram och tillbaks några gånger med lite vit färg i sig...

Det som finns här på hyllor och i skåp förvarades i en ful sk lagerhylla tidigare, men nu har jag rensat undan en del spel som inte används längre och pusslen ligger i ett av skåpen, alla attiraljer till paketinslagning har oxå fått ett eget skåp... så även om det inte ser så stilrent ut så är det en väldigt stooor skillnad mot hur det var förut...fniss...så då kan ni ju tänka er kaoset som var tidigare!


Jag vet inte om det här kan vara Tilda-kaniner,
men dom har bott hemma hos oss i 15 år nu...

Den här tvättkorgen står bredvid hyllan och

innehåller flera årgångar av Kalle Anka,

och är lika populär hos mina ungdomar som inredningstidningar är hos mig ;-)

Tack för att ni kikar in till mig, men tyvärr så hinner jag inte riktigt med att ägna mig åt bloggen lika mycket just nu som jag vill pga div orsaker... bl a bröllopsbestyr :-)

Kram på er tills vi ses en annan dag!!!

42 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket härligt skåp! Och vilket fynd! 190 kr var ju jättebillligt för ett så fint skåp... och det blev ju jättesnyggt när du målat det.
ha det så kul med alla bröllopsbestyr...underbart!
Kram
marie

Smycka dig sa...

Vilket fynd skåp, ser helt annorlunda ut med vit färg helt underbart fint.
kram
Lotta:-)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men Birgitta...vilket skåp1
Å vilket jobb du gjort för att få det så.Så härligt !!!
jobba nu inte för hårt med bestyren...fast jag vet hur det är....Var med å fixade å donade med min brors bröllop så jag vet hur det är/känns.Allt måste ju bara klaffa.
Kramar tills vi hörs igen//Pernillis

Elzie sa...

Jättefint skåp. Och vad bra med både hyllor och skåp. Blir lite avis när jag ser det *s*.
Håhå jaja, dessa bröllop tar musten ur mammorna redan innan. Men du ska se det blir ett riktigt fint bröllop snart. Ja jisses, det är ju inte långt kvar!!
Hoppas du har en bra tisdag.
KRam Elzie

Lilla Blanka sa...

Men vilken skillnad, från att vara ganska alldagligt skåp till ett jättefint skåp!!!
Kram
Mia

Maria sa...

Världens bästa och fyndigaste pris på det skåpet!

Beas sa...

Men OJ...vilket FYNDSKÅP!!!

Helt galet...och vad fint och användbart det blev efteråt.

Vi varannan vecka sa...

Fint skåp! Vilket fynd!
Kramar

Wickans värld sa...

Så snyggt det blev!
Lycka till med bestyren!

Randi sa...

Du är otroligt duktig på att hitta Fynden och sen trollar du bara lite och så - simsalabim - så står det plötsligt ett helt nytt vackert skåp i ditt hem! Jag blir mäkta imponerad!
Kram Randi

Anonym sa...

Det måste vara något magiskt med vit färg.Vad roligt med brölopp.
Det var ett tag sedan vi var på ett.
Kram ewa

Maria sa...

Allt blir såå fint i vitt!!

Kram!

Ann-Catrin sa...

så underbart snyggt hyllan blev!!
Tänk vad vitfärg kan göra susen.
Sååå snyggt!
Perfekt och roligt med korgen med gamla tidningar... annars så dräller dom ju överallt.
Läste oxå att ni ska tapetsera om hallen... no gör rätt i som tar hem hantverkare.. det är så pilligt med alla vinklar och vrår.. och sen blir det ju gjort oxå!!
kramar A-C

Tidsmästarinnan sa...

vad fint det blev! det är inte klokt att det blir sån skillnad när det blir vitt och fräscht!
Kram
S.

"M" sa...

Vilken skillnad det blev på skåp....jättefint...

.:Klara:. sa...

"Så här blev den när penseln hade dansat fram och tillbaks några gånger med lite vit färg i sig..."

Du får det att låta så enkelt... suck. Jag tycker det är tråkigt och jobbigt att måla möbler. Därför har jag inte tjatat ihjäl karln och sonen om att bära in hörnskåpet för målning. Det kan vänta lite... till...

Ditt skåp blev jättevackert. Liknar inte sig själv alls efter att du farit fram med penseln utan blev en riktig svan.

Gott att blomsterbeställningen är avklarad, en sak mindre i alla bestyren du har inför bröllopet.

Hur har det gått med ljuslyktan nu då? Är nyfiken förstår du väl ;)

Bild på koftan utlagd o dito bild på halsduken jag stickar nu.
Är hemma nu igen... så jag lär hinna sticka lite när värsta ont-i-lederna avtagit.
Ha det gott och stressa inte nu! Kram från Klara

mittiminvillervalla sa...

Tack Snälla Du för tröstande ord :o)

Klart det skulle varit mycket värre om jag känt mej tveksam till mitt val men det gör jag inte :o)
Jag vill verkligen av hela mitt hjärta vara med min student :o)
Ska bli så kul :o) eftersom hon är lite "sladdis" (9 år mellan barn 2 och 3) så det är ett tag sen sist!

Vilket fynd du gjort och vad fin din skåp blev! Tänk att lite färg kan vara rena rama trolleriet!

Ha en fin dag!

Kram Monika

.:Klara:. sa...

Du har alltså inte hunnit kolla dina bloggkommentarer... eftersom du missat att koftbild nu ligger ute ;)

Har fått tag på alla stickor o tillbehör, beskrivningar och garner jag ville ha. Blir en Arantröja och en spetsstickad kofta till Nora när jag fått paketet och kan börja. Även raggsocksgarn till karln - han blev avundssjuk när jag visade nystanen som ska bli raggisar till mig. :)

Ja man vänjer sig snabbt vid sina egna redskap. Karln tycker vi ska byta ut våra stationära burkar till två bärbara som tar mindre plats. Bara jag får ha min ergonomiska mus och min stora jätteskärm så...

Nacken pallar... har en krage att använda om stöd behövs. Den är jätteskön för den avlastar verkligen nacken rejält. Inget jag vill sitta med på jobbet dock...

Kramar!

My White Cottage sa...

Wow, vilket fynd! Det blev ju hur fint som helst efter omålningen!!!

Kraaam!

Radhusdrömmar sa...

Vilket fynd, loppisar är bra!
Och allt klär ju i vitt :-)

Kram Johanna

Blommiga Karin sa...

Birgitta-Fin hyllan blev med lite vit färg=)Söta "ninisar" du har oxå.Om du orkar och hinner får du gärna kika in på min trädgårdsblogg där jag har en utmärkelse till dig=)/Karin
www.karinsblommiga.
tradgardsblogg.se

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fynd, skåpet blev jättenyggt och dina kompisar som bott hos dig i 15 år nu var ju för söta! Mari.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det blev kanonfint! Du har stora planer för huset du, ska bli kul att se hur allt blir.
Jag blir alltid så glad när du lämnar en kommentar hos mig. Du verkar fatta min humor precis!

Ha det gott och ha så kul med alla bröllopsbestyr! Säkert får du några roliga saker du kan skriva om sedan!
Kram Hanna

Marie sa...

Vilket fynd! Skåpet blev toppenfint efter ommålningen!

Kram Marie

Sallys hus sa...

Vilket fynd!!!

Man slutar aldrig förundras över målarfärgens egenskap att förvandla.
Ägna dig du åt planerandet. Jag har bestämt mig för att också prioritera rätt!
Kram och sköt om dig!
Katarina

elin1976 sa...

Å å fint skapet ble. Vakert

Karin Krut sa...

Skåpet blev verkligen jättefint! Visst är det skönt när man kan få undan lite skrot så man slipper se det :) Jag ska absolut klura på det där med kamera. Vår kamera gick sönder, den sa att batterierna var slut och stängde av sig fast det var helt nya värstingbatterier :( Jag undrar när Lasse ska förstå vikten av en väl fungerande superkamera...
Ha en skön dag
Kram Karin

Dubbelörn sa...

Fasen vilket fynd!! 190kr!!?? Snyggt blev det också, betydligt vackrare än en lagerhylla ;)

Nä nu måste jag in på Blocket o leta fynd!

KRamar

Anonym sa...

Men hu! Varsel är det värsta som finns! Gå och vänta tillsammans med alla andra på att åka ut eller få stanna. Jag hoppas att ni två hamnar under kategorin stanna!

Jag provade att fota mig själv med koftan på men det gick inte alls bra. Med blixt i spegel = omöjligt och utan blixt = för mörkt. Så det fick bli utan mig...
Lovar att du ska få se mina fötter i raggisar! Men det tar sin tid för först ska halsduken bli klar, sen ska Noras Arantröja påbörjas o bli klar.

Vad en Arantröja är? Jo serru, en tröja i tjockt enfärgat ullgarn med olika mönster på. Finns att skåda på bloggen strax.

Osis att det gick åt skogen med lyktan! Men du är ju inte den som ger upp i första taget så jag ser fram emot resultat ändå. Lovar att hålla både tummar och tår... har ju tid nu.
Tack för alla krya-på-dig-kramar och kramar tillbaka! /Klara

Solsjö - Under en vind sa...

Men du vilket fynd!!!! Blev ju kanonfint med vit färg på (som det mesta där våra vita penslar drar fram...hi hi......)!
Det där kan kanske vara en Tildaförlaga, men Tone Finnnagers kollektion av Tildafigurer har inte funnits fullt så länge....åtminstone inte vad jag har sett...men dina båda figurer var söta! Tidningskorgenn var ju ocså perfekt, där finns alltid nåt att fördriva tiden med!
ha en skön kväll! Kram!

Vårt lilla hem sa...

Wow vilken skillnad!! Härligt att få lite fin och bra förvaring!

Hihi, här hemma samlas det också på Kalle :)

Jag har en utmärklese till dig! För du är värd den :)

Hoppas det går bra med alla bröllopsbestyr!

Kram, Jenny

Katarina sa...

Åh så glad jag är att jag hittade in till dig:)
Tror jag vart här förr men kanske länge sedan nu:)
Supermysig blogg, jag kikar gärna in igen;)
Åh så fint ditt skåp blev , ler*
Höll på o glömma det, ,opps.

Ha det gott
Kram Katarina

Ninis74 sa...

Hihihiiii hittat och hittat.. jaa köpmannadisken... !! =)
Den hittade jag i garaget.. haha.. På blocket finns det en hel del av typ köpmannadiskar osv.. men du har väl kikat där redan?
Ha en underbar kommande helg!

Ann-Catrin sa...

Hej min sköna!!!
Du har en utmärkelse att hämta hos mig!!'kramar A-c

Jessan sa...

Blev jättefint! Slutar aldrig förvånas över hur mycket färg gör på nåt gammalt, slitet o ibland rysligt fult...eg tycker jag att alla vi "älska vitt bloggare" borde få eu- bidrag för att vi sparar miljön...tänk på allt vi återanvänder! Eller hur?
Önskar dej en jättetrevlig helg! /kramar jessan

Annika sa...

Tänk så mycket lite vit färg kan göra =)
Har en liten sak till dej inne hos mej som du är välkommen att hämta.

Trevlig helg och kram Annika

Lisas torp sa...

Vilken fantastiskt bra förvaring! Och vilket fynd!!!
Jättesnygg blev den!

Smart med tvättkorgen också!

Du har fått en "utmärkelse" av mej - titta in när du får tid på min sida!

Ha en skön helg och lycka till med bestyren!

Kram

Lisa

Smycka dig sa...

så populär du är men det förstår jag ...även hos mig för du har fått en utmärkelse av mig..
Kram
Lotta

Maria sa...

Snygg bokhylla, dessar brukar oftast inte vara så fina. Föll som en fura för din fina tvättkorg, ja tack!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå igen Birgitta!
Jag vill ge dig en utmärkelse, för jag gillar dig!
Titta in hos mig och hämta den!
Kram Hanna

Husbilsresan sa...

Men, vilket fynd!Skåpet blev verkligen jättefint när du målat det och det slukar mycket saker förstår jag.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Änglahem sa...

Tänk vad lite vit färg kan göra stor skillnad. Blev verkligen jättefint!

Ha en fin helg
Kram
Ulrika