fredag 12 oktober 2007

Änglaskåp...

är alldeles för dyra för min plånbok...
så det fick bli ett litet hemmabygge istället;-)

Köpte en låda på loppis (bra att ha...) som blev liggandes ett tag, men eftersom vi behövde någon slags mysbelysning ovanför TV:n så kom jag på vad lådan var bra till...
Älsklingen har monterat in lampor - köpta på det välkända stora möbelvaruhuset för en liten peng - i varje "fack".
Jag har alltså inte gjort någonting med själva lådan utan den var som gjord för det här ändamålet, sen gillar jag att det finns etiketter kvar på den,då blir den lite extra charmig:-)


Olika änglar i olika material...porslin, glas, plast och garn...
Spelar ingen roll hur dom ser ut...
jag gillar dom alla ändå :-)


...skratt...Nä...den ska inte få "lite vit färg" på sig utan den är fin ändå tycker jag...
men det ska inte bli så många fler undantag kan jag ju erkänna...fniss...

8 kommentarer:

faster atta sa...

Så fint skåpet blev med belysningi! Jättemysigt.
kram

yes sa...

Det där var inge tokig ide!! Toppenfint!! hmmm nu drar tankeverksamheten igång och jag som tänkte vila min hjärna en stund! Läste någonstans att vi har alldeles för lite beylsning i våra hem och nog tror jag att det stämmer.
Trevlig helg!
kram ylvan

Lilla Blanka sa...

Åh vad fint..! Så charmigt med änglarna och lådan och ljuset, ja jättefint helt enkelt!
Kram

MiaMaria sa...

Vilken härlig mysbelysning!
Tänk vad mycket man kan göra bara fantasin sätter igång....

Må så gott!
Miamaria

Jennys Vita Villervalla sa...

Såå mysigt!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Åh så chramigt och vad fint det var när det lyser! Kram Petra

junhe sa...

hej igen =) vad fint du gjort med "änglaskåpet". dt har inte jag tänkt på (ska låta min "gube" bygga ett åt mig). letar efter fina margarin el sockerlådor till hylla el förvaring, men ditt tips var ju så mycket billigare. tack och bock. mvh junhe

Anonym sa...

Vilket supergulligt änglaskåp! Fint som det är! :)