söndag 21 oktober 2007

Målarverkstad

Förra söndagen började jag att måla våra 8 matrumsstolar dvs planen gick ut på det iaf...
Ja, visst målade jag EN stol först, sen var jag ju bara tvungen att se hur det blev med vitt på spegelramen, ljusstakarna, korgarna, IKEA-pallarna (båda två!), pedistalen (som tur var bara den ena...har tre till nämligen som ska målas!)
SUCK...sen stod jag där... Nåväl...det blev tre till stolar som fick färg på sig den omgången.

Men dom återstående fyra har jag inte målat förrän den här helgen...
Så här har det sett ut nu i snart två veckor med alla möjliga objekt som har varit i olika målningsfaser...fniss...om jag ändå kunde göra klart en sak i taget ändå;-)

Inte nog med det...måste ju ha nya gardiner i badrummet också...
och matchande handdukar till nya tyget!
Just nu ligger nya handdukarna i tvättmaskinen och centrifugeras,
och tyget ska klippas till i morgon så att jag hinner sy gardinerna innan helgen.
Man vill ju gärna piffa till det inför helgen;-)




Jag såg tyget på Åhlens och fick med en liten provbit för att kolla om färgerna skulle kunna passa i badrummet...helt OK tyckte jag...frågade älsklingen vad han tyckte...skratt...-"Det här är ju riktigt "macho" så det blir nog snyggt." Hans min när jag kom hem med tre meter tyg och vecklade ut det är ganska obetalbar...skratt...inte hade han sett att det var alldeles fullt med blommor över hela tyget...han hade bara sett färgerna! Och jag är ju inte dummare än att jag höll tyst om det misstaget;-)

34 kommentarer:

Mitt hem är min borg sa...

Du e ju riktigt kreativ.. Ja, de där med att måla ger verkligen mersmak.. Grejerna ser jätte fina ut.. Ramen blev jag intresserad av..
Klart man får undan hålla vissa detaljer ibland.. Annars får man ju aldrig som man vill.. =)
Tack för dina fina ord hos mig..
Kram!!

Ljuva ro sa...

Men kära nån vad du fejat och grejat! Jättefint med vitt, vitt vitt!

Solsjö - Under en vind sa...

Men så mycket du har på gång, undra på att mannen inte hinner med!! *fniss*!! Jag gör också så ibland, drar igång alldeles för mycket.....Må gott! Kramis!

Lotta sa...

Det ser ut hos dig som det brukar göra hos mig när jag får målerifnatt. Då ska allt målas om! Fast nu har jag snart målat om allt som kan målas om!

Och ja, korgen som jag fick av bror min igår är redan vitmålad! ;-)

Ha det gott!
Kram
Lotta

MiaMaria sa...

Hejsan ser att du jobbat flitigt med färg.
Du är som mig har jag penseln i handen då målar jag allt som går att måla.....

Må så gott!
Miamaria

Marie sa...

Men jösses vad du har mycket på gång samtidigt, hihi. Kul att få se när allt har kommit på plats.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Nygammalt sa...

Ha ha, alltid lika kul när männen missuppfattar. Härligt att du fick göra stolarna nu, det här med en sak i taget är lättare sagt än gjort. Eller ska jag kanske säga omöjligt! ;)

Vad tråkigt att du var på begravning... Hoppas veckan blir i lite muntrare tecken men det är väl inga problem hos dig ;) *hi hi*

Min syster är en glad amatör, hoppas att hon kan fördjupa sig i fotograferandet för hon tar verkligen fina naturbilder.

Trevlig fortsättning på kvällen. Kram.

(Ja det är nog jag och småbarnen *ha ha*)

Wickans värld sa...

Tänk jag känner igen det där med målningen!
Du fick då en kommentar av din man, min han brukar säga ja,det där blir nog bra eller det där kan du bättre!

Dottern blev så glad över din kommentar om Boris!

Kram / Wickan

Anonym sa...

OJ!! Vilken energi, vilket jobb!! jag är jätte imponerad! Så fint det blir!!

kram
//faster atta

Anonym sa...

Jo, du hade rätt! ... men jag började ana oråd när dom avstg att äta kolakakor... Meken ÄLSKAR kolakakor! Och kommer man inte indå ... Ja då har grävmaskinen gått sönder ordentligt!

Kram
//faster atta

Stina sa...

Men vad du är duktig alltså.
Det där blir fint det. Kramis

Min Skattkammare sa...

Hej!
Det ser sååå fint ut där i Nicolinas boning! Stolarna är väldans fina, och för att inte tala om väggpanelen jag ser.........hmm........skulle man vilja ha!! hi hi
Må gott!
Kram kicki

Kajsa sa...

Hej!
..och tack för kommentaren "hemma hos mig"! Alltid kul att stifta nya bekantskaper. Och vi verkar ha lite gemensamt - det där med att börja i en ände och sluta i en annan (målandet av dina stolar, som slutade med lite till och andra saker). Så'n är jag med. Härliga färger och vackert "macho" tyg till badrummet.. :) Blir säkert ursnyggt! Ska läsa mera i din blogg senare. Är det OK att jag länkar till din sida?
Ha det gott!
Kram
Kajsa

Linneagården sa...

Åhå, det där kommer bli toppenbra när du fixat klart med allt. Lycka till & ha en bra vecka du mé
*kram* /madelene

Sånt är Livet sa...

Å jösses vilken energi,nu skäms jag här går jag å drar mej för att måla två sängbord,mycket roligare måla småsaker korgar hyllor å dyl ,men så nöjd man är när det är färdigt !/Lisbeth

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hahahahahaha...du är precis som jag.Var på loppis igår å gubben sa: dra inte hem mer skit som bara blir liggandes halvfärdigt.Man börrjar måla å så måste man prova en annan sak osv.
Kram på dej

WhiteVintageDreams sa...

Du e smart du *fniss*. Men gud vilken energi du måste ha...full fart framåt hela tiden :).
Kramar

Dubbelörn sa...

Måste man verkligen berätta allts för dem??!! Kan de inte lägga ihop något själv, eller... *skrattar*

Kram

Beas sa...

Hihi..jag känner igen det där med målarprojekt. Det har en tendens att sprida ut sig, men det är ju tråkigt att måla FLERA gånger på samma sak, då syns det ju inte att det blir någon skillnad knappt. Inte som när man stryker ett lager färg på en grön ljusstake t.ex. :-)

Jag tycker ramen blev underbart vacker, blir sugen på att söka runt efter ramar med liknande struktur på loppisar nu. Och måååla.

(Pssst...har massor med saker i garaget som bara fått ETT lager färg på sig - en vit pall, två tallrikshyllor, en liten fotpall, en skänk, några stolar, en ljusstake och en trälåda) ;-)

Anonym sa...

Åh, vad härligt! jag längtar tills vi får vårt hus i december. Då skall jag måla det vitt, vitt, vitt!

.:Klara:. sa...

Klart att Nora toppar listan... sen blir det lite svårt... hm karln eller katterna, katterna eller karln ;)
Just nu tror jag att katterna vinner o det beror på att garaget aldrig blir städat så jag får plats att måla hörnskåp och vägghyllor... hrmf.
Har bytt vatten i två akvarier o nu är det duschdags. Sen jobbar jag 12.30-21. Kram o ha det bäst!

Karin Krut sa...

*skrattar* SMART brutta! Man ska inte rätta männen i onödan ;) Jag tror att min man har börjat "smarta" till sig och ligger lite före mig. Det måste genast rättas till ;) Dina stolar ser jättefina ut.. 8 st, jag tycker att det är mer än nog med 6 st *urka* Men man måste ju definitivt vara resultatstyrd, med målbilden klar i tanken är det bara att blaska på :) Att några andra saker får smaka penseln är väl bara en bonus ;)
Kram Karin

LustochLängtan sa...

Känner igen det där.. man får så mycket andra ideér under tiden, så då måste man ju bara prova. Helt plötsligt har man hur mycket som helst att måla. Det ser iallafall kanon fint ut så det blir nog bra när allt är klart. Ha det så gott/ Kram Anita

Sallys hus sa...

Ha ha....du är smart du!!
Ja då kunde han ju inte säga nåt...
Va duktig du har varit!! Målat o målat!!
du måste visa sen hur det blir med möblerna på plats...och badrummet..

måste sätta i gång jag med!
har massor av saker att måla....bara det att lusten inte riktigt finns och inte tiden heller för den delen!

Kram Katarina

linnea-maria sa...

Hej Vilka snygga stolar! Ja har man ändå pensel och målarburk framme så kan man ju fortsätta måla på det andra som också ska bli vitt. Ikeapallen är mycket snyggare vit. Det är faktiskt ganska bra att de säljer sina möbler trärena, så man kan måla dem i den färg man själv vill ha.
Den andra grinden sparar vi såklart, man ska väl inte sära på ett par. Eventuellt kommer den till användning någon annanstans på gården eller så hamnar den i uthuset. Ha det så gött och lycka till med badrumsprojektet /linnea-maria

Nygammalt sa...

Men har inte jag länkat till dig? Är det ok om jag gör det då?
Kram.

Orr Anna sa...

Hej! Åh vad fint du har det hemma hos dig! Ser att ni också renoverat köket nyss, så du vet hur frustrerande det kan vara när man är "nästan" klar men måste vänta på någon detalj för att kunna göra helt klart. Kikar helt klart in fler gånger! Hälsningar från Anna

Lavendel & Romantik sa...

Hörru din arbetsmyra..Vad du jobbat och stått i bra det där med gardinen kvinnors list..;-) Ha det gott Kram/Majsan

Tingeltangel sa...

Så flitig du har varit. Spelar väl inget roll vilket objekt man slösar sin flit på. Allt målande gills ju lika mycket. Det ser ut att bli jättefint.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaa, ibland är det många projekt på gång... man vill så mycket!
Kram
Marie

Lime sa...

Va duktig du är!!! Det finns fler stolar, bord o soffor hemma hos mig som skulle behöva sig en omgång med penseln. Du är välkommen :-) Himlans snyggt tyg!! Ha en skön vecka!

Maria sa...

Roligt att få se allt sedan...TROTS att det blir vitt =) (Obs, skämt!!) =)
Ha det bra!!

Skatan sa...

Ja du, har man väl satt det i rullning finns det ofta ingen hejd...det kommer att bli toppen!

Sov gott!

Karin Krut sa...

Du har alltså ett bord enkom för att måla på... hmmm det skulle man ha,oops det har jag ju redan ;) vårt matbord *hihi* men det är lite opraktiskt när familjen kommer hem och vill sitta någonstans och äta *hehe* jag skulle förståss behöva ett hopfällbart..
Hur gör man för att få klickbara bilder?
Kram Karin