fredag 5 oktober 2007

Detaljer,detaljer,detaljer...

Äntligen har jag lyckats få tag på KLOCKAN:-D


Första gången jag såg den (ja,inte den här,men en likadan naturligtvis...fniss...) var i Mångfaldens hus i Nykvarn någon gång under hösten förra året, men eftersom vi skulle byta kök visste jag inte om den skulle passa hemma hos oss...


Och efter det har jag sett den i flera olika butiker och varit helt sugen på den!


Det är precis som med brödburken...den gick inte att glömma... alltså fick jag börja tänka efter vilka butiker har jag sett den i...och på vilka orter...och efter några telefonsamtal så "hittade" jag 1 st i Falun på Ljusgåvan och dom var snälla och la undan den tills jag kunde hämta den efter några veckor!


Nu hänger den på väggen...och den passar som tur är :-)


REDA-hyllan har jag köpt på auktion för några år sen efter en knivskarp duell med en inköpare. Eftersom jag SKULLE HA den så fick han ge sig till slut!

Den var i perfekt skick, men efter en luftfärd på 1 meter så har den fått "några"...fniss...skavanker dvs bara 1 stor och 1 liten "burk" klarade sig utan att flisor åkte ur. Jag vet var det finns hela att byta ut (Nacka byggnadsvård) men just nu duger den bra som den är ändå...


Varför finns det inga roligare pappershållare för Torky? Den nya som jag hittade på ICAKvantum är iaf vit så den syns inte så mycket ;-)

Den lilla vita skålen framför karottunderlägget (eller vad det heter) har vi flingsalt i, och ljuslyktan med det svarta ljuset i köpte jag på Honning og flora i somras.

Ampeln har jag köpt på Sturehofs Krukmakeri i Norsborg i Botkyrka utanför Stockholm på vägen ner mot Södertälje.

Den hänger ovanför matbordet istället för en lampa...vi får se hur det blir senare i höst när det är mörkt redan på eftermiddagen...


Den här burken är ett loppisfynd som ursprungligen kommer från en lanthandel i Lillhärdal i södra Härjedalen.

Det fanns större burkar på loppisen också med syltlöksetiketterna kvar...men jag tyckte inte om den grönaktiga färgen på dom burkarna...Hur dum får man bli?:-( Idag hade jag gladeligen haft dom framme...suck...


Nä...det är INTE estasy-tabletter däri,utan det är sacketter...fniss...man försöker hålla igen på det söta, men...;-)



Ny löpare som passar bra nu på hösten till skapligt pris på Hemtex. Har dom alltid rea nuförtiden?!


Kökshandduken från Åhlens är sååå fin med sitt mönster av olika gamla köksredskap...


Urdålig och mörk bild,men jag måste få visa att jag efter flera veckors letande har hittat blomkrukor som på det berömda håret passar PRECIS (och jag menar verkligen precis) mellan fönstret och bänkskivan:-D


Jag väntar på att det ska komma in småänglar i plåt i en av favvobutikerna som ska hänga i mitten av blomringarna, för nu ser det lite tanigt och tomt ut...men när dom blommor ser dom ut som fallskärmar...enl blomsteraffären alltså...vi får väl se hur det blir med den blomningen....fniss...om den någonsin kommer att inträffa!


Nu fattas det bara olika lister på alla möjliga ställen..och klinker...och en skåplucka...men annars är det klart...fniss...så gott som iaf;-)
Men det är som älsklingen säger:-"Det funkar ju!".
Ha en riktigt skön och mysig fredagkväll...och kram på er!

33 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är jag först!!!
Vilken härlig klocka!!! En så kan jag tänka mig också..Undrans om den finns på närmare ställe?
Kram
Marie

faster atta sa...

Aha, den klockan var fin! Och vilken härlig färgklick det blir av den i köket. Men den passar väl in lite varstans va... Jag skulle kunna tänka mej en sån i hallen, i tv rummet, i mitt pysselrum.... Vi har bara två klockor i huset, behöver nog fler!
kram

Maria sa...

Om du går in till mig och tittar på mina inlägg med etikett Hemma hos-Tvättstuga så kan du se hur jag har gjort med vår Torkyhållare, klistrat på vaxduk...blev mycket finare...(tycker jag)

Lilla Blanka sa...

Oj vad mycket fint du visar här..!
Klockan var ju riktigt läcker!
Kram

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad mycket det händer i ditt liv :)...full fart.
Jag tycker att du har en bra o sund shoppingstrategi ;). Känn efter först o sen hinna längta lite *skratt*. Faaast man får ju inte vänta för länge förstås...så att det hinner utgå ;).
Jättefina saker!
Trevlig helg.
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har det så himla mysigt och vilken läcker klocka, jättesnygg! Och den ampeln med! Ha en bra helg! Mari.

Ljuva ro sa...

Letar efter en klocka som skulle kunna passa i vårt kök och tycker att din är jättefin! Mycket fint du visar!

Min Skattkammare sa...

Ha ha.....jag var före dig hos Nostalgi och romantik!! Tralla la la!
Vilken cool klocka, och fin!
Och mycket nytt och fint till hemmet. Sånt är kul, att få förnya lite!
Godnatt och kraaaam

Nygammalt sa...

Ja saker blir sällan som man har tänkt sig, blir också vansinnig när inte datorn fungerar som den ska.

Klockan var ju helfrän, så kul att du fick tag i den till slut. Passar så bra i ditt fina kök.
Trevlig helg på dig. Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Wow vilken fräck klocka.Ampeln var oxå jättesöt.som vanligt är allt super.
Kram
Pernilla

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

åh så fina saker och vad mysigt det ser ut att vara ditt kök. Stor kram och trevlig lördag.

Anna i den vita soffan sa...

Jättefin klocka! Vissa saker kan man bara inte glömma utan bara måste ha! Då är det kärlek och då skall det inhandlas. Tur att du lyckades! Klart att du får länka till mig!

Solsjö - Under en vind sa...

Wow så mycket fina detaljer och saker du visar idag!! Ha en skön lördag! Kram!

Lina Gardelid sa...

Hej och tack för kommentar hos mig!
Jo ett sånt där "reklam"-inlägg jag gjorde känns lite opersonligt och fräckt... men det är ju ändå så att man vill hitta nya bloggare själv och kommer då några till mig på en sån kommentar och gillar min blogg så har jag ju vunnit en ny bloggvän. Och skulle det vara att den som dyker in gillar mina produkter så har det ju fått 20%-rabatt. Win win alltså. :)

Du ditt lilla arrangemang på REDA-hyllan gillade jag. Stilrent och enkelt. Jag blir så sugen på att ha ett eget "riktigt" hem när jag surfar runt och inspireras i allas bloggar. Jag längtar såååå...

Hoppas du får en trevlig rest på helgen.
KRAM /Lina

Brunkullan sa...

Så fin klocka!! Den var härlig!
Burken du hittat i Lillhärdal var också söt. MEN....Lillhärdal ligger i södra Härjedalen. Inte i dalarna;-D
Förlåt..men som jämte/härjedaling är jag skadad..fniss:)

Susanne

Ardisia sa...

Jättefina bilder & saker!

Jag tycker att det svåraste är att hitta tavlor och klockor till hemmet. Din klocka är underbar och pasar perfekt till erat hus!

Ha en fortsatt trevlig kväll! Kramis

Karin Krut sa...

Klockan är jättefin. Jag jagar också klocka till köket, hittar inte riktigt DEN DÄR klockan men skam den som ger sig :) Kan man inte limma på något fint papper som decoupage eller nåt på pappershållaren :) Det blir nog kanon. Ha en skön helg!
Kram Karin

faster atta sa...

Ja marknader har väl samma utbud på de flesta platser men det är ändå härligt att vara där!! Och en del små fynd brukar ändå komma med hem...
kram

Jessan sa...

Jättemysig klocka! Den passar perfekt där du hängt den, men skulle också passa i mitt kök hrm,mummel, mummel....Ha en jättefin kväll! Kram

MiaMaria sa...

Klockan var ju ur läcker...
Och så mycket fint du visar.
Ser så mysigt ut...........

Trevlig lördag!
Miamaria

Marie sa...

Vad mycket fina saker du visar. Ser jättemysigt ut.

Trevlig kväll.
Kram Marie

Anonym sa...

Klockan är jätte fint. Vilken rolig ide med att hänga ett hjärta under ampeln. Din blogg är så ideerik. Ha en forts. trevlig helg!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Fortsatt trevlig helg önskar jag Dig med!
Klockan var häftig, gillar färgen skarpt :)
Ser att jag måste en sväng till Åhléns snart, kökshanddukarna föll jag för...

Kram
Flisan

Anonym sa...

Vilken läcker klocka och va fint det blev med krukorna i fönstret! Ha en fortsatt härlig helg! Kram :)

Min Lilla Vrå sa...

God Morgon:-)
Tack för kommentaren i min blogg:-)
Så mycket fint att titta på i din blogg.
Ha en trevlig Söndag:-)

Annika sa...

Vilken läcker klocka =)
I bland så fastnar man bara så där för vissa saker som man bara måste ha.
Ha en fortsatt skön helg,
kram Annika

Handplockat sa...

men så fina bilder du visar i dag
himmel så charmigt med korken i botten av krukan =)

ha en go söndag

Lavendel & Romantik sa...

Va fin klockan va då...Med det va ju allt annat du visade också...Vi har också lite liste kvar i vårat kök och det känns som dom aldrig kommer på plats......Ha det gott Kram/Majsan

Elzie sa...

Åh vilka fina saker du visar idag. Har du också en Hottentott? Jag köpte min för säkert 10 år sen i blomsterhandlen här och hon sa att den var så dyr för att den var svår att få att gro. Pytt. Jag har tgit hur många sticklingar som helst fårn den!!
Och angående lagen. Ja, vad säger man?! Vakna till killar!!!
Kram Elzie

yes sa...

Naturligtvis får du länka till mig - alltid kul när någon vill göra det! Gillar verkligen handukarna med redskap på...undrar om man skulle ta sig en liten sväng in på omnämda butik..nu ska jag fortsätta och kolla på din blogg - mysig presglaslampa!
kram ylvan

yes sa...

Skulle ju även fråga om det är OK att jag länkar till dig :)?
kram igen

Karin Krut sa...

Du är vid helt rätt sjö och far! :) Det är på Näset vi har gården. Byn tvärs över sjön som jag har knäppt kort på är Liden och Kittan :)
Kram Karin

Lotta sa...

Klart du får lov att länka till mig! Jag länkar till dig med, vilken härlig blogg du har!

ha det gott!
Kram
Lotta