söndag 16 september 2007

Mer...

...från Honning og flora:-)

När jag kom in i butiken så tyckte jag inte att den var speciellt stor...suck...
hade vi åkt så långt för en så´n liten butik?
...men då säger den jättegulliga kvinnan som äger den:
-"Det är hela nedervåningen på huset, så välkommen att gå längre in"...
Dom här bilderna är tagna i dom 2 rum som jag först
(lite besviket faktiskt)trodde var hela butiken...fniss...
Det är grejer överallt...huvudet gick på mig som under en tennismatch...
vad ska jag titta på först så att jag inte missar nå`t?



Efter allt tittande med både ögon och händer (och kameran...)kom det värsta av allt...vad ska man köpa av alla vill-ha-saker?!

Jodå, det följde med ett några saker hem:-D

Sen när man trodde att man hade sett och handlat klart,och var på väg ut genom dörren...då fastnar blicken på nästa "skyltning" som man blir nyfiken på...

...så det blev ytterligare en sak som fick följa med hem...
men det visar jag en annan dag...
Javisstja, svaret på frågan om hur långt det är från Helsingör är 1-1,5 timmar med bil.

20 kommentarer:

Broarne sa...

Honning och flora ser ut att vara rena drömstället...roligt med bilder därifrån. Man skulle ju bli köptokig om man kom dit, hade de gamla saker också?

Birgittas minnen sa...

Så otroligt med fina saker, jag förstår att du blev alldeles snurrig. Man vill ju ha hur mycket som helst från den butiken. Var det dina inköp som var med på sista bilden, i så fall har du ju verkligen frossat i mycket vackert och härligt. Kul att du kunde fota och visa oss all denna härlighet. Kram och ha en skön söndag.

WhiteVintageDreams sa...

Men vilken överraskning...t o m jag hittade saker som jag velat ha. OJ, det hade inte trott, haha...eller huur?
Verkar vara rena rama paradiset för shoppinglystna inredningstokar ;). Var det bra priser?
Tack än en gång för att du visar detta...jättekul att få se :).
Trevlig söndag.
Kram

.:Klara:. sa...

Jamen så... vad köpte du nu då? Hålla oss på halster så här...

Jag är jättenöjd med att ha köpt matsalsmöbler istället för köksmöbler. Det är en behagligare höjd på bordet, lättare att få maten till munnen utan att böja på huvudet. ;)
Önskar dig en härlig söndag!

Monolilith sa...

Vilka fina bilder! :) Och bilderna från Honning og Flora är så inspirerande!
Ha en bra dag!

Handplockat sa...

ååh varför är sverige så avlångt
vill åxå dit
tack för fina bilder
ha en go söndag

Magdalena Martin sa...

Nämen jösses vilken mysig butik! den skulle man bra gärna vilja åka till! Tack för att tipset och att du visade så härliga bilder därifrån :)Ska bli spännande att se vad du fick med dig därifrån.
Ha en skön söndag
Magdalena

Elzie sa...

Nej, nu får du sluta!!! Man blir ju helt sjuk av alla dessa fina bilder. Måste, måste, måste komma dit nån gång *s*.
Kram Elzie

Sött och sunt sa...

verkar vara en väldigt trevlig inredningsbutik, den är ju omtalad i bloggvärlden :) det gäller verkligen att hålla hårt i penningabörsen när det finns så mycket ögonfröjd!

jag är riktigt nyfiken på vad du fick med dig från butiken.

tack för din kommentar hos mig!!

kram

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, vilken dröm att få komma dit.. Jag vill jag vill!!
Tack för dom jätte fina bilderna.. Nu kan jag drömma mig bort.. =)
Ha en bra söndag!!

Stina sa...

Nämen...dit vill jag också åka ju...Kramis

Lönnergårds Anna sa...

Vilken mysig butik..dit SKA jag!!

Visst är kaminen gullig så söt så. Den finns i alla möjliga färger, såg den faktiskt i Helsingör första gången. Där finns ALLT.
Ha en fortsatt bra söndag kramar Anna

På min gatan i stan sa...

Otroligt va mycket fint!!! :-) Dit kan man ju ta en trip!

Tack för titten och dina fina ord!

Kram Martina

Solsjö - Under en vind sa...

Så himla mycket fina saker!!! Ha en skön söndag! Kram!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

åh vad mycket fint. ska bli spännande och se vad du köpte med dig hem. Tack för din kommentar och trevlig helgslut på dig också. Kram kram

.:Klara:. sa...

Inte ska du gå och ha komplex för att jag stått o lagat mat inte... det är första gången jag lagar luncher i förväg! Ska lägga 1,5 timme per söndag på lunchtillagning tänkte jag.

Här är det jag som kommer hem sent i veckorna så vi äter inte lagad mat så ofta. Blir det lagad mat så är det karln som stått vid spisen.

Jag sköter också tvätten själv, vis av skadan när han tvättade då jag var på vinterutbildning i Idre en vecka. Allt var rosa och gråblått när jag kom hem!

Inte konstigt om du fick hjärnsläpp så mycket fint som finns i den butiken!

Ljuva ro sa...

Vilken glad överraskning att butiken var så stor och välfylld! Det ser så mysigt ut, rolig butik!!! Nyfiken på vad du köpt!

Ljuva ro sa...

hej igen! Visst får du länka!

Mallan sa...

Tack för besöket hos mig! Du har ju en underbar blogg du mé!
Vilka underbara bilder! Man bli ju helt salig, förstår att huvudet gick runt på dig! Svårt att bestämma vad man prioriterar på inköpslistan...
Ha det så gott! Nu ska jag kika vidare lite mer noggrannt inne hos dig!
Kram Malena

Hem och Lycka sa...

Å hjälp, den där butiken måste jag ju till nån gång!