fredag 14 september 2007

Honning og flora

JA, kameran funkade!!!

(...men den första bilden som jag tog på vägen till Honning og flora är tagen genom bilrutan så ni får ursäkta den dåliga skärpan...)



Från Helsingör är det flera mil till butiken,
och på slutet blir den krokigare och smalare...
men till slut var vi framme!




I det här huset ligger butiken...




...och här är ingången till trädgårdsdelen...




Det stora trädet är ett valnötsträd,
så nu vet jag att nötterna är alldeles släta och gröna "i början":-)






Om man går uppför den här trappan...


...så kommer man in i det här rummet i butiken ...







Det här är bara ETT av alla dom rum som butiken består av!!!
Lugn... det kommer mer en annan dag;-)
(Om ni klickar på bilderna så blir dom större och ni kan se mer av detaljerna.)

29 kommentarer:

linnea-maria sa...

Oj vad mycket fräsht och fint. hoppas du gjorde några fynd. Ha en trevlig helg //linnea-maria

Mikkeline sa...

Åhh, her var det så mye fint, og så herlige bilder! Jo da, jeg har klikket og forstørret opp hvert bilde fra butikken for riktig å studere de nøye, -nesten som å være med på selve besøket i butikken;) Takk for "turen", og ha ei trivelig helg!

Brunkullan sa...

Mycket fint att köpa:-) Skulle vilja vara gjord av pengar..haha!!

Susanne

Broarne sa...

Hej birgitta
Din blogg passar bra in hos mig så jag länkat till dig om det är OK? Jag såg huset som var till salu, det måste vara det som min kompis Maria har yrat om ett bra tag nu, hon vill också HA, med tiden räcker inte. Hon har 2 klädaffärer, jättefina. Länk på min sida. dessutom jobbar han som områdeschef på ett äldreboede. Fattar ite att hon orkar allt.
Annmarie

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för att kameran fungerade, underbara bilder! Ha en mysig helg! Kram!

Nygammalt sa...

Tack för visningen, ska bli kul att få se mer. Skulle vara jobbigt att behöva gå där utan att få köpa allt ;)

Ja, jag känner verkligen hur kul det kommer att bli att få flytta och få fixa iordning med allt nytt + en massa godingar. Kram.

Lallis sa...

Men vad kul att få följa med dit! Jätrtefint:)
Kram Lallis

Karin Krut sa...

Det verkar vara en jättemysig affär :) Är jättenyfiken på alla bilderna, vill se NU ;)

Jätteladan i Vadstena är den jag brukar besöka :) Såg du att dom har grejjer en våning upp också, där kan man gå länge länge :)
Ha en trevlig helg
Kram Karin

Lily of the valley sa...

Underbara bilder och vilken härlig butik. Där skulle jag vilja göra ett litet besök...
kram

Stina sa...

Vad underbart det ser ut. Kram

sabina sa...

Åå va jag e besviken att jag inte kan fara dit den här gången! Men man kunde kanske ta Legoland o H&F på en sommarresa...??

Köpte du nånting där?

Anonym sa...

Å alldeles underbart!!Dit vill jag också!!!

Husbilsresan sa...

Men vilken mysig butik!Dit skulle jag vilja åka....ser fram emot att få se de andra rummen =)
Tur att kameran funkade....min är just nu på lagning(förhoppningsvis)så jag får snart abstinens...jag som har den med mej överallt =(
Jag tycker att din blogg är väldigt trevlig, så jag lägger in dej i min länklista....det går väl bra, hoppas jag?
Ha en skön helg!Kram

MiaMaria sa...

Tack för titten!
Vilken härlig butik.// Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Birgitta, nej men å va kul att äntligen få se detta omtalade ställe!! Så vackert det verka ligga, lite ödsligt och så himmelskt mycket fint att se på!! Jag ska kika igen och väntar med spänning på mera bilder! Ha en bra helg! Mari.

Maria sa...

Mysigt ställe!

Ljuva ro sa...

Vilken mysig och rolig butik, så långt hemifrån... Trevlig helg!

Linneagården sa...

Vilken härlig butik det såg ut att vara. Så mycket fina saker det fanns...blev det några inköp?
*kram* /madelene

junhe sa...

oj, vad mycket fina saker hon har... typiskt att alla mysiga butiker ligger så långt ifrån där jag bor (men några stycken har jag ju där jag bor oxå förstås). tack för titten i min blogg, ha en bra helg du oxå. kram junhe

My White Cottage sa...

Åh, Honning og Flora... Bara MÅSTE åka dit SNART!!! Jag bor ju i Skåne nu så det är ju inte så himla långt! Fina bilder!!!

Tack för dina gulliga ord hos mig! Det var fler än du som ville jag skulle glänta på dörren till vår sal... funderar på att kanske göra det... ;)

Ha en fortsatt underbar helg!
Kramar från Jenny

Tingeltangel sa...

Åh, så mycket fina bilder. Ska bli spännande att se mer. Man blir så nyfiken på alla saker.

WhiteVintageDreams sa...

Ååh...vad glad jag blir att kameran fungerade och att du visar bilderna här :)!!! TACK!!!
Jag vill oxå dit. Hur lång tid tog det från färjan?
Hoppas, hoppas, hoppas att det kommer fler bilder idag *fniss*. Jag är lugn, bara skojar lite ;).
Hoppas att du får en mysig helg.
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej och tack för att du tittade in hos mig! Vad kul att titta på bilderna från Honning og Flora, det är ett stället jag velat besöka en lång tid, jättekul att se dina bilder!
kram

Elzie sa...

Oh så mycket fint. Tror inte jag skulle kunna välja bland allt. Ha en skön lördagskväll.
Kram Elzie

vinklar o vrår sa...

Vad mysigt det ser ut... dit skulle jag me vilja åka! =) Kanske en dag... ;) Men tills dess så får jag njuta av dina bilder! kram

Linda sa...

käre värld vilken mysig blogg du har! jättehärlig!
ha en bra helg
/Linda

faster atta sa...

ja, visst är vitt fint!! Det känns så frächt och kan både vara svalt och mysigt. Bordet och stolarna är helt nya, de levererades fån MIO nu i veckan. Vi är supernöjda!!
kram

Stina sa...

Ha en trevlig kväll, vännen. Kram

Dorthe ♥ sa...

Ååhh Honning og Flora....Nu längtar jag hem. Det är ljuvligt där!
Kram
Dorthe