måndag 17 september 2007

Hjärnsläppet

Här är mina inköp från Honning og flora...fniss...hjärnsläppet var totalt...
En sockerkaksform (är ju svag för dom),
till advent ska jag ha ljus och mossa i den:-)

När den inte är adventsstake får den hänga på väggen
ovanför hängaren som fanns i det här huset när vi flyttade in.
Jag tycker hängaren är söt, och dessutom är grytlapparna nära ugnen
och väl använda som synes...dom är inte vackra...men tjocka och "säkra"...


Svarta julgransljus i paket (jag som ingen ljusstake har till dom...)
...men det är ett fint paket;-)
"Burken" som blomman står i fick också följa med,
men där ska jag ha ett svart blockljus i,...sen...
bara jag har köpt ett...
(det vita ljuset har jag fått av bror och svägerska)


Jaha...sen när jag gick ut genom dörren fick jag syn på den här lådan,
och kände att den måste jag ha till att ställa vinerna i
som vi var på väg till Tyskland för att handla.
Ja,ni tror väl inte att älsklingen gick med på den här omvägen
om vi inte skulle göra något som han ville också?!

Nä,så illa är det inte,vi brukar göra avstickare både hit och dit ...fniss...bara för att det är kul att se något annat!
Den här gången kunde vi slå två flugor i en smäll eftersom vi skulle bunkra upp inför äldsta dotterns bröllop strax efter nyår...och det var inte bara jag som fick hjärnsläpp på den här turen kan jag ju säga...skratt...
Har ni sett en irrande karl i en spritbutik nån gång?!
Det har jag...det såg ut som i en serietidning när damer är på rea...fniss...tur man var med och kunde styra upp det lite...
Men billigt är det där nere;-)
Av allt som fanns i H o f så blev mina inköp bara sånt som finns här hemma i Sverige också!
Det är typiskt mig...fniss...men vad gör väl det...
jag har ju varit där nu...
och det kommer fler år som vi förhopnningsvis tar oss neröver landet...
och då...då...då ska det handlas...tror jag;-)
Ha en bra vecka bloggisar!

24 kommentarer:

Monolilith sa...

Vilken kul resa ni har varit på! Måste åka till honning og flora någon gång jag med :) Var det dyrt där? Om inte annat så kan man ju bara gå runt och titta(det är ju som tur är alldeles gratis,hihi).
Tack så mycket för de snälla orden om min blogg! =) Jag blir så glad!
Ja, visst är det underbart att fika! Både jag och familjen tycker det är toppen. Jo, nog är det så för mig också, att det märks om man fikat lite för mycket...men man lever ju bara en gång =)
Kram Malin

linnea-maria sa...

Hej
Vilken fin sockerkaksform. Den ser ut som en blomma när den hänger på väggen./linne-maria

faster atta sa...

Sockerkaksformen kommer att bli underbar som adventsljusstake!! Vilken fin form den har, har nog aldrig sett en sån modell förut!
kram

Linneagården sa...

Spännande tripp ni varit på. Jag är oxå svag för gamla trälådor, de passar till så mkt!
Det blir spännande att se då "adventsljusstaken" är smyckad & klar frammåt jul.
Det snöade faktiskt här i morse..-2
*kram* /madelene

Anonym sa...

Åh, så fina saker du har köpt! Sockerkaksformen kommer att bli superfin med mossa i...Formen ser verkligen ut som en blomma där på väggen, fint! Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig kakform, en sån kan jag också tänka mig... Härliga bilder du visat i från Honning og Flora, har aldrig varit där, men vill åka dit med det snaraste.
Ja, vi har väl alla våra "affärer"
där man blir lite "tossig", med tanke på din man...
Kommer gärna tillbaka till din sida.
Hoppas det är ok att jag länkar till dej. Du får gärna länka till mej om du vill.

Lallis sa...

Vilken mysig resa ni hade:)
Och handlat fick ni ju också även om man nu kan köpa samma här.. men det spelar ju inte ngn roll heller! *ler*
Kram Lallis

sabina sa...

Det var ju fina saker du hade med dig hem! Angående orkideérna så fattar jag det knappt själv. Jag brukar ha svårt att komma ihåg att vattna... Inte ens nån näring får dom! Finns ju att köpa sån där dyr näring enkom för orkideér. Det jag gör är att inte klippa ner hela stängeln när den blommat klart utan lämna kvar tre "ögon" nerifrån räknat. Hoppas du lyckas! Mina dör väl nu när jag skrutit... ;)

Nygammalt sa...

Tack för den jättefina titten! Skrattade över att ditt huvud "snurrade runt" över alla fina saker. Precis så känner man när man har hittat en kanonbutik.
Du hittade jättefina saker, kakformen är jättefin ska bli kul att se vad du gör med den till jul!
Kram.

Brunkullan sa...

Läcker sockerkaks form!! Blir nog toppen som ljusstake:-)

Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Va kul att få se dina fina inköp! Vilken läcker gammeldags sockerkaksform, den blir fin att ha mossa & ljus i! och fina svarta ljus också, men det gör ju inget om de eldas upp, de var ju fina bara som de var...Du har ett sånt fint och gammeldags kök! Och den vinlådan skulle jag vilja ha, med innehållet också ; ) Mari.

Karin Krut sa...

Vilka fina saker. Sockerkaksformen var jättegullig. Den blir nog fin som adventstake :) Visst är det lustigt att man tänker att man SKA handla och sen blir det inte så ;)
Kram Karin

Solsjö - Under en vind sa...

En helt galet fin affär tycker jag!! Har aldrig varit där...men dessa bilder väcker köpbegäret till liv!! Kraam!

Betty sa...

Tack för din uppdatering om vad som skett på Honning o Flora detta underbara ställe.
Kramar

Maria sa...

Rolig blommande form, den skulle jag vilja ha!!

Vi varannan vecka sa...

Vilken fin låda!!!
Kram Krsitin

Nilla sa...

Vilken fin socker kaksform, den kommer bli toppen fin.
En kompis var i Danmark i helgen och hon sa att nästan allt gick i svart där och när hon berättade det tänkte jag på dina svarta julgransljus.
Kram Pernilla
ps: är det ok att jag länkar till dig?,vill höra först.

.:Klara:. sa...

Inte illa inhandlat tycker iaf jag som också är svag för formar av alla de slag. Vinlådan var ju helt rätt också och söta burkar får man aldrig för många av ;)

Ljuva ro sa...

Vilken snygg låda! Och läcker sockerkaksform, blir jättefin till advent!

Elzie sa...

Den formen var ju för härlig. Var kan man köpa den här i Sverige? Lite annorlunda modell och det gillar jag. Är kakformar så dyra här i Sverige? Jag menar gamla, "veckade" saker. Var på en loppis i söndags och dom skulle ha 150 kronor för en. Tyckte jag var att ta i. Ha en bra dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Åh vilka fina saker...föll för formen o lådan :)!!!
Formen kommer bli superfin i julutsmyckning ;).
kramar

My White Cottage sa...

Vilka fina inköp! Gillade sockerkaksformen, verkligen ursöt!! Fnissade när jag läste om mannens del av resan... Det är väl jättebra när man kan göra saker som båda vill! MÅSTE ta mig till Honning og Flora - snaaaart!!! Tänk dig i slutet av november när de har julsaker... ojojoj...
Kram från Jenny

Hem och Lycka sa...

Å vilken fin form, kommer bli jättefin med mossa i. Och den där lådan är ju superfin den också!

Skatan sa...

Kul med formen - den kommer att göra sig bra med mossa och annat pyssel! Den är fin som dekoration på väggen också! Det låter som en härlig resa...

Sov gott. Kram!