torsdag 20 september 2007

Loppisfynd:-D

Jag måste visa vilka fynd jag gjorde när vi var på väg ner till svärfar för 2 veckor sen!
Älsklingen kom på "5 i 11" att det var hans tur att göra travraden den här veckan (PANIK), och där sitter vi i bilen mitt i "ingenmansland" (kändes det som iaf...) och undrar hur ska vi hinna med det då?!
Åh,där är ju Askersund, vad bra...där kan man lämna in en rad!
Eftersom vi inte hittar riktigt vart vi ska, så åker vi runt ett varv...vad ser jag...LOPPIS PÅ TORGET;-)
Ut ur bilen med en mening som kommer automatiskt ut ur munnen:-"Jag ska bara..." ja ni vet väl hur det är?!
Tunnelseendet dyker upp...fniss... och jag far fram som en tornado...!
Jag har nog aldrig handlat så fort på en loppis som den här gången...fniss...
Allt detta för 100 kronor:-D!!!
(Inte löparen förstås, men den fick vara med på bilden ändå.)

Skålen och fatet ska bli en lampa till dottern som håller på att samla ihop till flytten hemifrån.
Skålen på fot har vi snacks i till helgen:-)
Eftersom frosten har tagit alla mina blommor så har jag inte använt vasen än, men snart så...



Som jag har letat efter en "sån här" bricka, men dom har alltid varit för skabbiga eller alldeles för dyra:-(
Men här var den...till det alldeles perfekta priset 20 KRONOR;-)


Jag har satt den på en tavellist, och det ska sättas upp krokar på den (fast under den)...hm...hur menar hon?...ja, ni får se sen..., men förts ska krokarna kromas... det är ett projekt som har pågått i snart 1 år...hm...men nu har jag tagit tag i det själv igen, så vi får se om det går fortare med den där allra sista lilla detaljen:-)

På krokarna ska det hänga nån handduk, "änglaspelet", lite annat mys...ja,vi får se vad det blir;-)

Frukostkoppen och blomkrukan har hamnat i köksfönstret som fick en liten ommöblering.

25 kommentarer:

.:Klara:. sa...

Vilka fynd! Brickan hade sin givna plats direkt ser jag. Ska bli spännande att se hur det blir med krokarna under. Önskar jag hade 30-timmarsdygn, hinner aldrig leta loppisar och eftersom jag kör samma 6 mil fram o åter dagligen så snubblar jag inte över dem heller. *suck*
Ha det bäst!

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad kul...grattis till fina fynden :)...även om du fick stressa lite.
Tänk att man kan få adrenalinrusningar av lite loppis *fniss*.
Kram

Elzie sa...

Så jättefina saker du hittat. Man ska ha lite tur ibland.
Kram Elzie

.:Klara:. sa...

Sådär - ny uppdatering hos mig :)

Om jag trivs - både ja och nej. Ena dagen stormtrivs jag, nästa är det pest och pina. Men så har det varit på alla de jobb jag haft... som inte är fler än fyra med detta sen jag började jobba när jag var 15,5 år. Men jag skulle inte sakna jobbet om jag fick välja att gå hemma. De två år jag var arbetslös var bland de bästa jag haft om man bortser från tre mammaledigheter. Har inga problem att få tiden att gå här hemma inte... om jag tänker efter - jag har inte tid att jobba! ;)

Skatan sa...

Det kommer att bli en kanonlampa av de där vackra skålarna! Visst får vi se när den är färdig?

Kram

Tingeltangel sa...

Vilka fina loppisfynd... Din vinlåda från Honnig och Flora är helt underbar. Jag skulle så gärna vilja ha en sådan till vinkällaren. Hör av dig om du tröttnar på den... :-)

Husbilsresan sa...

å, så mysigt...att hitta en loppis så där av en händelse bara =)
Vilka fynd sen, allt det där för 100 kronor!!!!!
En sån liten skål på fot har jag letat efter sen i somras när maken råkade slå sönder=( sockerskålen på landet...
Vilken fin lampa det kommer att bli av skålarna. Hur sätter du ihop dom?Och hur i allsindag går det till att borra hål i dom (för det måste man väl?)
Brickan pryder sin plats redan och det blir nog ännu bättre med krokar och lite fina grejor under.
Kramar!

Solsjö - Under en vind sa...

Ibland är det de oplanerade stoppen och shoppingtillfällen som blir de allra bästa! Ett sånt hade du här! Kram!

faster atta sa...

Ha, ha, ha, känner igen det där med påbörjade saker... Det kommer iallafall bli jättefint med krokar till hyllan när de är färdig kromade!
kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis till dessa fynd!! Och brickan, 20 kr, inte klokt! Jättesnyggt alltihopa! Mari.

Ljuva ro sa...

Va kul med så många fina fynd! Jag förstår nog hur du menar med krokarna, det kommer bli kanonsnyggt! Brickan kommer verkligen till sin rätt där på listen! Askersund är så mysigt, åker dit då och då!

Birgittas minnen sa...

Härligt med alla fina loppisfynd, jag vet precis vad du menar med tunnelseende och snabb framfart, medan maken bara är på ett ärende. Ska bli kul att se vad det blir med brickan, jag fatta inte så bra hur du menade. Kram och ha det gott.

Betty sa...

Vilka saker ni fått ihop o brickan var så fin , har inte sett den formen förut.
Kram på dig.

Mitt hem är min borg sa...

Jag vet hur det är.. Loppisarna bara skriker efter en när man kör förbi.. Har försökt muta barnen att dom ska hålla med mig när frågan om loppisar kommer upp.. sambon e inte riktigt lika entusiastisk som mig i den frågan.. =)
Kram!!

Nygammalt sa...

Tack snälla för dina fina ord! Kul att du har en i vitt, de är så fina. Bra att du har dem framme också, jag hittade de svarta i mammas köksskåp.

Dina fynd är ju kanonfina, och till vilket pris också. Din dotter får vara glad som har en mamma som gör så vackra glaslampor! =)

Kram kram.

Anonym sa...

Åh så fina fynd! Kram :)

Nilla sa...

Va kul det är när man hittar någor man vill ha och det är billigt oxså. Känner igen det där ska bara...
Vilken snygg "tunna" du hade på golvet. En sån skulle man ha som förvaring.
Kram Pernilla

Karin Krut sa...

Visst är det härligt att "springa på" en loppis så där :) Det är oftast då man gör dom bästa fynden. Brickan var kanonfin!

Vi får se hur romantiskt det blir när Lasse kommer hem *hihi* Jag börjar bli lite nervös faktiskt. Mattias blev inget förvånad, han bara gick förbi så jag var tvungen att vända honom och så fick han lov att tala om hur duktig jag var och hur fint det blivit *hihi*
Kram Karin

My White Cottage sa...

Fina fynd!! Skrattade igenkännande åt ditt "tunnelseende"...

Ha en mysig helg!
Kram från Jenny

linnea-maria sa...

Hejsan Brickan var ju verkligen ett klipp, den är jättefin /linnea-maria

Annika sa...

Vilka fina fynd.
Så glad jag blir att du gillar min blogg och vill länka.
Självklart så länkar jag dej med :)

Ska nu se mej omkring, trevlig helg /Annika

Maria sa...

Skrattar för mig själv över din beskrivning av hur du får tunnelseende och far fram som en tornado...känner igen mig...det är liksom med största koncentration man far fram som en målsökande robot för att få syn på DET!!

linnea-maria sa...

Hej igen
Du frågar om dörren med masonit. Mja risken är ju att om jag börjar med det så har jag ett nytt projekt på halsen och jag har så himla många pågående projekt så det skulle kunna fylla hela min vakna tid. Men snart så...Vi har ju bara bott i huset i 5 år :) vänliga hälsningar /linnea-maria

Anonym sa...

Vad fint.
Jo, med Wilmaserien som säljs på MIO.
För många år sedan jobbade jag som målare och dekorationsmålare till viss del på ett möbelföretag som gjorde Wilma möblerna. Det var Wilma hela dagarna....Jag har haft stolarna, och har matbordet och sängen. De är jag fortfarande fina och tror inte jag tröttnar på dem i första taget.
Mvh "M" Hjärtan på tråd

Lilla Blanka sa...

Vad kul med oväntade snabba fynd så där :) Jättefina grejer!
Trevlig helg!