onsdag 29 september 2010

BUMLING...

och bordbyte i köket.

Jag var trött på det gamla snurriga pelarbordet
som inte var riktigt stabilt när man
använde kniven vid måltiderna!

In kom det nymålade trädgårdsbordet istället
...och ni skulle sett minen på Älsklingen
när jag kom med den idéen ;-)




Dessutom hängde vi upp en
stor gammal Bumling i taket.

Gammal & gammal förresten,
allt är ju relativt så...
30-40 år
kanske inte är så gammalt egentligen
om man räknar i "möbelålder"...






Jag som inte är tokförtjust i
70-talsinredningar
har fallit för den här klumpen
... 60 cm/diam!!! ...






Just nu säger jag (mest till mig själv)
att den lyser ju så bra när man vill
läsa tidningen vid matbordet
... fniss ...
men ska jag vara helt ärlig så
trivs jag med den även utseendemässigt
och inte bara för funktionens skull :-)

Den matchar ju allt det andra borstade i köket!
Bra, va?!





Ha en riktigt skön fortsättning på
denna härligt soliga vecka
så ses vi en annan dag!

8 kommentarer:

Renovationary sa...

mkt snygg kombo av lampa o bord! Sånt gillar jag nytt o gammalt i en salig blandning!

Det vita dårhuset sa...

Det blev skitsnyggt vännen!
Våra ideer går inte av för hackor inte *fniss*
Kramis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad läckert det blev!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Elzie sa...

Det är tur att smaken är olika du tjejen! Håller nog med maken i detta fallet, men så var man ju med under hela 70-talet också och blev otroligt trött på de möblerna. Men det var jättesnyggt med bordet. Inte för att jag kommer ihåg att det andra vinglade, men så åt jag ju inte vid det bordet heller, haha.
Hoppas ni har en bra dag.
Kram Elzie

Nanna sa...

Alltså det där var ju riktigt super fräckt!

Vintage sa...

Jättesnyggt! Önskar en fin Lördag! Kram Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att man kan annat man har hemma;) Vilken härlig lampa, den var urläcker.Förstår inte att männen har så svårt att se hur bra det blir direkt. De behöver oftast en dag för att inse hur rätt det är.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

Tarja / Tarjas Snowland sa...

Bumling and the kitchen is so beautiful!