tisdag 14 september 2010

Madeira

Tänk att vakna på morgonen
och mötas av den här utsikten
när man ska gå ut på balkongen
för att äta sin frukost :-)



Det här är lägenhetshotellet vi bodde på.
Vår balkong är på hörnet,
nr 7 nerifrån...

PERFEKT LÄGE :-)




Havsutsikt som ni ser :-)



Kommunal badanläggning precis nedanför hotellet
med havsvattenpooler som byttes varje dag.

På Madeira finns det inga sandstränder
...om man inte åker båt 2,5 timmar
till en obebodd ö förstås,
för där finns sanden...
bara klippor,
men det är mycket folk som
besöker badanläggningarna på ön.




Här ser man in till huvudstaden Funchal
om man lutar sig över balkongräcket.




Vi var både in till stan och upp i bergen,
men det återkommer jag till en annan dag.

Det som jag måste visa redan nu
är dom här fina "blomträden"...
fråga mig inte vad dom heter
för det har jag ingen aning om,
men jag njöt av dom ändå ;-)




Det är blå blommor som nästan inte syns,
men det går att klicka på bilderna
så blir dom större och det syns bättre.







Det här är dadelpalmer som kantar
den stenlagda strandpromenaden.
Kolla in lyktstolpen...
hur snygg som helst!!!




Ett dött träd kanske...
men det doftade eucalyptus om det iaf.

När vinden kom så spred sig en härlig
doft i hela omgivningen :-)




Angående katt och blommor
som sonalyckan skulle sköta om
så kan jag rapportera att
katten mår bra...
och ALLA blommor har fått vatten,
även plastblommorna
...fniss...

Puss & kram,
vi ses en annan dag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt ni har haft det. Blir alldeles hänförd av utsikten.
Det där med att vattna plastblommor är han inte ensam om... det lyckades jag med hos grannen för några år sedan. ;)
Kramis från Klara

Anonym sa...

Det blå trädet är jakaranda.

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mysigt ni hade!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/LenaS

Elzie sa...

Bättre för mycket än för lite, haha. Han är ju riktigt duktig arvsprinsen!!

Ser härligt ut på bilderna. Skönt att komma iväg till ett sånt ställe.

Hoppas ni har vilat upp er ordentligt nu så ni kan hugga i med arbetet på hemmaplan (hm!), haha.

Hälsa maken.
Kram Elzie

Elzie sa...

Ja, det lät ju kul! Man kan väl inte komma och bestämma åt andra på det viset. Det som är beställt är beställt!!

Jag vet faktiskt inte hur det är med jobbet. Har min "fasta" punkt i Öjaby, men vill inte tillbaka dit på vis. Inte för att det var dåligt, men det är skönare att vara inne och jobba. Närmare till jobbarkompisar och annat. Så jag bara hoppas att det inte blir något vik ledigt i Öjaby!!!

Idag börjar jag vid 1. Gillar inte att börja vid den tiden för man hinner ingenting här hemma. Måste ju fixa middag också och idag har jag gjort gulasch. Vet inte när jag gjorde det sist, haha.

Nej, måste skynda vidare. Snart dax för dusch.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

*asg* Ja det var väl för väl att även plastisarna fick sig en slurk vatten;)

Ni ser ut att ha haft det härligt:)

Kram Annica