söndag 12 september 2010

Åter till vardagen...

efter en varm och behaglig vecka nere på Madeira :-)

Naturligtvis har jag köpt souvernirer
från denna sköna gröna ö,
men inte vilka som helst naturligtvis
...fniss... ;-)




Det bidde 2 st hellånga,
fodrade gardiner,
med STOOORA öljetter,
i krossad sammet,
som väger ca 2,5 kg...
STYCK!!!




Dessutom hittade jag gardintofsar
som är alldeles perfekta att ha till :-)

Kan det bli så mycket bättre?!

Tyvärr fick jag inte till färgen riktigt på bilderna,
det ska vara lite mer turkost bara...

Nu gäller det att hitta tapeten som passar till oxå ;-)

Jag återkommer till det projektet i ett annat inlägg.

Nu ska jag försöka hinna kika in till
alla härliga bloggare,
och se vad som har hänt hos
alla andra den senaste veckan.

Ha en riktigt bra vecka nu alla cyberblommor,
så ses vi en annan dag!

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Gardinerna ser mycket vackra ut, krossad sammet ger en känsla av lyx ;).

Och vilken underbar tazzle!! Maria M skulle bli grön av avund :D.

Madeira ligger också på min att-besöka lista. Väntar på mer info o bilder.

Kram

Elzie sa...

Tungt inlägg du har idag, haha. Hoppas gardinstängerna är väl förankrade i väggen?!?! Men fina var dom.

Visst är det svårt att få till turkos på bilderna. Var likadant när jag la in bilden på vasen jag fick när jag slutade jobbet. Den är härligt turkos, men på bloggen ser den blåaktig ut!

Låter som ni haft en härlig vecka i värmen. Här har det mest regnat, tycker jag. Ha det så gott.
Kram Elzie

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad snygga både gardiner och toffsar var, underbart med lite semester!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att komma iväg på semester, samtidigt som andra jobbar hemma hos dig. Så snygga gardiner du har hittat. Hoppas att du hittar tapeten nu också;)
Ha en fortsatt bra vecka!
kram Ullis

20-talshuset sa...

Hej Birgitta,
Välkommen hem till höstmyset i Sverige! Skönt med en semestervecka så här års och förlänga sommaren lite. :-) Ni har ett jättefint hus med underbar entré/fina pardörrar och verandadörrar samt fönster mm. Tycker ni gör rätt som behåller era gamla takpannor. Vi var också i det valet och kvalet men för oss blev det nya då många pannor var ganska dåliga. Ha en bra höstvecka! Kram Anna