söndag 19 september 2010

I går tog vi ut balkongdörren och fönstren
...ÄNTLIGEN...

Vi hade redan hunnit ta ur det ena innanfönstret
innan Älsklingen kom på att vi måste ha en
FÖRE-BILD ;-)




Här går han loss med alla möjliga verktyg,
för att få ner väggstumpen,
och vi kan säga att det här ä oxå en före-bild...
sen kom det en smäll på fingret
så att allt arbete stannade av.




Hoppas att smärtan i fingret har gett med sig
så att vi kan fortsätta med öppningen i dag.




Jag säger vi även om inte jag är
speciellt aktiv med verktygen,
men jag finns bredvid Älsklingen,
och kommer med små uppmuntrande
glada utrop mellan varven
...fniss...
inte ett dugg irriterande :-)






Jag har t.o.m. ställt in en liten fåtölj
bara för att känna om det blir bra det här ;-)

Tanken är att vi ska ha
2 st sköna fåtöljer och ett alldeles
lagom stort bord mellan dom
här inne.

När sonalyckan flyttar hemifrån
om 1 månad ska vi flytta runt "lite",
så det här TV-rummet kommer att bli
vårt sovrum igen.

Ska bara göra färdigt alkoven först...
och riva ner glasfiberväven...
och hitta tapeter & tapetsera...
och sänka taket som är nersjunket efter ena sidan...
och slipa och måla golvet...
och...

Nä, nu släpper jag tanken på
allt arbete som ligger framför oss
och fokuserar på hur mysigt det kommer att bli
när vi sitter i alkoven och läser varsin bok
och dricker te...eller något annat gott ;-)
Vi behöver bara gå 10 steg
så är vi framme vid sängen,
det enda som fattas är ett alldeles
eget badrum som hör till sovrummet...

4 kommentarer:

Elzie sa...

Oj, oj, oj!! Vet maken om allt han ska göra innan ni kan byta sovrum, hihi? Verkar vara ett hästjobb i alla fall!

Blir fint med en liten sittplats därute på balkongen. Frågan är bara hur ofta ni kommer att ha tid att sitta där. Ja, ni håller ju på hela tiden så det är väl arbete, arbete, sova som gäller. Eller har jag fel? Huset är helt omändrat snart sen jag såg det, haha.

Hoppas ni har en bra söndag. Här regnar det i vanlig ordning.
Kram Elzie

Gubben tittade på bilderna också, men han var aldrig uppe och tittade på er övervåning så han minns inte hur det var - säger han!!

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint det kommer att bli!
Ha en fin vecka vännen!
Kramis/LenaS

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Full rulle! Kul att se hur det förändras:)

Kram Annica

linnea-maria sa...

Åh det kommer att bli mysigt!!! /Therese