måndag 9 augusti 2010

Snart färdigt...

SUCK
...bara regnet hade hållit sig undan några dagar till :-(

Just nu är förrådet grundmålat,
och planen har hela tiden varit att det ska vara
helt färdigmålat innan semestern är slut.

Sista veckan på semestern,
och inte en enda spricka i molntäcket
vart jag är tittar åt för håll!!!





Jag får njuta av det som vi faktiskt har
hunnit med istället :-)


Jag fattar inte att man blir så van vid
det man ser varje dag,
så man reagerar inte alls på
hur illa det har sett ut under många år!




Jag blir lite fnissig när jag tittar på den här bilden...
hur har grannarna stått ut egentligen?!

Vi har fått många snälla kommentarer av
var & varannan som har gått förbi oss när
vi har snickrat och målat...
jag förstår varför när jag
tittar på före-bilderna ;-)

6 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar skillnad, jättefint kommer det bli!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Elzie sa...

Nog blir man hemmablind alltid. Men jag ska ta tag i hemmet när semestrarna väl är över. Vi har ju en vecka igen nästa vecka. Och DÅ ska vi bara mysa med varann.

Är dålig på inlägg, jag vet det, men jag tycker det händer ingenting att skriva om. Just nu bara jobbar jag. Har gjort min 5:e dag av 8 i rad nu och är trött så det bara värker i rygg och axlar. Jobbade ju 11 timmar både lördag och söndag. Men jag ska väl komma igång jag också vad det lider.

Nog ser man en avsevärd skillnad på ert uthus. Riktigt snyggt blev det så jag kan förstå grannarnas kommentarer, hihi. Mycket slit är det men så blir det snyggt också.

Gubben har lagt på nya däck på min bil i em. Fick köra om hans jobb och lämna min röda fara, så tog jag "finbilen" hem. Faktiskt första gången jag körde den, haha. Kände lite annorlunda än min gamla skrutt!! Skönt att få nya däck för de gamla var inga höjdare.

Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Malmkakan sa...

Dra mig baklänges vad ni har jobbat på under semestern. Hoppas ni hunnit njutit något av sommaren oxå.

Det blir superfint!

Kram, Cecilia

Klara sa...

Oj så ni jobbat i sommar! Blev en jätteskillnad, så fint så! Spännande med det där fönstret du visar också. Här har altanen blivit nästan klar och nu när getingarna är så gott som borta (anticimex sprutade) så hinner taket på utbyggnaden blir bytt innan höstregnen kommer.
Kram på dig!

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni börjar bli klara nu och att regnet håller sig borta. Så stor skillnad det har blivit, klart att ni är nöjda med det. Grannarna har de det så mycket snyggare då? Du kanske inte har tittat så noga där heller;) Nu tror jag i alla fall att ni har det snyggaste stället i grannskapet.
kram Ullis

Nygammalt sa...

Ja Sverigevädret är ju lite lurigt, ena dagen 30+ med strålande solsken och nästa dag 20 grader och regn...

Jag har en lägenhet men bara i andra hand...så det är lite jobbigt men det blir ju lätt så här i storstan.

Kram.