onsdag 25 augusti 2010

Ett annat sidoprojekt...

har varit att göra något åt dom slitna
trädgårdsmöblerna som står på altanen.

Som ni ser så är det ingen vacker syn precis...




och bordet var i samma skick
...fast värre...
dessutom hade brädorna slagit sig
så det såg ut som ett gäng båtar
som låg sida vid sida.

Efter 2 somrars tjat från min sida om att
-"Vi kan väl försöka slipa ner dom?"
gav Älsklingen med sig och
fixade bordet slätt och jämnt igen :-)

Jag kände att vi behövde lite färg
så det fick bli samma gröna nyans
som i en av rutorna på dynorna.





Jag orkade inte slipa och måla stolarna i år
så det ska jag göra i vinter istället nere i källaren.






Naturligtvis kunde jag inte låta bli att
"provmåla" karmarna på alla stolarna :-)
Jag var ju tvungen att se om det blev
för mycket grönt,
eller om dom skulle vara i en annan färg!

Dom ser jättetöntiga ut just nu,
så dom får ni inte se på bild...fniss...




Ett annat projekt som jag insåg att
vi måste göra till våren
är att slipa altangolvet och lasera det!

Så ni får låtsas att ni inte
ser det eländigt fläckiga golvet,
för så gör jag ;-)

2 kommentarer:

Märta sa...

Tänk vad lite färg kan göra. Nu ser ju bordet nytt ut!
Ha det så gott!
Märta

Ett Vitare Hem sa...

Ja säger som Märta tänka vad färg kan göra, jättefint!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS