söndag 15 augusti 2010

Hos oss...

ser det ut så här när man svänger in på gården.

Vi har en jättehäck av pil som löper runt hela tomten.
På ena sidan infarten har dom fått växa upp till träd,
och där hänger det en gammal lykta från Indiska.

I bakgrunden syns det "nya" uthuset ;-)




Spaljéen som står lutad mot väggen
ska upp i morgon,
och målas i samma färg som huset.

Vi får se vad det blir för något som
slingrar sig i den nästa sommar.

Den gamla pallen används bl a som bord.
Den kommer från jobbet och har använts för att
sitta på vid polermaskinerna...
snacka om ergonomisk arbetsmiljö!!!



En gammal loppisbänk.
Inte världens vackraste kanske,
men det är ju inte utsidan som räknas!

Ett par mjuka dynor ovanpå den,
och man sitter som en kung...
eller drottning ;-)





Äntligen har pelargonerna börjat blomma...
bättre sent än aldrig
heter det väl har jag för mig :-)




Här ser ni vad dom har använt
den här bänken till i ett tidigare liv...
och även hemma hos oss
när inte jag är med och kan avstyra
älsklingen när han ska såga!


Den lilla grejen som hänger ner är lyktan igen,
och den tänds ibland när skymningen kommer.

Tanken...i min skalle...har varit
att pilarna på andra sidan infarten
ska växa upp och mötas mitt över vägen,
som en portal liksom.

Jättemysigt :-)





Enligt älsklingen kommer pelletslastbilen
inte att vara speciellt imponerad och nöjd
med det hindret
när han kommer med leveranser till oss!!!

Jag har insett varför och har fogat mig i att
vi måste ta bort en del
innan han kommer till oss i höst :-(

I morgon börjar vardagen igen
...i 3 veckor...
sen bär det av mot sydligare breddgrader :-)

Tack alla ni som fortfarande kikar in till mig,
orken, tiden och inspirationen
vill inte infinna sig samtidigt så ofta
som jag önskar.

Därför dyker tanken på att sluta blogga upp ibland,
men det är så roligt när jag väl sätter mig vid datorn
så än blir ni inte av med mig :-)

P&K tills nästa gång vi ses!

8 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Oh no, inte sluta blogga inte!

Jättefin entré! Men visst är det synd ibland att funktion måste gå före utseende (tänker på pilhäcken). :)

Ha det gott, kram Marie

Små steg till ett enklare liv sa...

Det är så roligt att få ta del ev Era projekt.Så fint det blev med 'uthuset'!
Jag fotar & bloggar helt enkelt när jag KÄNNER för det!!!Ibland sprutar ideerna & ibland så står det still!Men det är ju så KUL!
kram *piah*

♥ Pia... sa...

hejsan..ja du så där är det hos mej oxå..jag ser för mitt ine en massa saker..och så kommer han den där bättre hälften av mej och tar ner mej på jorden igen... Ja jag har bloggat lite mer nu ett tag..sen kommer jag av mej och så går det upp och ner..beroende på vad jag gör... ha en skön go kväll och ny härlig vecka..kram..Pia

Märta sa...

Här har också mårbackan börjat blomma nu! Lite sent men vi får njuta nu istället. Oj vad fint det blir med uthuset o den inglasade altanen! Ser jätte härligt ut.
Ha en bra vecka!
Märta

junhe sa...

gillar verkligen din loppisbänk, den skulle platsa även hos mig *hihi*
ha en fortsatt bra start på veckan/ mvh junhe

Ett Vitare Hem sa...

Nej inte ska du sluta blogga! Blogga när du tycker det är kul utan dåligt samvete, man behöver inte uppdatera hela tiden;o) Ni har det så fint, så fint!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Malmkakan sa...

Tycker inte heller att du ska sluta blogga! Du lägger in inlägg när andan faller på inte för att du måste. Vi besökare finns kvar ändå.

Vad härligt att ha en utlandsresa att se fram emot, för jag antar att det är vad du menar med sydligare breddgrader, eller?

Charmig gammal bänk och pallen var snygg.

Kram, Cecilia

Elzie sa...

Nejdu!!! Det där låter du allt bli. Att sluta blogga alltså. Vem ska jag gå in hos annars och sitta och skaka på huvet och undra hur ni bara hinner med allt, hihi? Det har verkligen blivit fint med den färgen på uthuset. Lite annorlunda mot innan måste jag säga!!

Hoppas du har en bra kväll. Här är den lugn - för mig vill säga. Gubben är ute och klipper gräset i skummet, haha.
Kram Elzie