söndag 22 augusti 2010

Sidoprojekt

Ett av sommarens små sidoprojekt
har varit att måla vår gjutjärnslyktstolpe.

Den har börjat rosta
så det var dax för en omgång färg.




Här har locket fått första strykningen.





På dom följande bilderna
är den målad 2 gånger
och när man tar på den
är den alldeles
"mjuk & len".





Tänk vad lite färg kan göra :-)






För att dölja betongklumpen
som den sitter fastskruvad i
har jag lagt stenar ovanpå den.



Hoppas att ni har lika fint väder
som vi har här nu på morgonen :-)

Vi fortsätter med ett stort projekt...
måste bara få upp älsklingen ur sängen först!

Det är han som håller i trådarna just nu.
När det kommer till finliret,
dvs väggar, golv, lister mm
blir jag betydligt mer delaktig i besluten.

Som ni kanske förstår
...ni som följer bloggen...
så har vi börjat med att
sätta in fönstret på balkongen :-)

8 kommentarer:

Små steg till ett enklare liv sa...

Ja,det är mkt man kan förändra med lite färg.Ev.ska jag ut till kolonin och måla idag om det inte regnar.
låt du gubben sova länge så han är på alerten när fönstret ska i.;)
Ha en bra söndag kram *piah*

Anni sa...

Vilken jättejobb, men vad fint det blev!

Malmkakan sa...

Snyggt! Vilken vacker pjäs!
Nu får den lysa vackert murriga höstkvällar...

Kram, Cecilia

junhe sa...

tack för "tassarna" hos mig, är lite avis på din fina lampa! Mina föräldrar har 3 st liknande stora lampställ hos sig och de lyser så vackert i trädgården =)
ha en fortsatt bra kväll// kram junhe

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Själv skulle jag behöva ta tag i en målarpensel...men åh så trött jag är nu när jobbet kört igång igen...

Kram Annica

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fin den blev!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Märta sa...

Vilken fin lyktstolpe ni har!
Ha en bra vecka!
Märta

Elzie sa...

Du milde vad ni sliter. Här känns det som det är stiltje på det mesta. Men nu ska snart husvagnen hem från B-kvara så därefter har man ju lite helger över (hm!). Man känner att det blir eftersatt här hemma när man är därnere var ledig stund.

Hoppas ni har en bra dag. Ska bli jättekul att se när ni satt in fönstret.
Kram Elzie