lördag 28 augusti 2010

Nya fönster

Kommer ni ihåg det här eländet
som jag totalt hade missat
att vi "glömt" att måla förra året?




Efter "lite" skrapande, snickrande &
en hel del målande blev det så här :-)

Tänk att det ska ta så mycket längre tid
än man tänkt sig att lite snabbt
fixa till ett litet utrymme!!!

Jag återkommer med mer bilder från insidan
bara jag har "fått till det" som jag vill där.
Har slut på idéer ang det just nu...suck...




Tänkte bara visa lite grann av
det som har hänt i det här huset
sedan förra lördagen :-)




Nere på balkongen har det
kommit upp nya fönsterbågar,
och uppe har fönstret äntligen
kommit på plats...
och jag är sååååå nöjd med att
jag stod på mig ang modell och storlek :-)

Det var fönstertillverkaren som tyckte att
det skulle vara mer "vägg" på sidorna,
men då hade fönstret blivit smalare
och det ville inte jag...
och kunden har alltid rätt ;-)



Fönstret ser ut att höra hemma där...
fattas bara färg och foder så är utsidan klar!

På insidan låtsas jag inte om att vi har
MASSOR (milt uttryckt) kvar att göra...
men vem har bråttom med det?!

Javisst ja, det är ju jag det...fniss...
men först tar vi en veckas semester på Madeira
innan vi tar itu med resten ;-)

Alltså...vi åker inte ännu...
måste jobba en vecka till först...

7 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefint! Det har ni gjort bra!

Bättre att tänka på vad man åstadkommit än att tänka på vad man har kvar... :)

Ha en bra vecka och njut sedan av din resa! Kram Marie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk vad fint det blir!!!

Ni har kommit en bra bit på väg men visst tenderar saker att ta mycket längre tid än vad man tänkte sig från början. Här har vi burit ved hela sommaren... Tre tallar tar tid att klyva!

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Det blir så fint. Huset ser alldeles nytt ut. Tur att ni stod på er hur n ville ha fönstret. Innejobbet går ju att göra i vinter. Njut nu så länge ni kan innan ni tar tag i det.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Elzie sa...

Gu så bra det blev! Riktigt fint med fönster både uppe och nere. Kommer att bli kanon när ni är färdiga med det.

Era trädgårdsmöbler tyckte jag var fina. Kommer att bli läckra i den gröna färgen.

Ja, här regnar det stup i kvarten också. Igår hann vi precis få ner förtältet och ihoplagt golvet innan himlen öppnade sig. Tyvärr gjorde den det på kvällen också när vi skulle äta grillat vildsvin, men vi hann nästan äta färdigt innan vi fick rusa "hem". Idag fick vi in sakerna vi hade på släpet precis innan det började regna. Så vi har haft tur kan man säga. Gubben tyckte vi skulle köpa en lott, haha. Här är kallt också, bara 10 grader nu. Usch, den här hösten känns som den kunde bli lång, även om det är min favoritårstid.

Hoppas ni får en bra jobbarvecka innan det bär av till värmen. Skulle hälsa tillbaka till dig och din äkta hälft.
Kram Elzie

Annika sa...

Fruktansvärt vilket vackert hus ni har, jag håller själv på att surra min sambo galen om att vi måste bygga ut för jag vill ha en punch veranda :)

Och inne, ni måste ju ha någonting att göra i vinter med ;)

Ha en skön jobbarvecka,
kram Annika

Huset vid ån sa...

Superfint! Vad duktiga ni är....
Hoppas att Ni får en underbar resa! Kram Therese

Anonym sa...

Åh så fint det blev! Ser ut som om fönstren alltid varit där! Bra att du stod på dig!