lördag 9 augusti 2008

Äntligen lite action igen!!!

Här kommer ett före & efter-inlägg :-)


Så här såg det ut i morse...



...och så här ser det ut nu!!!



Katten Mirran är MYCKET nyfiken och skeptisk
till det här vita som har kommit mitt i vägen
när man ska ut på promenad!





Ni får tänka vita stolpar (om ett par år pga impregneringen)
och en vit överliggare (så fort vädret tillåter)
och 2 st Polstjärnor... en vid var stolpe...
Tjusigt va?




OJ, ursäkta...
för er som inte vet så är
polstjärna en vit klätterros
som är härdig ända till zon 7,
MEN som är slut för säsongen
hos våra handelsträdgårdar härikring

...SUCK...

så ni kan ju gissa vem som kommer
att stå och stampa otåligt i vår
i väntan på att rosleveranserna
ska börja droppa in hos
favvoträdgårdsmästaren...skratt...



Nu har jag grinden på glänt
så det är bara att slinka in om ni har vägarna förbi ;-)

20 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det blev! Det känns så välkomnande med en grind!

Ha en skön kväll! kram!

Vita hjärtan sa...

Åh, det blev jättefint! Såå fint med en vit grind.....

Kram Annemari

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superduperfin grind!

Tur att du redde ut det där med polstjärnan...jag satt som ett frågetecken...

Kram Annica

Hem och Harmoni Marie sa...

Tjusigt! Vilken fart ni måste ha haft som hunnit med allt detta.

Jättefint!

Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Birgitta!

Superfina grindar!

Men tänk, här kallar jag mig själv rosälskare.
Så sitter jag och läser din beskrivning av grinden, stolparna och polstjärnorna. Hmmm.
När jag läst om en polstjärna på vadera sidan scrollar jag uppåt igen för att kolla högst upp vid vardera stolpe. Och funderar på om det verkligen skulle vara så himla bra med stjärnor där... Hihi, pinsamt, men sant.

Önskar dig en härlig kväll o söndag!

Kram Hanna

P.s Vi har inte kunnat njuta så himla mycket. Jag känner mig inte pigg än, Gubben är ännu klen o sonen och yngsta dottern HAR BÖRJAT OM idag!!! Är det verkligen möjligt???? Jag trodde inte det.

Hanna i Det stora grå huset sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna i Det stora grå huset sa...

Pssst... Det var bara jag som tog bort en kommentar.
Råkade dubbelskicka...

S o F sa...

Ja det syns att ni har jobbat på ordentligt.

Vilken skillnad!

Solgrindar är sååå fina (och klassiska)

Tänker mig allt i vitt + klätterros, det blir underbart vackert!

Kram!

Dalatorpet sa...

Underbart fina grindar!! Håller med en tidigare talare om att de är otroligt välkomnande

Lotta sa...

Så vackert! Helt underbara grindar!
Kan se det framför mig med rosor och allt!

Ha en härlig söndag!
kram
Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefint och kommer ju att bli ännu finare när det är helt klart med färg o blommor. Och du som sa att det inte var någon action hos er, *s*.

Kram Ullis

Radhusdrömmar sa...

Det blev jättefint!!! Blir nog ännu finare med en ros som du säger. Hoppas att de får in dem snart.

Ha det gott!

Kram Johanna

Susanne sa...

Jösses när ni har action så har ni riktig action! Vilken vacker grind! Jag hoppas få vakna upp till en liknande utsikt jag med. ;-)
Må så gott!
//Susanne

Karin Krut sa...

Wow vilken skillnad! Verkligen riktigt fint :) Äntligen har jag köpt mig en egen dator som jag kan blogga med ;)
Ha en skön söndag
Kram Karin

Karin Krut sa...

Jag kollade på den lilla skridskopojken hahaha....

rosenfröjd sa...

oj så himla fint det blev. Mitt estetiska hjärta slår frivolter.

Lampan har föresten blivit uthämtad under helgen. Jag är så otroligt lycklig över den. Det kommer ett blogginlägg snart.

Ha det bäst!

kram/
¨M¨

Elzie sa...

Vad jättesnyggt det blir. Helt annorlunda. Du ser, sakta men säkert händer det saker även hos dig. Du tror inte du kan komma och övertala maken att vi ska börja i köket snart *s*? Är glad du har samma knäppa humor som jag vännen. Ha en bra måndag.
Kram Elzie

Mallan sa...

Superfint! Vilken skillnad! Katten vänjer sig nog snart..... :)
Ha det gott! Kram Malena

Dubbelörn sa...

Vilken skillnad!! Nu med de vackra grindarna så blir huset mer inbjudande.

Här är det badrumsrenovering som startats. Som vanligt så startar kära mannen detta när han börjat jobba igen så tidsplanen vågar jag inte ens tänka på. Tack o lov att det finns toa o dusch på nedre plan ;).

Kram

Anonym sa...

Härligt med ett så vackert välkommen till besökarna, ja även för er när ni kommer hem. Ser Polstjärnorna klättra, mötas och blomma för fullt. Underbart!