torsdag 7 augusti 2008

Ingen action alls!

Efter mitt förra inlägg
...som styrdes av min PMS-häxa...
är jag alldeles varm inombords av
alla uppmuntrande ord från min bloggvänner!!!
TACK för dom snälla, rara, gulliga ni :-)



Nu tänker jag visa bildbevis på eländet i övre hallen...suck...
och som ni ser på översta bilden så befinner sig min blogghörna här just nu :-(

Behöver jag skriva något om min desperation...
eller förstår ni min frustration över att inget händer?
Jag har allting klart inne i mitt huvud hur det ska se ut,
men vart fan (ursäkta) har all action tagit vägen?!


När jag går nerför trappen möter jag
den här gamla skönheten på en av trappavsatserna...


Min mormor fick den 1969 när hon fyllde 50 år.
Den blommade flitigt varje år ända tills den flyttade hem till mig
för 12 år sedan när min mormor inte längre fanns kvar i livet.
Efter det har det inte varit någon blomning alls...
Det som är speciellt med den just nu är att i april,
samma dag som min yngsta morbror gick bort ,
såg jag dom allra första små knopparna
och den har öst på med blomfägring hela tiden sen dess!
Är det slumpen eller är det något annat som gjorde att det hände just i år...?

14 kommentarer:

Nettan sa...

*Haha*...förstår din frustration, visst blir man mer än PMS-häxa när inget händer.

Och din blomma behövde nog bara vila, är ju rätt gammal, eller så talar den om " att livet kan va kort " ?!
Vem vet ??

Ha det gott..
Kram, Nettan

Granne med Selma sa...

men du... vilken potential bilderna visar! både på gott och ont. Det gör ju att man blir ÄNNU mer frustrerad när ingenting händer...
Kanske man inte kan tro det om du ibland läser inne hos mig - men hos oss står det också still i perioder. sen blir det ett ryck (speciellt inför något väntat besök från någon som inte kommer så ofta ;-)...

Syster brukar ibland säga: Jag skulle bli stöllig om jag var tvungen att bo i ett sådant byggkaos år ut och år in...
fast då är det skönt att kunna njuta av ett litet hörn av det stora huset som faktiskt ÄR färdigt. Tycker Mamma Mu är en sån härlig barnboksfigur. Hon hade en gång städat i ladugården när Kråkan kom inflaxande och började klaga på allt hon missat i sin städning. Då säger Mamma Mu:
Men hörredu Kråkan. Kan du inte titta på alla saker jag HAR gjort istället för alla saker jag INTE gjort!
Ligger en del i det.
Keep up the good work!
Kram Sussie

Dubbelörn sa...

Nu har fotografen varit framme o det är precis som med fotandet "åt andra hållet". Man väljer det man vill visa *asg*. Lovar att om du vänder kameran o kikar in i andra rum så finns det ändå några hörn som ser faktiskt riktigt hyfsade ut *gapskratt*.

Men det där med action är det dåligt med här också. Fullt med projekt men ingen fart alls, inte ens styrfart *fniss*.

Men tror blomman ska ses som ett tecken. Det finns ett ljus i tunneln ;)

Kramar vännen

Solsjö - Under en vind sa...

Ibland behöver man pausa för att hämta ny kraft att fortsätta!

DEt kommer att bli toppen! Vilken fin blomma!

Ha det gott, kramar!

Anonym sa...

Vad då "alla andra har så fina bilder" - vad är din vackra blombild då, kattskit?! Den är underbar och räcker så bra så. Du skämmer ju bort oss med vackra bilder jämt och ständigt, så om det är torka hos er just nu och du "bara" visar EN bild - det dör vi inte av! Jag lovar! Och som andra redan uttryckt - vänd dig om och se det som ni redan gjort och är nöjda med. Det är mycket nu för din del, många förändringar, så ta några djupa andetag och ta hand om dig själv först och främst. Då kommer lust och ork tillbaka. Kramar i massor från Klara som åter bitit av en tand + blivit "humlad".

Diverselådan! sa...

Man kan inte ha det piffigt och perfekt in i minsta hörn. Jag känner mig riktigt hemma när jag ser dina bilder. Tror också att man måste ha perioder då man inte gör så mycket, för att få nya tag. Sätt dig du bekvämt och bläddra i en inredningstidning, ta en kopp kaffe/te eller ett glas vin (eller två) och titta upp ibland på din blomma.
Kram!

Susanne sa...

Åh vad jag känner igen det här med PMS häxan och frustration över saknad action. Vårt sovrum ser ut som en container/varulager som det har råkat hamna ett antal sängar i. Men som den observanta person jag är ser jag att du verkar ha en fin gammal låda med, ja kan det möjligen vara lite likörer el dylikt? Detta kan man stärka sig med.
Vi hade goda vänner på middag igår kväll. Hela huset fullt med folk, stor som små.
Idag hoppas vi på att detta ska ha gett oss lite action. :-)
Härlig blogg du har!
Må så gott!
//Susanne

Dalatorpet sa...

ja en del snickrande blir det som vi får göra själva men mest små saker invändigt... bara hoppas tiden räcker till suck saker har en tendens att dra ut på tiden :-)

Radhusdrömmar sa...

Känner så igen det där med frustrationen över att inget händer..... har samma känsla och väldigt ofta!
Man vill så mycket.

Kul med blomman ! :-)

Ha det så gott!

Kram Johanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!

Det kommer ju att bli sååå fint! Allt har sin tid du vet! ;)

Den där blomman är ju helt otrolig! 1969! Inte dåligt! jag sitter här och är kanonimponerad!

Du, ursökta,men jag läste min kommentar till ditt förra inlägg. Pinsamt, men jag känenr att jag måste säga det. Givetvis skulle jag och KOLLA hörseln. Inte det andra jag skrev. :/
Ha överseende med mitt slarv vid tangentbordet kära du!
Bara lite dumt när det blir ord det inte borde.

Kram på dig, och ha en fin helg!

Hanna

NICOLINAS BONING sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elzie sa...

Hallå där! Jaså, har du lyckats tröka in en torkställning i hallen också (gapskratt!!). Du får lära dig själv och din kära make att man gör en sak klar innan man börjar på en ny (fniss!!).
Hoppas ni får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

stina sa...

Åh vad härligt att se lite kaos bilder....fast jag förstår att det är frustrerande! Men snart kan du säkert använda dom här bilderna som före -efter bilder!
Otroligt vacker blomma ! Tänk att den tog så lång tid på sig att blomma om?!
Kram Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Vad jag känner igen mig i det du skrev i förra inlägget. Man blir så nere vissa dagar. Sedan när det inte händer något så bli man ju ännu mer frustrerad. Väntar tålmodigt på min altan, men det enda som hänt är att allt material ligger hemma på gården, inget mer. Din hall kommer att bli jättefin när det blir klart. Tänk att blomman började blomma så precis. Ibland behöver de ju väldigt lång tid för att liksom finna sig tillrätta.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis