lördag 23 augusti 2008

Härligt väder :-)

Vilken härlig solig sensommar dag det har varit idag!
Jag har målat en del panelbrädor ute,
plockat MASSOR med äckliga svampar från gräsmattan
...vill ju inte ha hackad svamp efter att
gräsklipparen har gått över dom...
grillat middagsköttet ute,
och börjat med ett projekt i trädgården
så nu hoppas jag verkligen att väderprognosen
för morgondagen stämmer!!!
Dom har nämligen sagt
UPPEHÅLL och SOLSKEN även i morgon :-)

Så här ser det ut nu ikväll från övervåningen.
Jag tycker inte om att sitta så öppet på gräsmattan
så nu har jag tagit gamla rostiga resårmadrasser
...en är redan där och en till är på g i morgon...
till vad?

Ja, det kan jag förhoppningsvis visa i nästa inlägg ;-)
(Klicka på bilden så blir den större.)
Tack alla ni som är in till mig och hälsar på:-)
Och ännu mera tack för alla kommentarer
...som jag är dålig på att återgälda...
ska bli bättre på att sitta ner, ta det lite lugnare
och besvara dom!
Som det är nu så sätter jag mig framför datorn,
går in till en som har lämnat kommentar,
menar att jag ska svara...
men vad gör jag istället?!
Jo, jag börjar klicka vidare
och vidare och vidare och...
till slut har jag ingen aning om vart jag har börjat
och tiden har flygit iväg så tyvärr
bidde det inte en enda kommentar skriven!!!
Näe, det här duger inte,
nu får jag baske mig strukturera upp mitt bloggande lite ;-)
Ha en fortsatt skön helg!!!

7 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Du har ju gjort helt rätt idag som varit ute i solen. Hoppas också att det blir sol i morgon för jag har massor att göra där också. Tror nog att jag kan lista ut vad du håller på med ochjag tror att det blir helläckert. Kul idé att använda gamla resårmadrasser.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Hagbacken sa...

Hej Birgitta! Tack för din kommentar! Vad skönt att höra att det är fler än jag som TÄNKER kommentaera osv, men så klickar man sig vidare som du säger...så blir jag att ligga efter och får dåligt samvete för de jag inte hinner med!

Eran tomt ser underbar ut..och jag ska säga dig att om jag hade en katt så skulle det få vara värt den förlusten på små pippisar (tyvärr)...antar det är naturens gång...älskar katter och skulle haft MINST en för längesen om inte sonen och dottern var allergiska mot dem...det är därför vi nu ska försöka med Milton som ska vara allergivänlig,....och oss två emellan..är inte spec religiös, men ber till gud nu om att vi ska kunna behålla honom!

Eran hall blir såå fin...tapeten är verkligen underbar!

Trevlig söndag till dig med!

Kram Linda

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Visst är det härligt när vi får njuta av lite sol och värme så här på sensommaren! Det har ju varit mest regn dom senaste veckorna :(

Ska bli spännande att se vad det är projekt du har börjat med där ute i trädgården :)

Kramar
Flisan.

Anonym sa...

SOL?!? Nä, nu blir jag alldeles grön i nyllet av avund! Vi åkte hem från vagnen idag pga hällregn. Vi är såååå trötta på regnandet nu...
Din halltapet är bara så ljuvlig! Vill ha jag också + någon som sätter upp den förståss för det är inget mitt humör klarar av. ;)

Ska alltså bli liten mysvägg med klematis? Rosor? som avskiljare vid uteplatsen? Spännande!
Nä nu ska jag kika på "Get Carter" med Stallone. Kramar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh? Ska bli spännande att se vad du hittar på:)

Kram Annica

Lilla Blanka sa...

Hej Birgitta!

Ja visst har det varit skönt ute idag..! Vi har passat på att klippa häcken och buskar..

Hmm vad har du på G nu? Sängar ute?

Hihi jag känner igen det där..man klickar in på en blogg o ser nåt intressanto hoppar vidare till nästa..o nästa..o nästa :)

Kraaaam vännen!
Mia

Elzie sa...

Du milde. Gubben skulle bli galen om jag släpade ut rostiga resårmadrasser på gräsmattan *s*. Så är det att vara gift med en bilplåtslagare - inget rost här inte!!!
Hoppas du får en bra vecka, vännen.
Kram Elzie

Men till lite köksarbete ska jag nog kunna övertala honom!!