lördag 16 augusti 2008

Logiskt?!

Jag har hittat mina krokar :-)

Ser ni den lilla blå kartongen på översta hyllan i bohyllan?
Jag har ingen aning om hur jag tänkte den gången
jag stoppade in dom i den väldoftande ljuskartongen!!!
Det kan vara så att kartongen doftade
underbart ljuvligt gott av "Snöbär"
och att jag tyckte att det var synd
att slänga den...
och om man ska spara på en kartong
så kan man lika gärna använda den till
något nyttigt samtidigt...
alltså stoppade jag den full med
gamla krokar så att jag skulle veta vart dom var!
LOGISKT?!
NJAAÄÄÄJ...
kan jag väl inte direkt påstå utan att ljuga ;-)

Här är dom iaf...
inte alldeles perfekta,
men dom är gamla
och har varit i huset
från första början,
så här får dom stanna :-)

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att du hittade dem. Där hade jag aldrig letat. Trott det varit ljus. Synd att du inte var dit när du var till Sundborn. Hoppas kunna visa lite mer bilder som min rektor tagit.

Kramis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Haha, vilket bra ställe! :-)

Ja du, jag förstår att du vart lite fundersam. Jag hade nog också tänkt på en sådan verktygslåda som du om någon annan sagt det. Men nu råkade ju jag veta att det varit en verktygslåda, den där kistan som jag köpt... Hihi, det var nog lite fel av mig att kalla den det iaf.
Ska ta och kolla upp måtten på den sen... Påminn mig om jag glömmer, för jag är tankspridd!

Tack för den om kläderna, men de var inte nya. Det gick dåligt på min shoppingtur igår, men fick med mig ett par jeans (annan modell än vad jag skulle ha) och så fick jag med mig en polotröja. En svart. haha, hopplöst! När man ska ha finns det ju inget man gillar!!! Nä, tacka vet jag loppis. Då hittar jag alltid något.

Ha det så gott nu, och det var skoj att träffa dig!
Haha, men tänk att jag undrade om du inte varit blondin... jag borde skämmas. Speciellt eftersom jag kände igen dig i övrigt från bilden. Jaja, senil i förtid kanske?

Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

OBS!!! Jag menar inte att jag alltid hittar bra kläder på loppis!!! Knappast att jag gör! Men andra saker alltså!

och den där spegeln på loppisen har jag missat. Lär ta mig dit och kolla!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Sådana där bra ställen har vi nog alla haft...min man är expert på att lägga saker på bra ställen och sedan dyker de inte upp förrän år senare;)

Jag tyckte dina krokar var riktigt fina:)

Kram Annica

Dalatorpet sa...

tänk att man alltid tycker man lägger saker på ett kanon ställe för att sen virra runt i timmar ö leta... Varför gör man alltid så ?

S o F sa...

Känner igen precis!

Brukar tänka - jag lägger det här, det är ju logiskt, så jag säkert hittar det när jag behöver.

Och....

Nä, skulle inte tro det.

Skönt att man inte är ensam med sina minnesproblem.

Kram!

Anonym sa...

Så härligt att läsa hur energiskt
du tar dig an arbetet det smittar av sig så nu sitter jag här och spritter men vet inte vad jag ska ta mig an!! Så fina grindarna blev!
Kram Ulla

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

*fnissar* Visst är det väl hur logiskt som heeeeelst att stoppa in krokarna där ;)
Nåväl, nu är dom återfunna och kan pryda Ert hus :)

Kramar
Flisan.

Maria sa...

Ibland så är jag sådär ologiskt också...och så blir jag så irriterad på mig själv för att jag bara NÄSTAN vet var jag har grejerna...jag kan bara inte komma på det.

Lotta sa...

Helt underbara gamla krokar, vilket tur att du fann dom! Visst är man konstig ibland när man väljer ställen att stoppa undan saker på!

Ha det gott!
Kram
Lotta