torsdag 21 augusti 2008

Nacksnusningsstrategin lyckades ;-)

Hatthyllan monterades ihop
och skruvades upp på väggen
i går kvälls :-)



På den här bilden syns det hur mönstret glänser!
Jag hittade en "hattpinne" från en gammal hylla,
precis när allt var färdigskruvat NATURLIGTVIS,
men efter att den har blivit vit
...den oxå...
ska den bli pricken över i på hyllan :-)


Om ni ska titta vidare i inlägget
så måste ni lova att blunda för den hemska färgen
som är på panel och dörrar i hallen!!!
Här ser man hur liten den lilla farstun är,
men den är snygg iaf :-)
Jag har inte piffat eller donat där ännu,
för golvet är inte färdigmålat
och jag känner mig något missmodig
över tillståndet på det efter första strykningen :-(
Skam den som ger sig,
så det blir till att gå ner på knä IGEN...
och slita med sandpapperet ytterligare en omgång
för nu ska det sträva (som jag tyckte var väck) bort!


Nacksnusningsstrategin?!

Det var ju den jag berättade om i förra inlägget ;-)

27 kommentarer:

Josefin Brorhed sa...

tapeten var jätte snygg, va kul att den inte kostade så mycket också! :)

Dubbelörn sa...

Gillar det där blanka i din tapet. Vi har en tapet som heter Soft & Shimmer som är på samma sätt o jag älskar den!

Vår hall ligger också på renoveringslistan, men tämligen långt nere tyvärr. Känns som badrum o kök är mer angeläget ;).

Kramar

Vardagstugg sa...

Vad fint det blev! Tapeten var jättefin tycker jag.

Tror jag måste prova "nacksnusningsstrategin" den verkar ju funka utmärkt ;-) Undra omden fungerar på dammsugning och fönsterputsning också ...

Annelie

S o F sa...

Säger det igen - det har blivit supersnyggt!

Tapeten är så fin så fin och det blev ju riktigt bra med hatthyllan.

Nacksnusningsstrategin... Ja man får se till att ligga på lite plus ibland.

Varma hälsningar!

Sara sa...

Har precis hittat hit via Inrega och vilken jättemysig blogg du har :)
Och superfin hatthylla.
Ses //Z

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vita hjärtan sa...

Hej!

Det blev jättefint, tapeten är ju bara helt underbar!!!

Kram Annemari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fin hylla! Passade superbra med den fina tapeten till också...
Kram
Marie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Birgitta!

Men åh så härligt du får det i din hall...

Hatthyllan...me like:)

Kram
Annica

Viola sa...

Hejsan, vilken blog jag hittat idag, din! Den är så inbjudande med olika projekt, vilka vackra tapeter. Här måste jag bara in och kika i fortsättningen, kram Viola

Monika sa...

Dra på trisser så snyggt det blev! Man kan säga att din hall är liten men naggande go! :o)

Ha det bäst!

Kram

Monika

Lotta sa...

Superfint! Vilken underbar tapet! Förstår att du är helnöjd.

Ha det gott!
Kram
Lotta

Ps Ska använda mig av nacksnusningsstrategin när jag vill ha gjort något här hemma!!!

Stina sa...

Men vad fint det blir...snusa lite till på "gubben" så kanske han går ner på knä och slipar golvet också :))

Kram Stina

Anonym sa...

Vilken fin tapet till hallen.
Jag blev lit sugen på det slingmönstret.Tänk att gravera det på dörrfönstret mellan hallarna.
Bara enda slinga mitt på glaset !!
Fint är det redan nu ialla fall med den vita hatthyllan.Har mannen
en tjusig hatt att placera där ?
Kram från Skåne

Levindas Värld sa...

Vilken fin tapet du har där i hallen och hatthyllan passar perfekt, snyggt!!

Hihi, du kan tricken du för att få karln att göra som du vill :)

Kram

Sallys hus sa...

Hej lilla vän!

Va härligt att du är på banan igen!!!
Jag har ju missat hundra inlägg.....
Jag har haft så dåligt samvete för att jag inte skrivit till dig sedan du skrev till mig sist...du verkade så ledsen och uppgiven då......jag har tänkt på dig så mycket och skulle ha skrivit vid flera tillfällen...suck...just nu räcker tiden vist inte alls till...:(
Jag har ju dessutom dragits med en förkylning över en vecka nu så jag är så nedrans trött.....inte blir det bättre av att jag inte har ro att vila heller....suck....

Vad duktig du är!!! Fixar o donar o står i...
Den där tapeten var ju helt uuunderbar. Skyltenn till källaren blev ju hur fin som helst och rosentyget i köket ser misstänkt likt ett av mina tyger som aldrig blir till kuddar o dukar.....nu blev jag ju ännu mer sugen....suck...
Jag är så glad att du fått tillbaka blogglusten för jag älskar att läsa här hos dig...;)
Du har en förmåga att skriva så där så man bara ler och inser att det finns fler än jag som är helknasiga....;)
Ta hand om dig vännen!
Kram katarina

Sallys hus sa...

Glömde ju....fniss...
Mannen....han sa inte så mycket men han blev lite sur...tycker vi har nog med projekt...han vägrar hjälpa till men visade mig hur en kofot funkar.......hihi...
Himmel så skoj det var......en halvvägg är nu blottad och det är härlig och hel pärlspont...;)
Kram

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har... Vill tipsa om en underbar webbutik: http://www.byvalentin.se

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Listigt, kära du, listigt ;)

Vilken fin tapet!!

Ha en riktigt skön helg! Och snusa på *ler*

Kramar
Flisan.

Willewira sa...

Nacksnusning.. jaha, det är så man ska göra!!
Tänk här har jag gått i snart 13 år och inte fattat!! Nävars, riktigt så farligt är det inte, men lite nya tips kan vara bra att ha på lut...

Mycket fin tapet!! Jag blev lite kär i den, faktiskt! Det blir nog en tur till Rusta...

Gillar hyllan sååå mycket! Hattknoppen kommer verkligen bli pricken över i:t!

Källarskylten är det väl inget fel på??
Ett tips är att spä den grå färgen med lite vatten och pensla över hela skylten sedan snabbt ta en handduk och torka av den. Då hamnar den grå färgen i alla små skrymslen och vrår, men bokstäverna är fortfarande vita.
Är man inte nöjd med resultatet så brukar det gå att skölja av resterande färg och sedan börja om igen. Ofta lägger sig färgen lite mer naturligt när man gör på detta viset än t ex använder en pensel för att lägga på annan färg.

Hoppas du förstod min beskrivning, om inte - strunta i den!!

Hur som helst har farstun blivit superfin!!
Ha en skön helg!
Kram Willewira

Elzie sa...

Det blir ju jättefint. Och sån fin hylla. Mysigt att göra om. Måtte jag få med mig herrn i huset så att vi kan göra om köket i höst (i alla fall!!).
Hoppas du har det bra och hälsa till guben.
Kram Elzie

Karin Krut sa...

Guuuud vilken fin hylla... måste nog blåsa i någon nacke i kväll ;)Det blev helt kanon :)
Ha en skön helg
Kram karin

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju så fint i din farstu. Vilken tur att nacksnusningsstrategin fungerade. Får nog ta och prova den jag också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Levindas Värld sa...

Go´kväll!!

Nja, jag vet inte om snöret luktar oljigt, men det luktar iaf lite...typ...gammalt om det...hihi!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

här har det hänt en hel del sen jag var här sist....så fint det blir!

gillar tapeten...skulle kunna tänka mig den i vårt tv-rum.måste dit å kika...hihihiih.rusta har många snygga tapeter.
härligt med dubbeldörrar.underbara krokar osv....

kram nilla

Dalatorpet sa...

Super fint!!!! :-) Det finns fler bra grundantaganden som är underbara och vi alla skulle må så mkt bättre om vi kände efter och insåg att vi förtjänar att leva med den lyckan :-)

Brunkullan sa...

Oj så fint det blev! Är tapeten grå, rosa eller lila? Svårt att se på bild, och tycker det skiftar mellan dina bilder också.
Skulle kunna tänka mig den i vårt sovrum här hemma beroende på vilken nyans den har i verkligheten:)

Susanne