tisdag 15 november 2011

Mikaela Willers

Jag fick en del pengar i present
när jag fyllde år för någon månad sedan,
och jag fick bestämma alldeles själv
vad jag skulle göra med dom.

Äntligen (efter 3 års småförälskelse
som nu har slagit ut i full blom)
bidde det ett par,
...hrmhrm... tre stycken
barockljusstakar från
Mikaela Willers!






Jag skulle egentligen ha två stycken,
men när jag kom in i hennes
butik & verkstad
i Vikarbyn strax utanför Rättvik
hade hon en avdelning med
"inte fullt så perfekta" grejer
till ungefär halva priset...

och där stod den perfekt gråa staken
till det absoluta toppenpriset
50 svenska riksdaler
och det är klart som korvspad att
den hamnade i min famn direkt!!!

Ni som vet vad dom kostar
till ordinarie pris
förstår väl vilket kanonfynd
det var, eller hur ?!





OK, den är lite limmad i halsen,
men om jag inte stirrar mig blind på den
så ser jag inte det tunna strecket...
dessutom är det ju mörkt för det mesta
den här tiden på året,
och till sommaren har jag nog
helt förträngt lagningen ;-)





Jag ångrar mig litelitegrann
att jag inte köpte en mörkröd
...suck...
men man kan inte få allt,
utan det gäller att prioritera...

alltså blev det 2 st vita
och en grå på så gott som köpet,
och jag är såååå nöjd så :-)

4 kommentarer:

Elzie sa...

Det förstår jag mycket väl. Gud vilka snygga "stakar". Hade gjort sig fint här hemma också (hm!). Lär nog aldrig bli är jag rädd, haha. Men drömma kan man ju!

Nu är jag ledig en dag och det ska bli skönt. Gubben är visst "ledig" han också efter två dagars jobb. Fy sjutton att ha det så här säger jag bara.

Hoppas ni har det bättre däruppe.
Kram Elzie

Ett Vitare Hem sa...

Åh helt underbara stakar!!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

KaosHouse sa...

Hej!
Men, vilka fina ljusstakar - och dina egengjorda lampor är ju så söta!! :)
Du skulle bara veta hur mkt jag också längtar efter att "bara prova" lite. Är inte riiiktigt där än. Blir inte samma fina effekt att "prova" mitt i sågspån och gipsskivor! ;D

Ullis/Leva på landet sa...

Men vilket fynd du gjorde som bara behövde betala 50:-. Tror att det är lätt att förtränga den lilla limningen. Händer en hel del hemma hos dig ser jag. Står desto mer still här.....
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis