torsdag 10 november 2011

Mera nytt...

i badrummet.

Vi har haft den här gamla "elgrejen"
i över 1 år (har 3 st små åxå)
och nu ÄNTLIGEN
har den kommit på plats!

Här kan vi snacka om stordåd ;-)




Passar alldeles utmärkt som
handdukshängare
på stolpen i badrummet.




Jag har även bytt ut tavlan där inne.

Vart den andra som vi hade där hamnade
visar jag en annan gång,
måste ju spika upp den först ;-)




Ett par av mormors bröder tvättade av sig
i Nässjön någon gång på 40-talet tror jag.

Det var säkert efter en lång och svettig dag
ute på slåtterängarna
som det var skönt med ett svalkande dopp.

Det är alldeles i närheten av badstället
som vi ska sätta upp vår lilla stugan
nästa sommar,
och när jag tittar på bilden
så känner jag nästan
hur härligt mjukt och kallt vattnet är...
hoppas ni förstår hur jag menar ;-)




Tack för kommentarerna som jag får trots att
jag själv är så dålig på att ge mig till känna
när jag kikar runt hos er!

1 kommentar:

Elzie sa...

Blev ju nästan chockad när man får se nudistbilder härinne, hahahaha! Kul med gamla foton dock. Och perfekt hållare för handduken där, nära och bra att ha intill badkaret.
Kommer inte ihåg om du frågade något i din kommentar (minnet du vet!!!), men vet att du skrev om halka i alla fall. Tack och lov har vi inte haft nån halka här än i år. Är ju så säreget konstigt väder så det är otäckt på det hållet istället. Men så här års förra året började första snön dala ner och jag hoppas verkligen vi slipper det i år. Snön är vacker, men jag vill inte ha den på vägarna, haha.
Vi har varit hemma hos Ingvars syster och svåger nu en runda, han är ju hemma igen p g a arbetsbrist (tycker man börjar känna igen det där!). Dom är också intresserade av arbetet med släktforskningen.
Ha en finfin helg och hälsa till kära P.
Kram Elzie