söndag 6 november 2011

Bohemian Rapsody, Tarkett...

och Anna ska flytta in i vårt sovrum v.47,och jag är sååååå förväntansfull :-)

Tapeten föll vi båda för direkt vi såg den i annonsbladet från färgaffärren!






Den är lite småtuff, men ändå "ljuvlig",
och så är det "mina" färger, grått och lila,
I like a lot!!!

Grannfrun antydde GAMMELROSA, men då drog jag efter andan, spände ögonen i henne och sa klart och tydligt att: -"Det där hörde jag minsann inte!".

Gammelrosa är liksom inte riktigt min färg ...fniss...och inte vinrött heller,så alltså går tapeten fortfarande i olika nyanser av lila i mina ögon, men visst en liiiiten, liiiiten svag dragning åt dom andra nyanserna kan jag väl hålla med om lite grann ;-)


Det var likadant med golvet. Vi blev överens på en gång, Älsklingen och jag, och det händer absolut inte varje gång vi ska välja något tillsammans.




Direkt innanför dörren stod det där på en pall och väntade på oss!

Mörkgrått eller ljussvart, HELT PERFEKT,
så självklart fick det följa med hem :-)



Plafonden ANNA är ytterligare en lampförälskelse
... Älsklingen börjar tycka att det
räcker snart med såna...
men 60 eller 80 cm, that´s the question just nu ;-)




Det lutar åt 80...
eller 60...
nej vänta...
JAG VET INTE!!!!

Vi har halvhögt i tak och rummet är 25 kvadrat...
tänk om 80 cm ser ut som
en jättestor halvtömd ballong,
eller om 60 cm blir som
en liten prick
där uppe?

Älsklingen vet vad han vill, men jag har ändrat oss förr,
så än är inget bestämt ;-)

Eftersom vi får/har lite småont i både axlar och nackar båda två när vi gör något mindre lämpligt för/med dom musklerna (dessutom vet jag vilken lååång tid det tar när vi ska göra sånt själva, och det är snart jul och jag vill ha klart rummet innan) övertalade jag Älsklingen att vi ska utnyttja ROT-avdraget och supporta ett par företagare på orten, så nu kommer det en elektriker och drar ny el i och en snickare som fixar taket och TAKLISTERNA...tjohooo... så tapetserar vi och lägger golvet själva. Sen får vi se när golvlisterna kommer dit, men förhoppningsvis är vi på G så dom kommer dit dom ska innan det här året är slut...hoppas jag iaf...

Ja vad då, man får väl vara optimist om man vill,
eller hur?

4 kommentarer:

Elzie sa...

Ja, det ska bli intressant. Med golvlisterna alltså, haha. Ska ni ha tapeten i HELA sovrummet? Säger jag som är livrädd för för mycket färg!!! Men nu är sovrummet färdigt och det är definitivt INTE färgrikt. Men så är det inga 25 kvm heller utan ett litet ett som just innehåller säng, sängbord, stol och sekretär, haha.
I morron ska det hängas upp saker och gubben ska hjälpa mig åtminstone med en sak!
Ha det så gott och hälsa P,.
Kram Elzie

Chubby Chieque sa...

Väntar på spänning där uppe!!!

Ha! kanske lite större. Vi har nästan likadan *wink i vårt sovrum. Men lite större iaf.

Ha det så bra.
D´Nics

sussi sa...

Gud så fint det kommer bli. Nyfiken hur det blir sen. Lyx att fixa dit någon som fixar allt. Kram Sussi.

Karin Krut sa...

Helt rätt! Man ska supporta företagen på orten, gärna hela tiden och med det mesta! ;)
Golvet och tapeterna ser helt fantastiska ut och jag håller med.. mer åt det lila hållet!
Ha en skön måndagkväll
Kram Karin