söndag 30 oktober 2011

Lite nytt i...

badrummet IGEN ;-)

En ny hylla har kommit dit...



...istället för den som satt där senast...




...och före satt dom här i badrummet.


Nu för tiden är dom i matrummet
och den undre har blivit lite grundare,
och jag ser att jag har glömt att måla kanten
efter sågningen som skedde för 1 år sedan...

Nu känner jag mig nöjd
och jag tror inte att jag kommer att
byta hylla igen!

Det är 2 st loppisfyndade metallkonsoller
som har fått lite ny färg på sig.





Tidigare har jag målat dom i pastellig lila,
men det var för 15 år sedan och ett helt annat liv,
så jag tycker inte att jag ska behöva
stå till svars för det idag...fniss...

Egentligen vill jag ha dom kromade,
men vem bryr sig om sådana små detaljer
...förutom jag då förstås... ;-)

Till dom första hyllorna satt det
sådana här handdukshängare.




Sen bytte vi mot gammaldags zinkfärgade
som såg ut som elefantsnablar...
och det blev så fel
så det blev inte ett enda foto taget på
den missen inte!

Numera har vi dom här skönheterna
och det känns alldeles
lugnt i kroppen när jag ser dom.

Dvs jag behöver inte längre omedvetet leta
efter några som passar bättre
...fniss...

SKÖNT!!!



En stor glasburk med värmeljus i blandade färger,
och ett badsalt som inte används till annat än
att matcha det övriga i badrummet.




I den runda utdragbara spegeln
ser man badkaret och bänken
som tvättmaskinen står under.




Ha en toppenvecka alla som har höstlov!
P & K ni andra :-)

2 kommentarer:

Elzie sa...

Vad fint det blev. Men jag måste säga att jag blev lite förvirrad. Enligt mig så är det tre (!) olika hyllor du har där. En med hel sida också. Eller har jag fel? Du vet ju huar jag är, haha.
Ja, här har jag höstlov också. Var inte riktigt meningen att det skulle bli så, men man får ju passa på när schemat stämmer bäst. Och så passar det så bra, hihi.
Ha en riktigt fin vecka däruppe och ta det försiktigt på vägarna. Här ska det börjas arbetas i morron. Men det får du se framöver.
Kram Elzie

Elzie sa...

Hej igen! Jo, han har fått ett jobb på några mån i Braås han också där han slipar och lackar och donar. Inget långvarigt alltså men tack gode gud för att han har något. Han började gå mig på nerverna, hihi.

Jag läste det där med "skavankigt" hus nyss. Är det inte dags att ta bort det???

Hälsa du också.
Kram Elzie