söndag 23 oktober 2011

LAMPAN :-)

Den nya lampan från TINE K
är på plats sen ett par veckor tillbaka...



...och jag är riktigt nöjd med resultatet!

Det blev t.o.m bättre
än jag hade föreställt mej :-)




Allt kan ju inte gå i grått,
så det blev en gammal loppisbricka
med några "färgglada" ljus och ljuslyktor
på bordet och nya gardiner i fönstren.

Det är även lite nya kuddar i sofforna.
Några med färg i stora soffan...




...och gråa i 2:an.

IKEA har numera svankkuddar
som passar till Ektorp-serien
så det blev ett par såna
när vi var dit tidigt i höstas.





Jag har sytt ett nytt överdrag
till pallen i samma tyg som
gardinerna och kuddarna är i,
men eftersom jag inte alltid
...dvs ytterst sällan...
räknar ut hur mycket tyg
som ska införskaffas
fick jag skarva lite grann i hörnen.




Den här bilden är grå och mörk,
men man ser en stor del av rummet iaf
därför visar jag den ändå :-)




Ha det bra till nästa gång vi ses.

3 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken härlig lampa! Du är expert på att hitta armaturer du, haha. Här hänger samma, gamla lampor med år efter år. Håhå jaja! Man är nog ingen inredningsarkitekt (som om du inte visste det innan, hihi!).
Ert vardagsrum har blivit så snyggt. Man känner inte alls igen sig.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Maliva`s verden sa...

Lekkert lampe fra TK....jeg har samme skjerm i hvit og er så fornøyd. Lekkert har du det også. Så takk for titten. Klem fra Maliva

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så fint! Lampan gör sig fint i rummet!!

Kram Annica