onsdag 26 oktober 2011

Handtag

Det här är bland det första jag ser
när jag har stigit upp på morgonen
...förutsatt att jag har
satt på mej glasögonen
och att det finns
ljus på något vis i hallen.





Dörröppningen till vårt sovrum
är precis mitt emot badrummet.

Väldigt praktiskt & behändigt ;-)

Jag är trött på hur det ser ut i hallen
...och ni ser inte det värsta på bilden...
så jag målade iaf dörren
och dom små liststumparna mot golvet
för ett par månader sedan.

Alltid något
...nu är det bara 3 st dörrar kvar
och all panel
och alla lister
och väggarna som är i
fiskbensmönstrad glasfiberväv
och eldragning
och...
men vem tusan har bråttom?!




Jag hittade snygga handtag
på järnaffären i somras
som vi tyckte om båda två
till ett riktigt bra pris,
så dom fick följa med hem.

Dom är inte alls kurviga som originalen,
men dom här i funkisstil
passar ändå här hemma hos oss
tycker vi så... så fick det bli.

Bild på utsidan...




...och bild på insidan.





Vi har inget riktigt lås i badrummet...




...så vi "haspar" om oss istället.

Det har sin tjusning det med
även om färgen och träet
skavs av i en halvcirkel
när man smäller upp haspen.

Det går ju alltid att måla över igen, eller hur?





Eftersom jag är mörkrädd,
så är det perfekt med ett lås
som är odyrkbart
OM det nu skulle behövas
ett gömställe ;-)




Ha en bra fortsättning på veckan,
snart är det helg igen...

sovmorgnar och alldeles oplanerad :-)

1 kommentar:

Elzie sa...

Riktigt fin dörr och handtaget gillade jag väldigt mycket. Vi köpte ju nya handtag för 10 år sen ungefär men vi valde "guldiga" då. Något jag inte hade valt idag.
Nu hoppas jag den här kommentaren kommer fram. Har inte gått att lämna kommentar innan.
Ha det så gott och slit inte ihjäl dig med målning, haha.
Kram Elzie