söndag 16 oktober 2011

50 år!!!

Då är man numera
en lagom rund kvinna
i sina bästa år ;-)

Lagom rund...
PYTTSAN!!!
...men jag har iaf fyllt 50 år
och det gick bra det med,
även om jag hade mina tvivel
månaderna innan!




Jag behövde inte göra någonting
innan middagen med nära & kära!

Tur det för jag blev verkligen dunderförkyld
på torsdagförmiddag innan födelsedagen.

Vi hade festligheterna i mamsens bagarstuga
som är alldeles perfekt för såna tillfällen :-)

Mamsen & sonalyckan
kånkade och bar
bord, stolar, tallrikar osv, glas, bestick.

Familjens prinsessor dekorerade så fint med
pärlemorballonger i favvofärgen LILA,
ljus, servetter, glitterstenar...



...t.o.m Älsklingen hade
matchande skjorta och slips på sig :-)




Cateringen stod min kanonduktiga
svägerska Annika för,
så inte ens maten behövde jag tilllaga :-)

Tyvärr blev det inga kort tagna
på allt gottit som fanns på bordet,
men alla blev mätta & belåtna.

Jag hade önskat mig ett
Lilla Lisa halsband
i svart blankt material,
...ABSOLUT INTE
TRANSPARANT SVART...
lång kedja och med ordet
"Dalkulla" inristat.





Det höll tydligen på att bli fel iaf,
men någon redde ut det i sista stund ;-)

Jag tror det var mamsen som ordnade till det,
men jag ska forska lite mer i den historien
när jag har blivit kvitt förkylningen
som sitter i ännu.

En annan önskepresent som har funnits
på önskelistan i flera år
är den här underbara lampan
NIGHT FLY.

140 cm lång
och alldeles underbar
där den hänger i trappavsatsen...




...och lyser upp tillvaron för oss
så väl på insidan...



... som på utsidan :-)




Den består av massor av tygblommor
som är fastklistrade på nylontrådar,
och är en "poetisk lampa"
enligt beskrivningen som följde med...





det ni, är inte illa det inte ;-)





Tack alla ni som var med och gjorde kvällen
till en varm och mysig tillställning,
och tack för all hjälp som jag fick!
Utan den hade jag ställt in alltihop
när jag blev så dålig pga
Älsklingens hostande och nysande på mig
i sängen på nätterna :-)

Första meningen i inlägget är
en liten förvrängning av
"Karlsson på takets"
presentation av sig själv,
men det förstod ni väl, eller hur? ;-)

Jag verkligen avskyr att vara med på kort,
men just nu känner jag mig både modig & stark
så bilden av mig är med i det här inlägget just nu,
vi får se om/när jag tar bort den...

9 kommentarer:

sussi sa...

hipp hipp hurra på dig. Vilka fina presenter. Ja lampan har jag sett och den lyser jätte fint. ha det så bra kram Sussi. Gillar din trapp. Men föresten vad ska du göra när det blir advent??? DET ÄR SÅ FINT NÄR DU HAR DIN STORA JUL STJÄRNA I FÖNSTRET. Kramis.

Hem och Harmoni Marie sa...

Stort grattis! Låter som en härlig födelsedag (förutom förkylningen då)...

Ha det fint!
Kram Marie

Dubbelörn sa...

Varmaste grattiskramarna till dig. även om de är lite försenade.

Vilken underbar dag, allt fixat o klart. En dröm! Är också en aningens avis på Firefly... den är så vacker! Men har nog ingen bra plats här hos mig o därför är jag extraglad för din present. Hos dig hänger den helt perfekt! :D

Stor kram

Elzie sa...

Nej men gumman har du fyllt år??? Ett JÄTTESTORT grattis i efterskott. Och vilken fest dom lyckats få till. Så läckra ballonger.
Sen fick du ju så fina presenter också. Den där lampan var för läcker och halsbandet också.
Hoppas du har piggnat till lite nu från den där förkylningen.
Hälsa P och ha det så gott.
Kram Elzie

♥ Pia... sa...

Nää men du.. femtio år ..stort grattis.. och du verkar vara en trevlig prick..tja att fylla år och att vara med på bild.. är inte nåt jag gillar..men jag har tillochmed fyllt livet med fyra år i raden efter femtio.. åå snart ett år till!! någa inte förn i feb:).. väldigt fina presenter.. och den där lampan var vacker..rent poetisk:).. ha det gött...och hoppas du blir kvitt förkylningen snart.. kram..Pia

Det vita dårhuset sa...

Men du är ju sååå fin!!! Grattis Grattis Grattis min vän :)!!

Kramar Erika

Klara sa...

Grattis i efterskott! Vilken underbar lampa du fick!

Elzie sa...

Hej du!
Jo, jag slängde faktiskt kakan. Som visserligen var god, men jag blev så jäkla besviken när det blev som det blev. Ska gärna baka själva kakan igen, men aldrig mer den glasyren, haha. Kan upplysa om att tigerkakan jag bakade också var väldigt omtyckt.

Här är det hängigt ikväll. Vet inte om det är nån förkylning som är i kroppen och inte vill bryta ut. Känner mig trött, frusen och huvet känns som det vore lite för litet för innehållet, om du förstår hur jag menar? Men det går väl över snart. Tror jag ska ta lite glögg ikväll och värma mig med.

Hoppas ni har bättre väder däruppe i Dalom. Här är det riktigt höstrusk med regn och blåst. Dom varnade t o m för halka i morron bitti. Kul, kul att köra till kursen då!!

Ha det så gott och hälsa.
Kram Elzie

PS! Är faktiskt riktigt avis på din fina lampa. Även om jag vet att vi inte har höjden inne för en dylik skapelse, haha.

KaosHouse sa...

Stooooort Grattis i efterskott - både till dig och för den jättefina lampan!!
Blev helt förälskad i den! Tyvärr tror (VET) jag att även våra katter skulle bli som tokiga i den... ;)