söndag 2 januari 2011

GOD FORTSÄTTNING...

på det nya året önskar jag alla
som fortfarande kikar in till mig!

En liten glimt av den gamla plastgranen
som står ute på den inglasade balkongen
och lyser upp den mörka baksidan av huset.




Om jag vänder mig om från där jag tog bilden
så ser man in i det nya matrummet...
som inte riktigt är färdigt ännu.

Ni får tänka er det hemska golvet
grårutigt som i hallen istället...
och så ska det tas bort en gammal dörrkarm
och in med en ny hel och fin istället,
ja visst ja...hrmhrm...
nya foder runt båda dörröppningarna åxå
åsså lite vit färg på dom så är allt klart därinne :-)




I det mörka hörnet till höger står en väldigt ostadig stol
...ska limma den sen...
och på hyllorna har jag korgar med lite av varje i
tex servetter, värmeljus mm,
och en stor glasburk med vinkorkar i.

Jag har fått frågan vad jag ska med dom till
...skratt...
ja, inte vet jag, men jag spar dom så länge iaf ;-)




Om jag ställer mig i samma hörn som stolen
och vänder mig om så ser det ut så här...

dörröppningen till vänster är in till vardagsrummet
och till höger precis utanför bilden
är öppningen till serveringsgången och köket.





Den är inte så stor vårt matrum,
men det räcker till åt oss...
och om vi vinner på Lotto,
eller Älsklingen tar ett eget initiativ
...ja vad då,under har skett förr ;-) ...
så gör vi en stor öppning till vardagsrummet.




Kram till er alla
tills nästa gång vi ses!

6 kommentarer:

Beas sa...

Jag tycker du ska vara nöjd med det du har. Du behöver verkligen inte ursäkta dig, inte för dig själv, för mig eller någon annan.

Det ser ut som en varm hand lagts över helheten, det är det viktigaste. Hemmamyset! Det kan man ha även med brunt plastgolv, laminatluckor och plastblommor med.

Ett UNDERBART gott nytt år önskar jag dig!

Kram Bea

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mysigt!!
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Anonym sa...

Så fint det är i nya matrummet och så önskar jag ett fortsatt Gott Nytt InredningsÅR. Ni kanske inte behöver ligga i för 100% utan ta det lugnare !!
Kram Ulla i Skåne

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket fint matrum! Jag gillar ju golvet som det är men det är jag det ;0)... Vackert så det förslår med granen på den inglasade balkongen... Drömmer själv om en inglasad veranda. Får se om mannen har förstått mina pikar och svepande ögonfransar. ;0)

Kram/ Anna

linnea-maria sa...

Jag är verkligen överväldigad över energin ni har. Jag har lovat mig själv att i år, ja då ska jag banne mig ta itu med saker; huset och trädgården. Jag har ju ett badrum på övervåningen att renovera! Lycka till med allt ni företar er under året! Kram /Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Då är ni igång igen med era projekt;) Gillar ditt matrum, och med målat golv blir det ju kanon. Här hemma skulle vi också behöva fixa en del och vi får väl se om maken kan få lite energi till det;)
Kramar Ullis