söndag 12 december 2010

Delat på mitten

Jag har förmått Älsklingen att
såga itu ett gammalt loppisbord på mitten :-)




Ska jag vara ärlig
...och det ska man väl...
så var det inte bara det han skulle göra
...hrmhrm...
även fönsterbrädan skulle liksom tas bort.

Vårt hus är GEDIGET byggt
...lite överdrivet ordentligt gjort faktiskt...
så det var inte bara att
skruva ur skruvarna ur konsollerna
som jag hade förklarat för honom när han var
ytterst tveksam till min briljanta idé,
men efter en hel del svettdroppar i bl a pannan,
en genomgång av alla svordomar han kan
...och några till som jag bistod honom med,
man är väl en stöttande hustru...fniss...
så sitter bordet äntligen där det ska,
under fönstret, mellan bokhyllorna
och jag är såååå nöjd :-)




Jag började med vit färg på bordet,
men eftersom det bulliga elementet är vitt
så försvann dom liksom in i varandra!

Det blev en snabb tur till färgaffären
för att införskaffa en burk med Edit,
dvs en av favoritnyanserna
i den gråa färgskalan,
och nu känns det bättre.





Det ska borras några hål så att
den varma luften kan komma upp
och inte stannar under bordsskivan,
men vi gör det sen...fniss...
att det ska var så svårt att göra klart en sak
innan jag är igång med nästa grej ;-)




Om nu någon undrar hur bordet kan stå på bara 2 ben,
så sitter dom gamla konsollerna till fönsterbrädan
kvar på väggen och skivan är fastskruvad i dom
...fiffigt va, då behövde han inte uslas med dom iaf ;-)

Ha det bra till nästa gång vi ses!

12 kommentarer:

Små steg till ett enklare liv sa...

...Och så får det plats med så mycket mer vackra saker att titta på!!!Så fint så! Du har gröna fingrar Du! Och en snäll gubbe!!! ;) kram *piah*

Elzie sa...

Vad snyggt det blev. Och som sagt, mycket mer plats att ställa dit saker. Sen är det ju bara lite målning kvar vid sidan av bordet (hihi!!), men det gör du väl gärna?!?!

Hoppas ni har en skön advent annars. Du låter väl P vila lite ibland i alla fall. Låter som han skulle behöva en luuuuugn jul!!

Ha det gott o hälsa maken.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Han får slita din man;)

Fint blir det som bara den. Snygg grå färg!

Kram Annica

Unknown sa...

De är så himla fina de där borden.
Har velat haft ett läänge, får väl också såga itu ett gamalt om jag ska få något.
Ha det bra!
Camilla

Elzie sa...

Jaså, du HAR kommit upp i den åldern, hihi. Då får du lära dig att man måste skriva upp allting annars är det glömt inom ett dygn. Följ mitt råd för jag är expert på att glömma (t o m att skriva upp, haha!).

Nej, man ska inte göra mer jobb än man behöver. Och det ser verkligen läckert ut med bordet där. Gillar era bulliga element också. Dom är inte från idag inte.

Ha en skön vecka.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk vad synd det är om mannen;) Tur att han får de hur bra det blir när han är klar. Snygg färg på bordet blev det också.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

linnea-maria sa...

Ni gjorde helt rätt tycker jag. Jag har också funderat på om man kunde hitta något runt billigt bord att göra halvmånebord av. Det blev fint. /Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Tittar in för att önskar dig en riktigt ♥GOD JUL♥!
Kram Ullis

Malmkakan sa...

Men du det var allt en fiffig idé o snyggt vart det oxå!

KRam, Cecilia

Små steg till ett enklare liv sa...

Inne bara och säger Gott Nytt 2011!!!
kram *piah*

Elzie sa...

Hej vännen! Hoppas du inte satt P i arbete nu utan han får njuta av nyårsafton i lugn och ro, hihi! Ha en trevlig kväll och GOTT NYTT ÅR på er.
Kramar från Elzie o gubben

Ullis/Leva på landet sa...

Önskar dig ett ☆。*。☆。
★。\|/。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR. Kram Ullis♥ ♥ ♥