lördag 22 januari 2011

Fjäril´n vingad...

syns i Orsa
...dadadadadadadadaaaaa....

Nu har äntligen ett av dessa vackra
fjärilsfoton från HagedornHagen
landat hemma hos oss :-)




Jag skulle ha en enkel svart ram
...hade jag tänkt mig...
men det slutade naturligtvis
med något helt annat,
men svart är den iaf ;-)


Dom fina bilderna
behöver absolut inte
ha någon passpartou,
men det blev så iaf på den här.

För att inte förstöra helheten,
så skar hon i rambutiken ut en glugg
där namnet på fotograferna står.






Jag är riktigt nöjd med hur den blev,
och även med placeringen på väggen.

Jag råkade hitta en kvarglömd, övermålad spik
med min hand när jag drog den över väggen
(som tur var uppstod inget blodvite,
men en liten rispa blev det ändå)
så det var bara att hänga upp tavlan direkt.






Det finns även små fjärilar på krukan
som fick följa med hem från Indiska i lördags,
och en med en vit orkidée i så blev det
alldeles lagom på "halvbordet" ;-)





Ha det så bra till nästa gång vi ses.

8 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken härlig tavla. Och krukan var hur snygg som helst.

Här har det varit jobb idag, men i rätt lagom tempo. Var tvungen att ta tag i lite som blivit lidande de senaste veckorna. Sen har jag suttit och valt ut kort till det jag ska scrappa. Så får vi se hur det blir med det i slutänden.

Jaha, det var SÅ ni arbetade ja, hihi. Kan förstå om Peter blev lite lagom irriterad över dina goda råd!! Här håller jag dom helst för mig själv, han brukar inte vara så intresserad av dom. Just nu dammsuger han här. Tycker jag är lagom arbetsfördelning när han varit ute och roat sig hela dan innan, dvs varit ute och pimplat (ja, fisk då!).

Ha en skön lördagkväll och hälsa till arbetaren.
Kram Elzie

Hanna liten sa...

Otroligt läcker tavla, och supersnyggt med urskärningen för namnet. ser fram emot att se den live.

Room of karma sa...

Vilken fin inramning! Gillar att hon skar ut en ruta för texten i tavlan!
kram CC

linnea-maria sa...

Vilken vacker tavla!! /Therese

Stina sa...

Vackert!:-) Stina

sussi sa...

Jätte fin men vad har du köpt ramen? Sussi.

Essay_writer sa...

great!

Maria sa...

Vilket fint hus ni verkar ha. Jag råkade hamna här när jag letade inspiration till fjärilstavlor. Där ser man.