söndag 31 januari 2010

Badrummet

En liten titt ut genom badrummets ena fönster...




...och vänder man sig om
så ser man det nymålade
korta gjutjärnsbadkaret.

Det är bara utsidan som har
fått sig ett par omgångar med rollern.





När vi köpte det för 4 år sedan på
Nacka byggnadsvård
var det gulvitt
(som jag absolut INTE tycker om)
och därför föreslog jag älsklingen
en liten snabb makeover
med en annan färg...
men ICKE sa mannen i huset :-(

Nu tröttnade jag på eländet som såg smusigt ut
och beredd mig på en riktig batalj
för att få mina argument att bita på hans tröghet!!!

Det gick hur smidigt som helst
...jag har fortfarande inte riktigt smält
hans tvärvändning,
men det förstås...
han "mognar" väl han oxå...fniss... ;-)

Vi är riktigt nöjda!!!
Joodå, älsklingen är nästan mer nöjd än vad jag är :-)


En titt genom spegeln.
Som ni ser så har vi blandat
buckligt kakel & pärlspont.





Säsongen färger ;-)




Jag ville även sätta upp ljuslyktor i taket...
ICKE nästan skrek han rakt ut,
men den striden nu 4 år senare
behövde jag inte ens starta.

Tänk att en del ska vara så aviga till en början!






Nu sitter dom där i snedtaket
och lyser upp mina kvällsbad :-)

Det enda som fattas är en "badkarsbräda",
men det har jag sett en på bild
(från BRUKA)
så det ska nog ordna sig.

Man vill ju gärna kunna ställa ifrån sig
vinglaset någonstans, eller hur ;-)





Vi valde att inte matcha badkar och pärlspont
med gamla modeller på vattenarmaturer,
men vi tycker om den blandningen av
gammalt & nytt.

Det finns mer att visa i badrummet,
men det får bli en annan dag.

Ha en riktigt bra vecka ni som kikar in till mig :-)

12 kommentarer:

S o F sa...

Låter nästan som om din man har Oxen som stjärntecken.
Lite tröga i starten.

Skojar bara. :)

Badrummet blev jättefint, och badkaret blev riktigt bra ommålat.
Och ljuslyktor MÅSTE man ju bara ha i badrummet - det vet väl alla människor. ;)

Förstår att ni är nöjda med resultatet.

Ha det gott!

Hem och Harmoni Marie sa...

Väldigt fint!
Kul att han ändrade sig, men han insåg väl att du hade rätt :) Hi hi..

Ha det gott, kram Marie

Elzie sa...

Vad fint ni har det i ert badrum. Det är annat än vårt gröna det!! Ser ut som något som jag inte vill nämna vid namn, haha.
Har varit på loppis idag och är så nöjd och belåten så. Kul att komma iväg nån gång, inte så ofta dom är öppna vintertid här.
Hoppas allt är bra med er. I morron ska jag ju börja gå bredvid och det känns sådr om jag ska vara ärlig. Önskar SÅ att mitt gamla jobb skulle vara kvar. Men det är bara att bita i det sura äpplet och köra in. Är nog mest körbiten jag inte gillar nu i snön.
Hälsa till käre maken.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag gillar verkligen blandningen av material i ert badrum! Supersnyggt! Och såklart ger ljuslyktorna det där lilla extra!

Kram Annica

♥ Pia... sa...

Så snyggt...och jag letar bilder på badrum överallt..ska nämligen snart..göra två badrum ..puh..båda två små och önskar inget högre än att de gick att slå ihop..men nu inte planlösningen så man får göra det bästa av det som finns..har bestämt att det ska bli svart vit på golv och vitt på väggar..kakel klinkers..inte ett snedtak det är vanliga raka väggar:)...hur ser ditt golv ut. ..vad har du för material..? kollar överallt för att få till det som jag vill ha..men det är svårt..
'kram..Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Så jättefint det blev i badrummet. Tänk att det ska behövas 4 år för att mannen ska vekna:) Han hade nog till och med glömt vad ha sa då. Tur att det blev av nu i alla fall.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Påminner lite om min mans "tröghet" men i slutänden brukar det bli som jag vill, efter lite lirkande. Vilket super fint badrum du fick, såå läckert!
Susanne

Erika sa...

Jätte fint badrum speciellt golvet, hoppas kunna visa ett liknande om några månader.

linnea-maria sa...

Vilket fint badkar. Jag har önskat mig ett tassbadkar och någon gång så ska jag väl få det hoppas jag. Var på en husvisning för ett år sedan och ett stort tassbadkar i källaren fick mig att bestämma mig benhårt att huset skulle jag ha. Bara det att någon annan också hade gjort det :( Men nu bor jag i ett annat fint hus. Kram /linnea-maria

Stina sa...

Vilket badrum ni har fått till...jättefint och mysigt.

Kram Stina

Möllebacken sa...

Vad är det man säger, " En kvinnas list....." Sen att listen drar ut lite på tiden är en annan sak.... ;)
Men reultatet blev ju jättebra. Precis lagom. Hoppas att du får tag i din badkarshylla, för det blir ju den ultimata mysfaktorn ihop med lyktorna. Ha en bra vecka.
Pella