söndag 10 januari 2010

Avslöjandet :-)

Jag skrev i ett tidigare inlägg om att jag hade
hittat en ny kärlek...
och att den nya hade flyttat hem till mig :-)

Det var inte det allra lättaste att hitta kärleken IRL,
men så här gick det till iaf...

Posthämtning med en förhoppning om att
en av favvotidningarna skulle ligga i lådan,
och det gjorde den.

Vid första ögonkastet på framsidan
var det kört!!!





Har ni sett något så snyggt i soffbordsväg förut?!?!

Det bläddrades snabbt fram till sidorna med fakta..
och en liiiten kalldusch när jag såg priset :-(

Efter en hel del drömmande och funderande kring bordet
började vi kika efter något alternativ istället
i dom vanliga möbelbutikerna
som finns runt omhär i bygden...
men har man sett något som man tycker om,
så är det egentligen ingen idé att ens försöka
leta efter ett annat som "duger".

Älsklingen insåg efter ett par vändor
tillsammans med mig i butikerna att
här är det bara den rätta som gäller...
alltså får det bli den eller ingen!

Visserligen klarade vi oss med vårt
väldigt rangliga LACK-bord från IKEA,
men när man väl börjar fundera
...och reta upp sig på det gamla eländet...
så brukar iaf vi skrida till verket
och finna en annan lösning.

Alltså blev det en tur in till
SLOTT&KOJA
för att fråga efter närmaste butik som säljer
BRUKA´s artiklar.
-"Det gör jag", svarade Sylvia
som direkt ringde ner till dom
och undrade om dom kunde skicka
ett stycke bord till henne,
men se det gick inte!!!
Dom har fått så mycket gods sönderslaget
så dom skickar inte bara en enda artikel
utan dom vill att butiken beställer mer
så att dom kan packa det säkrare på pallen.

Besvikelsen var stor när jag förstod att det var kört...
men nu är ju inte trevliga Sylvia
den som ger sig i första taget,
alltså frågade hon om
en välkänd inredningsbutik
i grannkommunen
hade någon order på G?
Näpp, det hade dom inte
...suck...pust...stånk...stön...
MEN efter ett litet letande från BRUKA´s sida
så hittade dom en annan butik,
lite längre ner i Dalarna
...som har en filial i Mora...
som hade en order som skulle iväg alldeles snart!!!!

En snabb färd dit för att beställa bordet
(och lite prutning)
så ordnade det hela upp sig :-)

Jag glömde t.o.m fråga när det blev leverans
så glad och slut blev jag efter den jakten...
men nu står det här hemma hos mig,
och det är precis så perfekt
som jag trodde att det skulle vara :- )




Det är den här betongskivan jag går och smeker
så fort jag befinner mig i närheten av TV-rummet :-)





Just nu är det rött som gäller
och så får det vara till senare i vinter...


20 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Ohhh, helt underbar!! Den där betongskivan gör hela bordet... så vacker. Bordet skulle även passa hos oss...

Underbart när något som verkar omöjligt går vägen! :D

Grattis till skönheten :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh jisses vilket vackert bord, precis som dig så har jag fått en ide eller sett nåt har jag svårt att nöja mig med nåt liknande. Skönt att det löste sig till slut!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Elzie sa...

Vilket jättesnyggt bord. Förstår om du blev förälskad i det.
Hoppas du och sakletaren har en bra kväll.
Kram Elzie

Helena /Franska liljan sa...

Grattis till nya superfina bordet!!! Förstår dig preci, när man hittat rätt då är det bara det som gäller :-)

Så bra att allt löste sig och du nu bor ihop med snyggobordet :-)

Själv är jag på jakt efter Röda duken Nilla, 350 cm lång, från Nyblom & Kollen! Slut överallt och MIN DRÖMDUK!!! Så råkar du hitta den så KÖP!!! Jag betalar dig såklart :-)

Kram Helena /franska Liljan

Det vita dårhuset sa...

UNDERBART :o))))))
Skit snyggt bord!! Förstår att du smeker det med jämna mellanrum *ler*.

Kram Erika

Oumbärliga ting sa...

Hallå,
OohLaLaa, verkligen snyggt bord!
Nu vill jag gjuta en betongskiva till mitt soffbord. Genast! :-)
mvh
/jk

Små steg till ett enklare liv sa...

Ahaaa...det var den nya kärleken.Ja,min gissning var ju åt pipsvängen.Men snygg var den och så vackert med ljusen!!! Ha en bra vecka kram *piah*
ps.men en grå kattunge som matchar bordet då? hihii... ;)

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt!!!! Klart att det inte gick att hitta något motsvarande i någon annan butik. Skulle jag också gärna vilja ha.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Smycka dig sa...

Helt underbart bord och du ska vara noga med att kolla om man måste behandla skivan.

Vi säljer Bruka på mitt jobb, fast jag bor ju i norrland men vi har ett litet sidobord i den serien hemma i butiken.

Skit snyggt!!
Ha det så bra
kram Lotta

Agneta sa...

Hejsan, Birgitta och tack för besöket:-)

Varmt grattis till nya bordet!

Men vilken historia du skriver om, helt otroligt. Först fattade jag inte varför dom inte vill sända endast ett bord då dom går sönder, men när jag läser att det är betongskiva som väl är tung och tål kanske inte så många stötar under transporten, så förstår jag bättre.

Ack ja, ska jag behöva gjuta en betongskiva nu också för att få ett läckert bord :-))

Livsfarligt att kika in på bloggar där vackra alster visas upp ;-)
Just nu är jag inne på Fridas Gård

(http://www.fridasgard.se/default.asp)

och suktar efter så mycket så jag vet inte var jag ska börja :-)Har köpnojan men behöver sälja i stället.
I dag har vi haft runt -3 här nere i Göteborg men attans så kallt vi haft det med -15 för det mesta. Får väl se om det håller i sig, men vackert är det med snön, det gillar jag. Så ska det vara när det är vinter!
Kram på dig vännen och krama bordet fr. mig!
/Agneta

linnea-maria sa...

Vilken historia och vilket besvär! Men det var det väl värt. Bordet är jättesnyggt. Kan tänka mig att det kommer att åldras vackert. Grattis till kapet. /linnea-maria

Vintage sa...

Vilket jättesnyggt bord! Kram Susanne

Klara sa...

Helt underbart bord! Vet precis hur du kände när du såg det... samma för mig med mitt Stinabord + lampbord! Jag hade turen att de kunde få in båda bara till mig. Kram!

Stina sa...

Vilket snyggt bord, det var verkligen värt besväret som du hade innan det kom hem till er :)

Kram Stina

irma´s uthus sa...

Underbart bord, jag villlll haaaa!
vår hälsning Irene

Bygatan sa...

Det är så himla fint att bryta av med betong! Tur att det ordnade sig så att du fick drömbordet till slut:)

Ha en trevlig tv-kväll vid bordet!

Kram Lena

linnea-maria sa...

Hej Hopp
Nu har jag gjort ett inlägg i min blogg där jag visar hur jag har gjort armvärmarna. Jag gjorde ett par nya igår. Kram och trevlig helg önskar /linnea-maria

Smycka dig sa...

jag har en liten tävling hos mig!!
kram Lotta

Elzie sa...

Tusen tack för ditt omdöme, hihi. Ja, de HÄR gardinerna blev bra. Sydde ju likadana till jul och det tyget blev jag så f-ad på så jag kunde spricka när jag satt här och sa det ena finare ordet efter det andra. Tyget var nämligen INTE RAKT, utan det drog sig så det blev snett. Inte alls kul när man köpt tyg och det fungerar på det viset. Men jag tror jag ändrar dom till andra gardiner nästa år. För så granna var dom inte att ha uppe.

Förstår om frun är en nöjd leksing. Gick ju bra i fredags också. Stryk för lille(store?)bror, inte dåligt. Tyckte det var lite slappt när dom fick pyngel av Växjö bara. Men "mitt" lag sköter sig alldeles utmärkt just nu. Att ge 08-orna på nöten, det var bra gjort!!

Hoppas ni har en skön helg. Hälsa guben.
Kram Elzie

agge sa...

Vilken mysig blogg du har,här kommer jag att titta in fler gånger. Läckert rumsbord! Agneta